Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door *wendy*
#866065
[quote="keetje"]
Wie kan me vertellen waar ik die informatie over de CB Biovoer kan vinden? Op hun site staat nog niets??[/quote]

Gisteren een mail gekregen dat de website zsm word ge-update  8)
Klopt dus dat je nog niets kan vinden.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#866473
[quote="Hitam"]
Tja, wij zijn er dus niet heel erg gelukkig mee, maar het zat er al wel aan te komen. Ik vermoed dat de markt groot genoeg is.
[/quote]

Vreemde opmerking voor iemand die altijd "biologisch heel logisch" propageert.  You know...milieutechnische redenen, gelukkiger (slacht)dieren, minder groeihormonen, meer vetzuren enz....Dan is het toch juist fijn  dat biologisch voer zo voor meer mensen bereikbaar wordtAfbeelding
Door roefus
#866484
[quote="Angelique"]
Vreemde opmerking voor iemand die altijd "biologisch heel logisch" propageert.  You know...milieutechnische redenen, gelukkiger (slacht)dieren, minder groeihormonen, meer vetzuren enz....Dan is het toch juist fijn  dat biologisch voer zo voor meer mensen bereikbaar wordtAfbeelding
[/quote]

Tsja...ik zie dat als concurrentie-gedachte.
Maar dat voel ik wel meer hier, als het om business gaat.
Door geer
#866498
Nou, ik vind dat eigenlijk een heel normaal en gezond gevoel, een 'concurrentiekutgevoel'. Volgens mij staat dat los van het blij zijn om een nieuw, biologisch product en los van de biologische filosofie. En laten we wel wezen, het is niet dat Carnibest nu ineens, uit ideologisch oogpunt, de hele lijn vervangt door bio-producten, want de niet-bio producten blijven gewoon bestaan.

Ik kan me goed voorstellen dat het even zuur is als je als biologisch merk een ideologie hebt, die opzet, uitvoert en keihard groot probeert te maken en dan komt er een ander die het truukje nadoet op het moment dat de markt er klaar voor is. Da's gewoon menselijk.
Door Cindy de Wolf
#866526
Het is uiteraard een heel menselijk gevoel maar ik als consument ben er erg blij mee. Zelf hoop ik dat ze in de toekomst meerdere versies biologisch gaan aanbieden en mss wel een nieuwe smaak op de markt brengen. Ze zijn blijkbaar nog lang niet uitgegroeid.
Door geer
#866553
[quote="Cindy de Wolf"]
Het is uiteraard een heel menselijk gevoel maar ik als consument ben er erg blij mee. Zelf hoop ik dat ze in de toekomst meerdere versies biologisch gaan aanbieden en mss wel een nieuwe smaak op de markt brengen. Ze zijn blijkbaar nog lang niet uitgegroeid.
[/quote]

Oh, nee, maar DAT is ook goed. En voor de marktwerking, voor de consument, is het ook goed.

Ik doelde puur op het feit dat als je iets met hart en ziel opzet er altijd 'kapers op de kust zijn'. Die niet het primaire pionierswerk doen, maar instappen als de markt er is. Kijk naar Monique met Canis Naturalis en de bezorgservices die ineens uit de grond plopten, tegen lagere prijzen, of andere voorwaarden. Da's als consument erg prettig, maar niet voor Monique. En net zo hebben wij op Barfplaats met een aantal mensen ooit het initiatief genomen tot Stichting Carnivoer, een stichting die voorlichting moest gaan geven over rauwe voeding. Tot anderen en lucht van kregen en er ineens een andere stichting snel werd opgericht...toen zijn wij er mee genokt. Prima dat zo'n stichting er kwam, want het ging ons er immers om dat er uberhaupt een stichting kwam die rauwvoer ging promoten, maar het was wel zuur dat andere met 'het idee' aan de haal gingen. Dat gevoel, daar doelde ik op.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#866800
Tja, het is concurrentie, dat moge duidelijk zijn.
En verder niets. Corine en ik kunnen zeer goed met elkaar door een deur en ik neem het haar niet kwalijk. Ik wist ook dat ze ermee bezig was. Maar het valt niet mee om Bandit rendabel te krijgen en houden en dus is elke concurrentie lastig. Het is ook mijn brood.

In Bandit zit alleen een beetje pens als categorie 3 materiaal en de rest is puur wat mensen ook mogen eten. Daarom hoeven we het niet op de verpakking te zetten. Daar ben ik best trots op. Er zit echt spiervlees in en niet alleen maar kopvlees en wangen. Hele dieren zoals wolven ze ook eten. En volgens mij zijn we daar ook de enige in.
Het is dus echt een luxe product maar je ziet ook daadwerkelijk verschil tussen honden en katten op Bandit of op een ander diepvriesvoer.
Door K@rin
#866801
[quote="Hitam"]
Tja, het is concurrentie, dat moge duidelijk zijn.
En verder niets. Corine en ik kunnen zeer goed met elkaar door een deur en ik neem het haar niet kwalijk. Ik wist ook dat ze ermee bezig was. Maar het valt niet mee om Bandit rendabel te krijgen en houden en dus is elke concurrentie lastig. Het is ook mijn brood.
[/quote]

Kijk, en dat vind ik nu altijd zo toppie van jou Tannetje !
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door