Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Decibels
#845731
[quote="danielle1980"]
hoezo te groot?
mijne eten altijd rustig 1 tot 2 kilo per keer.


[/quote]

eh...Xanti is een hondje van rond de 4½ kilo.... :o

Waarom vind je puppymelk niets? Ik geef het zogende moeders altijd als extra'tje...mits ze ertegen kunnen, want ik heb ook wel teven gehad die ervan aan de race gingen. Maar Xanti verdraagt het goed.
Door Laura2004
#845739
Ik heb geen ervaring met zogende teven, maar zou je haar niet onbeperkt te eten kunnen geven? Of is dat niet goed? Mijn gedachte is namelijk, is ze te dun, dan nog meer te eten geven, dat lijkt me een logische oplossing, maar misschien dat dat iets te makkelijk gedacht is....
Door Decibels
#845744
[quote="danielle1980"]

maar goed op zich geef je dus 3 keer zoveel als normaal zou genoeg moeten zijn...


[/quote]

van KVV zit ze aan 4x de normale hoeveelheid...als je de puppymelk meerekend in calorieen, zal ze op minstens zo'n 5x de normale hoeveelheid zitten.
Door Lizzy
#845800
[quote="K@rin"]
misschien dat je haar alleen de CB Aktief kunt geven.
of tussendoor wat kwark met slagroom  :o  .......
óf de pups wat meer bij gaan voeren, om de moeder te ontlasten .....

wat gebeurd er als je haar "onbeperkt" laat eten ?

Dewi is nu bijna 8 weken dragend en eet nog maar 1 kg CB per dag.
Ik durf haar niet meer te geven, omdat ze anders te dik gaat worden (op de verkeerde manier  ;) )
[/quote]

Huh? Waarom in hemelsnaam slagroom? Ja. Zo kan ik het ook...
Door Lizzy
#845802
Decibels schreef: Ja en..?? Ik zou niet weten wat er mis aan is.
Nou... ehhh.... Veel! Hetgeen op je site over voeding geschreven staat is gewoon ronduit incorrect. En eerlijk gezegd schrik ik hier gewoon van!
Even terzijde...de topic ging over iets heel anders hoor....
Ja, maar het staat lijnrecht op de adviezen die wij gegeven hebben en waar wij hier voor staan op Barfplaats....
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 24 okt 2007, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Decibels
#845807
[quote="Lizzy"]
Nou... ehhh.... Veel! Hetgeen op je site over voeding geschreven staat is gewoon ronduit incorrect. En eerlijk gezegd schrik ik hier gewoon van! Dit is nogal geheel niet volgens de peilers van dit forum.

Ja, maar het staat lijnrecht op de adviezen die wij gegeven hebben en waar wij hier voor staan op Barfplaats....
[/quote]

Feit is nu éénmaal dat het gros van de bijna 2 miljoen honden in Nederland een droogvoer krijgen.
Door Erna
#845815
[quote="Decibels"]
Feit is nu éénmaal dat het gros van de bijna 2 miljoen honden in Nederland een droogvoer krijgen.
[/quote]

Dat is misschien wel zo maar waarom stel je dan op je site dat je vlees moet koken terwijl je zelf vers voert en daar ook achterstaat mag ik aannemen.

Een tijd geleden zijn over die tekst ook al eens vragen gesteld maar toen wilde je er ook niet echt op antwoorden. Ik hoop dat je dat nu wel wilt want het is behoorlijk tegenstrijdig.
Door danielle1980
#845822
[quote="Decibels"]
eh...Xanti is een hondje van rond de 4½ kilo.... :o

Waarom vind je puppymelk niets? Ik geef het zogende moeders altijd als extra'tje...mits ze ertegen kunnen, want ik heb ook wel teven gehad die ervan aan de race gingen. Maar Xanti verdraagt het goed.
[/quote]

tja gewichten maken niet uit toch...
want asha is 40 kilo eet dus normaal 1,5 kilo nu meer...
maar 3 keer per dag
of je nu groot of kleine hond hebt de hoeveelheden gaan toch wel omhoog.
ik vind zo hoog mogelijk per maaltijd, zodat je zo weinig mogelijk maaltijden geeft...
maar maakt niet uit hoor...

ja puppiemelk is niets vind ik omdat ik vind dat de teef erdoor gaat stinken, aan de diarree gaat en t niets toe voegt
Door Decibels
#845829
[quote="Erna"]
Dat is misschien wel zo maar waarom stel je dan op je site dat je vlees moet koken terwijl je zelf vers voert en daar ook achterstaat mag ik aannemen.

Een tijd geleden zijn over die tekst ook al eens vragen gesteld maar toen wilde je er ook niet echt op antwoorden. Ik hoop dat je dat nu wel wilt want het is behoorlijk tegenstrijdig.
[/quote]

totaal OT...en ik zei al eerder: als er tekst gekopieerd wordt, kopieer dan alles.

Als je de totale tekst leest dan kun je lezen waarom.

Juist omdát het merendeel van de honden een commercieel voer krijgt.
Door irmaa
#845832
Ze zoogt nu 3 weken.. wanneer ga je de pups verspenen? ik zou me niet zoveel zorgen over maken dat ze dun is, als de pups voldoende binnen krijgen.  
Rond 3 weken ga ik juist altijd afbouwen omdat mijn teef  net zo als Karins honden te dik wordt.  Ik ga ook omstreeks deze tijd de pups verspenen, omdat ze  de etensbak in duiken (en al flink meeeten) als ik de moeder eten geef in de werpkist.
[img]http://leonbergers.nl/images/stories/zo ... ger[1].jpg[/img]
Door Lizzy
#845838
[quote="Decibels"]
totaal OT...en ik zei al eerder: als er tekst gekopieerd wordt, kopieer dan alles.

Als je de totale tekst leest dan kun je lezen waarom.

Juist omdát het merendeel van de honden een commercieel voer krijgt.
[/quote]

Ik heb de totale tekst gelezen.
Door Laura2004
#845840
[quote="Decibels"]
totaal OT...en ik zei al eerder: als er tekst gekopieerd wordt, kopieer dan alles.

Als je de totale tekst leest dan kun je lezen waarom.

Juist omdát het merendeel van de honden een commercieel voer krijgt.
[/quote]
Ik snap niet waarom honden die commercieel voer krijgen, als ze vlees zouden krijgen, gekookt vlees zouden moeten krijgen.
En dat gevaar voor salmonella voor honden is ook te verwaarlozen.

Ik barfte al een tijd met mijn honden voor ik op barfplaats kwam en ik heb mijn honden een paar maanden, rauw vlees en rauwe botten gegeven tijdens de brokkenmaaltijd. Dit is misschien niet ideaal, maar dramatisch is het ook niet. Je geeft verkeerde informatie op je website daar gaat het toch om.

Ik snap niet dat je als versvoerder geen informatie op je website zet waarin je over goede voeding praat en niet één of ander horrorverhaal over rauw vlees.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door