Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door pike
#845923
Decibels schreef: totaal OT...en ik zei al eerder: als er tekst gekopieerd wordt, kopieer dan alles.
Blijkbaar begrijp je nog steeds niet het verschil tussen copieëren en citeren. Dit laatste is wettelijk toegestaan. Lees de Nederlandse Auteurswet art. 15a er maar op na (even Googelen en je hebt hem).
Door Do
#845929
personelijk denk ik dat het beter zou zijn om op jou site te zetten iets in de trand van:
personelijk voer ik vers en rauw maar vertrouwd uw het niet kunt uw het altijd koken, natuurlijk zullen daardoor belangrijk voeding stoffen er aan verloren gaan.....blabla

maar vind het toch gek als je zelf vers voert om erop te zetten dat je het moet koken
Door Decibels
#845948
Tjonge...krijg ik nu alle leden over me heen...? En dát in een topic die héél ergens anders over ging...namelijk Xanti die zo enorm dun is en waar niet tegenaan te voeren is.

Dat jullie een andere mening hebben over iets wat op mijn site staat..? Ok...het zij zo...dat mag..Net zoals ik een andere mening mag hebben. Er zijn er velen die het wel met mij eens zijn...Kijk maar eens op verschillende DA-sites. maar dat zullen jullie wel niet doen.
Door Laura2004
#845957
[quote="Decibels"]
Tjonge...krijg ik nu alle leden over me heen...? En dát in een topic die héél ergens anders over ging...namelijk Xanti die zo enorm dun is en waar niet tegenaan te voeren is.

Dat jullie een andere mening hebben over iets wat op mijn site staat..? Ok...het zij zo...dat mag..Net zoals ik een andere mening mag hebben. Er zijn er velen die het wel met mij eens zijn...Kijk maar eens op verschillende DA-sites. maar dat zullen jullie wel niet doen.
[/quote]
Ik heb bij een dierenarts gewerkt en weet heel goed wat dierenartsen over voeding zeggen en dat heeft niets met correcte informatie te maken over voeding, maar alles met commercieel inzicht.....
Door Erna
#845974
[quote="Decibels"]
Tjonge...krijg ik nu alle leden over me heen...? En dát in een topic die héél ergens anders over ging...namelijk Xanti die zo enorm dun is en waar niet tegenaan te voeren is.

Dat jullie een andere mening hebben over iets wat op mijn site staat..? Ok...het zij zo...dat mag..Net zoals ik een andere mening mag hebben. Er zijn er velen die het wel met mij eens zijn...Kijk maar eens op verschillende DA-sites. maar dat zullen jullie wel niet doen.
[/quote]

Ik zal de laatste zijn die zegt dat jij geen andere mening mag hebben maar dan snap ik helemaal niet meer waarom je zelf rauwe voeding verstrekt en een of ander onzin verhaal op je website hebt staan. Hoe kun je nu aan de ene kant rauw voeren en aan de andere volledig foute informatie op je eigen website plaatsen?? Het druist toch volledig in tegen de manier van voeren die je hanteert? Dat begrijp ik dus niet.

Mensen die op jouw site komen en een stuk over voeding lezen zijn toch veel meer gebaat bij eerlijke en juiste informatie zodat ze weloverwogen een keuze kunnen maken. Of dat nu vers is of brok moeten ze zelf weten. Maar nu verstrek je iets wat zo fout is. Het heeft niets meer met een mening te maken het is gewoon foutief.

Je kunt mensen overigens ook dom houden.
Door Decibels
#845986
[quote="Erna"]
Ik zal de laatste zijn die zegt dat jij geen andere mening mag hebben maar dan snap ik helemaal niet meer waarom je zelf rauwe voeding verstrekt en een of ander onzin verhaal op je website hebt staan. Hoe kun je nu aan de ene kant rauw voeren en aan de andere volledig foute informatie op je eigen website plaatsen?? Het druist toch volledig in tegen de manier van voeren die je hanteert? Dat begrijp ik dus niet.

