Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door mirella
#6136
Na 15 jaar compleet vegetarisch te zijn geweest eet ik sinds een jaar of 2 af en toe wel vis.
Kimo heeft al een keer haring gehad (vond hij erg lekker). Dit was vlak voor het examen van de puppycursus en vervolgens heb ik vlak voor het examen mijn hele hand met haring in gesmeerd. Het examen ging perfect!

En ach je gaat steeds een stapje verder he. Gister vond ik duck oid echt het maximum nu ben ik al weer verder aan het lezen dus wie weet wat ik straks nog allemaal voor mijn hondje ga doen.
Door Breezer
#6137
Waar kan ik de recepten voor hondenkoekjes vinden, want ik zoek me helemaal suf!!! En aangezien mijn hond echt een koekiemonster is, lijkt het me wel leuk om ze zelf te maken. Breezer doet echt alles voor een koekie!!! Het lijkt me dus wel leuk om hem eens te trakteren op een zelf gemaakt koekje!
Door mirella
#6139
Recept:
Geplette sesamzaadjes lichtjes roosterenen er licht vloeibare honing overgieten en uitsmeren op een bakplaat. dan in een matig warme oven bakken , laten uitharden  en in stukjes verdelen.

Sesam reepjes, je kan ze ook bij de "Turkse" kruidenier  kopen. Heten teng teng bij de 'indische' toko

1 kopje witte meel  1 kopje volkorenmeel  1 ei  4-5 eetlepels olie  1-2 theelepeltjes knoflookpoeder  1-2 theelepeltjes honing  en dan water tot het deeg niet meer zo heel droog aanvoelt...  Daar maak je kleine balletjes van (kruidnootjes)  Als je daar klaar mee bent dan mep je ze op een bakplaat en dan moeten ze 20 minuten in de oven die ondertussen op 175 graden aan het voorverwarmen was.   Je kunt de honing ook vervangen door pindakaas. En je kunt het ook vervangen door kleine stukjes vlees.

Groeten Mirella
Door jos47wag
#6141
Hallo Mirella

Inmiddels gaat het met Chocoma al een stukje beter. Ze eet inmiddels Rodi,Carnibest en AHV wat ze heerlijk vind. Nu komt ze voor het eerst uit de bench als ik haar roep en zwaai met de riem om te gaan lopen. Verder houd ze zich nog erg afzijdig en ligt heel rustig.
Toch wordt ze langzaamaan iets vertrouwder met ons.
Heb je inmiddels al kippen nekjes gegeven, en die haring was zeker gewoon alleen maar rauw en niet gezouten, hé denk ik?

Groeten José
Door mirella
#6142
Mooii om te horen dat het goed gaat. De kippenekjes laat ik nog even achterwegen, vind het een eng idee, maar hij heeft wel al een kippebod gehad. De haring die ik Kimo gegeven had kwam gewoon van de viswinkel maar dan wel zonder de uitjes.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door