Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Staftime
#858092
Ik geef de honden nu sinds gisteren CB met gekookt water er overheen.
Maar ze poepen bijna niet meer, terwijl ze echt wel een normale hoeveelheid voer krijgen.
Is dit normaal dat dat al zo snel gebeurt?
Betekent dat dat ze uit deze voeding meer gebruiken en daardoor bijna geen afval (ontlasting) hebben?
Ik weet wel dat dit normaal is, maar wist niet dat het al zo snel zou gebeuren.

Ook ben ik een beetje bang dat Julia diarree zal krijgen, dat heeft ze nml vrij snel bij overgang op ander voer.
Als dat gebeurt, wat kan ik er dan aan doen?
Want ik wil haar voer niet met brokken mengen ivm struviet.
Door Laura2004
#858120
Het kan zijn dat je meteen merkt dat je hond minder ontlasting heeft en dat komt idd omdat ze de voedingstoffen uit rauw vlees veel beter in zich opnemen. Even een vraagje: Ze poepen wel, maar minder, dat bedoel je toch?

En wat betreft de angst voor diarree bij Julia, ik denk dat als je zo voorzichtig begint als nu dat het wel goed gaat komen. Ik heb een stafford met een gevoelige maag en haar heeft de overgang naar BARF (dat is geen carnibest, maar een beetje te vergelijken) alleen maar goed gedaan. En een dagje diarree is ook geen ramp, ik zou dat gewoon aankijken, maar misschien is het goed als we niet allerlei rampscenario's van te voren bedenken, tot nu toe gaat het blijkbaar goed, want ze poepen minder, dus geen diarree ;)
Door K&D
#858265
Minder ontlasting is heel normaal :) Het vele poepen van brok is ook normaal  :( Waarschijnlijk drinken ze ook veel minder omdat kvv veel meer vocht bevat dan brok.
Door Staftime
#858488
Romeo kreeg hiervoor brokken van Nutro Choice, lab en rijst light, omdat hij heel snel te dik wordt.
Julia kreeg eerst brokken van het merk Pittah, en daarna dus dieetvoeding van de dierenarts. Dat was van het merk Royal Canin (urinary)

Ze hebben allebei een tijdje gebarft, toen ben ik hier eerder lid geweest onder een andere naam.

Maar dat is al heel lang geleden.

En ja, vanmorgen hebben ze allebei gepoept, maar wel maar heel weinig.
Bij Julia was het laatste beetje wel een beetje dun, maar ik kon het geen diarree noemen, want als ze dat heeft, dan blijft ze persen.
Door Staftime
#858494
[quote="Dubhe en Kyrah"]
Minder ontlasting is heel normaal :) Het vele poepen van brok is ook normaal  :( Waarschijnlijk drinken ze ook veel minder omdat kvv veel meer vocht bevat dan brok.

[/quote]

Ze drinken idd minder.
Maar toch laat ik Julia extra drinken door een klein beetje melk in het water te doen.
Dit doe ik om haar blaas goed te spoelen.
Ik laat haar natuurlijk ook vaker uit dan normaal, zodat ze meer kan plassen.
Door Laura2004
#858546
Het is idd verstandig om Julia veel te laten drinken in haar toestand ;) Volgens mij gaat het heel erg goed hoor met de overgang.

En wij kennen elkaar toch, je komt uit Zwijndrecht, ik ben diegen met een Thai Ridgeback en Amerikaanse stafford ;) Goed dat je toch weer vers bent gaan geven, waarom was je in eerste instantie gestopt met barfen?
Door Staftime
#858577
Hoi Laura,

We kennen elkaar idd, ik had je foto's al gezien in je onderschrift  ;)
De reden dat ik weer volledig op brokken was overgegaan was mijn prive situatie waardoor het voor mij onmogelijk was om vers te blijven voeren helaas.
Inmiddels gaat alles weer goed, dus nu kan ik mijn hondjes weer gezond voeren!  ;D
Door **Jillaroo**
#858622
[quote="Staftime"]
Ze drinken idd minder.
Maar toch laat ik Julia extra drinken door een klein beetje melk in het water te doen.
Dit doe ik om haar blaas goed te spoelen.
Ik laat haar natuurlijk ook vaker uit dan normaal, zodat ze meer kan plassen.
[/quote]

Zelf zou ik geen melk geven maar juist wat karnemelk. Ik heb altijd geleerd dat melk juist vaak diarree klachten geef. Karnemelk met wat water erdoor heen gaat wel goed.
Door Staftime
#858628
[quote="**Jillaroo**"]
Zelf zou ik geen melk geven maar juist wat karnemelk. Ik heb altijd geleerd dat melk juist vaak diarree klachten geef. Karnemelk met wat water erdoor heen gaat wel goed.
[/quote]

Ik heb dat ook idd vaker gehoord.
Maar mijn honden zijn gewend aan melk, dit krijgen ze vaker van me, en hebben ze nog nooit diarree door gekregen.
Dus ik verwacht nu ook geen problemen.

Overigens hebben ze allebei vanmorgen weer gepoept.
Weer heel weinig en gewoon vaste ontlasting.
Bij Julia was het laatste beetje weer dun, maar niets om me zorgen over te maken  :)
Door Nynke
#858884
Honden poepen inderdaad veel minder van kvv dan van brok, omdat er veel meer van het voer opgenomen wordt in het lichaam. Mooi toch ??!!
Door Staftime
#858936
[quote="Nynke F"]
Honden poepen inderdaad veel minder van kvv dan van brok, omdat er veel meer van het voer opgenomen wordt in het lichaam. Mooi toch ??!!
[/quote]

Ja natuurlijk is dat mooi!
Door Janne
#859725
Ja ik merk dat hier ook duidelijk, ik heb een pup van 14 wk en die poept 1 max 2 keer per dag....mijn zus heeft zijn broertje en die poept gewoon 6-8 x per dag, elke keer als ze met hem naar buiten gaat en sowieso na elke maaltijd.

Mijn andere honden poepen ook maar heel weining en compact, idd heel fijn.
Door Staftime
#861037
Hier wordt nog maar één keer per dag gepoept nu!
Dat was voorheen twee tot soms wel vier keer.
En Julia's ontlasting is nog nooit zo mooi donker en stevig geweest als nu!
Ze heeft altijd wat darmproblemen gehad, en daardoor diarree of dunne ontlasting.
Ik ben echt ontzettend blij dat ze nu normale stevige ontlasting heeft!!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door