Mensen die op jouw site komen en een stuk over voeding lezen zijn toch veel meer gebaat bij eerlijke en juiste informatie zodat ze weloverwogen een keuze kunnen maken. Of dat nu vers is of brok moeten ze zelf weten. Maar nu verstrek je iets wat zo fout is. Het heeft niets meer met een mening te maken het is gewoon foutief.

Je kunt mensen overigens ook dom houden.
[/quote]

en je kunt ook de dingen verkeerd willen lezen..! ik maak helemaal geen propaganda voor wát voor voer dan ook..niet over brok en niet over vers. De pagina die jullie aanhalen staat trouwens onder het hoofdstuk 'gezondheid'...dit voor de mensen die nieuwsgierig zijn en het misschien wél op de goede manier (willen) lezen..
Door danielle1980
#845990
ik wil me helemaal niet in deze discussie mengen.
maar als fokker kun je makkelijk mensen op vlees krijgen, als je dat echt wilt.
bij mij is het zo ong een verplichting...
voor hoeverre je dat kunt dan...

ik geef mensen een boekje mee over barf, laat ze t zien als ze vragen hebben of beantwoord die.

ik heb nu 16 puppies uit 2 nesten...
waarvan mensen dus al honden hadden die op brok stonden...

op 1 eigenaar na geven ze allemaal of kvv of barf...
en die ene die t niet deed, gaf wel paar dagen vlees...

als je mensen goede voorlichting geeft, bv voer eerst een kvv als je niet precies weet hoe barfen werkt...
en een goed stukje met linken voor meer info...

dats beter dan een stukje wat informatief niet klopt...
Door Decibels
#845992
[quote="danielle1980"]
bij mij is het zo ong een verplichting...


[/quote]

dus jij zou mensen die geen vers willen geven een pup weigeren..ondanks dat ze in alle verdere opzichten een perfecte baas zouden kunnen zijn en de pup daar een 'gouden mandje' zou hebben....?
Gebruikersavatar
Door pike
#846002
[quote="Decibels"]
en je kunt ook de dingen verkeerd willen lezen..! ik maak helemaal geen propaganda voor wát voor voer dan ook..niet over brok en niet over vers. De pagina die jullie aanhalen staat trouwens onder het hoofdstuk 'gezondheid'...dit voor de mensen die nieuwsgierig zijn en het misschien wél op de goede manier (willen) lezen..
/quote]

Als je begint met te vertellen dat in een compleet droogvoer alles zit wat je hond nodig heeft, en vervolgens schrijft dat je geen rauw vlees moet bijvoeren maar dat altijd moet koken, dat er bacterieën en wormeieren in rauw vlees kunnen zitten, dat rauwe eieren slecht zijn, dat er bij de slachthuizen en slagers kruisbesmetting plaatsvindt, dan valt daaruit maar één conclusie te trekken voor de nieuwsgierig geworden welwillende lezer, nl. dat rauw slecht is voor de gezondheid van de hond. En dus zou het niet verkeerd zijn om je tekst aan te passen, tenzij je die conclusie deelt natuurlijk.


[/quote]
Door danielle1980
#846007
[quote="Decibels"]
dus jij zou mensen die geen vers willen geven een pup weigeren..ondanks dat ze in alle verdere opzichten een perfecte baas zouden kunnen zijn en de pup daar een 'gouden mandje' zou hebben....?
[/quote]

ja dat doe ik dus idd.

de enige keer dat ik dat niet gedaan heb, zat ik vast aan een afspraak met die mensen. :-X

verder vertel ik mensen altijd gelijk dat de puppies geen brok zijn gewend en niet gaan wennen ook, dat ze vlees eten en moeten gaan geven ook vind ik...

dan geef ik t boekje mee, laat ze de puppen mee voeren ( barf ) en laat ze CB zien...
dan denken ze erover.

ze mogen zelf kiezen of ze dan wel of geen pup willen, het mooie is dat mensen het gewoon gaan geven, omdat ze gek op die pup zijn en het beste ervoor willen...
Door Erna
#846011
[quote="Decibels"]
dus jij zou mensen die geen vers willen geven een pup weigeren..ondanks dat ze in alle verdere opzichten een perfecte baas zouden kunnen zijn en de pup daar een 'gouden mandje' zou hebben....?
[/quote]

Ja en dat doe ik ook. Men moet in ieder geval de bereidheid tonen om de pup tot en met 13 weken op vers te laten staan. Daarna moeten ze het zelf maar gaan bepalen. De ervaring leert dat de meeste honden dan ook vers blijven eten, hun leven lang.

