Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door yvonne1961
#855437
Ik heb een vermoeden dat één van mijn honden niet goed reageert op smuldier compleet.
Dit kan dan zijn van rund( pens) òf van de 1% tarwe die in de smuldier compleet zit.
Wat zou het meest waarschijnlijke zijn?
En als de hond niet tegen runderpens kan, zou hij dan wel tegen schapenpens kunnen?
Door san :)
#855576
die van mij is allergisch voor tarwevezels.
heb toevallig laatst een portie smuldier geprobeerd en kwam er inderdaad door de diarree de volgende dag achter dat er tarwe in zat...

voor de rest tolereert hij namelijk wel alles..

kan dus de tarwe zijn, ook al is het maar 1 procent..
Gebruikersavatar
Door Angelique
#855623
Het kan allebei :-X Maar als je hond niet tegen runderpens kan, is het best mogelijk dat hij wel tegen schapepens kan. Meestal gaat het niet om het pens zijn, maar om de afkomst.
Wat zijn precies de klachten?
Door yvonne1961
#856010
De klachten zijn van pup af aan vieze oren met soms ontsteking, en sinds een aantal weken(hij is nu 14 mnd.) uitslag op de buik die erger werd.
Hij kreeg hfdz. smuldier compleet met wat kleine aan vullingen, zoals sardines, kip, ei en biogarde. Eerst liet ik een aantal weken de aanvullingen weg, maar het werd alleen maar erger.
Nu staat hij om uit te proberen op lam/rijst(prins en rodi) en binnen een week zie ik het rustiger worden.
Dus ligt het m.i. aan de smuldier compleet. Mijn andere honden doen het er perfect op overigens.
Door san :)
#856089
heb je carnibest al geprobeerd?

de mijne met de tarwe allergie reageert wel weer goed op de carnibest en ook gewoon de natuurvariant...
Door Denice
#856140
Smuldier heeft nu ook een tarwe- en glutenvrije vlees compleet variant. Mijn hond heeft namelijk ook een tarwe allergie en ze doet het hier heel goed op.
Door Denice
#856158
Mijn amstaff had als symptonen een rode huid en over haar hele lichaam bultjes het meeste op haar buik.
Door yvonne1961
#856169
hm, lijkt dus toch op de klachten van mijn hond, al beperkt het zich nog tot de buik.
Het moeilijke vind ik nu dat ik alleen weet dat het óf voor rund(pens) óf voor tarwe is.
Voor de zekerheid sluit ik nu beide uit. Maar misschien ontzeg ik mijn hond nu wel de pens  terwijl het dat misschien niet eens is. Ik zou simpelweg een provocatietest kunnen doen door pens zonder tarwe te gaan geven, maar ben net zo blij dat het nu goed gaat.

carnibest heb ik niet geprobeerd. Ik weet dat daar alleen rijst in zit als graan, dus dat zou misschien kunnen.
Door san :)
#856216
[quote="yvonne1961"]
hm, lijkt dus toch op de klachten van mijn hond, al beperkt het zich nog tot de buik.
Het moeilijke vind ik nu dat ik alleen weet dat het óf voor rund(pens) óf voor tarwe is.
Voor de zekerheid sluit ik nu beide uit. Maar misschien ontzeg ik mijn hond nu wel de pens  terwijl het dat misschien niet eens is. Ik zou simpelweg een provocatietest kunnen doen door pens zonder tarwe te gaan geven, maar ben net zo blij dat het nu goed gaat.

carnibest heb ik niet geprobeerd. Ik weet dat daar alleen rijst in zit als graan, dus dat zou misschien kunnen.
[/quote]

mijn hondje raakt behoorlijk aan de diarree van tarwe. voor zover ik weet niet meer jeuk, want dat kreeg ie van de brok.

In carnibest natuurvoer zit inderdaad rijst maar daar kan ie goed tegen. ook het rundvlees verdraagt hij goed.

succes, ben benieuwd of je er nog achter komt wat het is..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door