Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door flin
#873779
lees ik 't nou goed?

Mary Straus;
..................,
bone provides small amounts of some trace minerals in addition to calcium & phosphor,

but those can be supplied from other sources;

including various foods
whole food supplements;
such as green blends

.bot bevat kleine hoeveelheden sporenmineralen, naast calcium en fosfor maar de (sporenelementen?) kun je ook uit andere bronnen betrekken.


.calcium word toegevoegd om 't teveel aan fosfor in (vlees en ander voedsel) in evenwicht te brengen
Gebruikersavatar
Door pike
#873836
Dank je Dory voor de uitgebreide ophelderingen  ;)

en flin: zoals jij het leest lees ik het ook  :D

Ik ben toch blij dat ik ben gaan barfen en karkassen voer. Krijg steeds meer achterdocht  bij alles wat kant en klaar in de winkel ligt :(
Door Boefies
#914170
En ik ben juist opzoek naar KVV die calciumnitraat gebruiken ipv kippenbot ivm met de algehele gevogelte allergie van Babs.
E krijgt Rodi en AHV.

Het gaat nu zo goed met haar. Ze heeft weer een mooie, dikke volle vacht en geen uitslag meer! Al sinds december!

Dus ik neem geen enkel risico!
Door Roosje007
#915145
Ik heb ook al gedacht om fijngemalen eierschaal aan de poezen te geven voor het calcium maar ik vond de stukjes  zelfs gemalen nogal scherp, kan dit geen schade veroorzaken aan slokdarm, maag, darmen,  vb perforatie ? En wordt dat calcium goed opgenomen door de dieren ? Verwerken jullie dat dan in gemalen vlees ?
Door Nynke
#915187
Ik maal eierschalen fijn in een electrische koffiemolen en dan wordt het zo fijn als tarwebloem. Misschien een idee voor je ??
Gebruikersavatar
Door pike
#915275
[quote="Roosje007"]
Ik heb ook al gedacht om fijngemalen eierschaal aan de poezen te geven voor het calcium maar ik vond de stukjes  zelfs gemalen nogal scherp, kan dit geen schade veroorzaken aan slokdarm, maag, darmen,  vb perforatie ? En wordt dat calcium goed opgenomen door de dieren ? Verwerken jullie dat dan in gemalen vlees ?
[/quote]
Als je het, zoals Nynke al aangeeft, in een koffiemolen maalt wordt het poeder. Stukjes schaal worden niet goed verteerd en opgenomen, poeder wel.
Ik voer normaal botten, maar ik maak altijd een voorraadje om mee te nemen op vakantie, voor het geval ik niet aan vleesbot kan komen. Dan kan ik altijd wat eierschaalpoeder door gehakt of zo doen.
Door Boefies
#915376
[quote="annielaumen"]
hoe zit het eigenlijk met de calciumbron van ahv vlees pens compleet
het etiket vind ikerg onduidelijk

annie laumen
[/quote]


Ik heb contact opgenomen met AHV omdat ik het vanwege de allergie van Babs wilde weten. Zij maken gebruik van fosforzure voederkalk.
Door Roosje007
#915385
OK, dan zal ik me een electrische koffiemolen aanschaffen want met de hand krijg je het nooit tot poeder.
Door Shaweca
#915388
[quote="Jet en Babs"]
En ik ben juist opzoek naar KVV die calciumnitraat gebruiken ipv kippenbot ivm met de algehele gevogelte allergie van Babs.
E krijgt Rodi en AHV.

Het gaat nu zo goed met haar. Ze heeft weer een mooie, dikke volle vacht en geen uitslag meer! Al sinds december!

Dus ik neem geen enkel risico!


[/quote]

Wij zijn de producent van de KVV Haaks Barf. Wij hebben meerdere versies van één diersoort waar ook daadwerkelijk alleen die bepaalde diersoort inzit.
In onze paardenvariant zit bijvoorbeeld ook paardenbot. (en ook geen andere diersoort, echt alleen paard)
In onze rundervariant zit runderbot, in onze geitenvariant geitenbot enz.
Je bent ook altijd welkom om te komen kijken hoe we het product maken.

En volgens mij doet Bandit dit ook.
Door Mevroi Kruim
#915661
[quote="Roosje007"]
OK, dan zal ik me een electrische koffiemolen aanschaffen want met de hand krijg je het nooit tot poeder.
[/quote]

Vijzel werkt ook heel goed.
Door Nynke
#915866
[quote="Roosje007"]
OK, dan zal ik me een electrische koffiemolen aanschaffen want met de hand krijg je het nooit tot poeder.
[/quote]

Dat woord zocht ik, poeder    ik kwam niet verder dan bloem :-[ :-X
Gebruikersavatar
Door pike
#917039
[quote="Kruimel"]
Vijzel werkt ook heel goed.
[/quote]
Dan ben je wel een poosje bezig als je echt poeder wil hebben, en krijg je een hele witte wolk. En je moet geen wrakke polsen hebben!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door