Iemand die niet bereid is om dat te doen kan beter naar een andere fokker gaan omdat onze ideeën dan niet overeen komen. Is niets mis mee. Iemand die niet naar puppycursus wil stuur ik ook door naar anderen.
Door Decibels
#846013
[quote="Erna"]
Ja en dat doe ik ook. Men moet in ieder geval de bereidheid tonen om de pup tot en met 13 weken op vers te laten staan. Daarna moeten ze het zelf maar gaan bepalen. De ervaring leert dat de meeste honden dan ook vers blijven eten, hun leven lang.

Iemand die niet bereid is om dat te doen kan beter naar een andere fokker gaan omdat onze ideeën dan niet overeen komen. Is niets mis mee. Iemand die niet naar puppycursus wil stuur ik ook door naar anderen.
[/quote]

dus m.a.w. de ideeën die niet met de jouwe overéén komen zijn per definitie al slecht....
Door Erna
#846018
[quote="Decibels"]
dus m.a.w. de ideeën die niet met de jouwe overéén komen zijn per definitie al slecht....
[/quote]

Nee. Je moet beter lezen want dat staat er helemaal niet. Er staat dat onze ideeën dan niet overeen komen zonder daar een waardeoordeel aan vast te hangen.

Ik heb een bepaald idee over het fokken met mijn honden en zie graag dat de verwachtingen en ideeën van kopers daar voor een groot deel overeenstemming mee hebben. Als dat mijlenver uit elkaar ligt ben ik van mening dat ze beter naar een fokker toe kunnen gaan waar ze dichterbij elkaar kunnen komen. 

Dat betekent niet dat andere denkbeelden per definitie foutief of slecht zijn, het zijn alleen niet mijn denkbeelden.

En om op een andere posting van je terug te komen (ook een gevalletje van beter lezen). Nergens schrijf ik dat je een bepaald voer propagandeert......Ik schrijf dat je foutieve informatie verstrekt.
Door Decibels
#846024
Erna schreef: Nee. Je moet beter lezen want dat staat er helemaal niet. Er staat dat onze ideeën dan niet overeen komen zonder daar een waardeoordeel aan vast te hangen.

Ik heb een bepaald idee over het fokken met mijn honden en zie graag dat de verwachtingen en ideeën van kopers daar voor een groot deel overeenstemming mee hebben. Als dat mijlenver uit elkaar ligt ben ik van mening dat ze beter naar een fokker toe kunnen gaan waar ze dichterbij elkaar kunnen komen. 

Dat betekent niet dat andere denkbeelden per definitie foutief of slecht zijn, het zijn alleen niet mijn denkbeelden.

En om op een andere posting van je terug te komen (ook een gevalletje van beter lezen). Nergens schrijf ik dat je een bepaald voer propagandeert......Ik schrijf dat je foutieve informatie verstrekt.

Dat betekent niet dat andere denkbeelden per definitie foutief of slecht zijn, het zijn alleen niet mijn denkbeelden.
Ik schrijf dat je foutieve informatie verstrekt.
dat vindt jij...

ik vind aangehaalde quotes tegenstrijdig klinken..

en nu ga ik te bed...trusten.
Door Erna
#846041
Ik begin me nu echt af te vragen of je uit onwetendheid zo dom doet of .............vul maar in.

Jij bent degene die leest wat ze wil lezen en er een eigen draai aangeeft. Jammer dat het communiceren op deze manier erg moeilijk gaat worden. Er zit nog een groot verschil tussen verschillende denkbeelden en foutieve informatie.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door