Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lizzy
#88098
Ik geloof dat ik terug zou gaan naar Rodi. Mocht je echt over willen naar Carnibest, dan zou ik het op de manier doen die Helen beschreef. Lepeltje voor lepeltje. En, ik zou wel minder dan 250 gram geven. Is 3 schijven Rodi niet 150 gram? Ik denk dat 150 Carnibest ook meer dan genoeg voor Ted zou zijn.
Groetjes, Lizzy
Door geer
#88107
3 schijven Rodi is 300 gram... ;) Toch begin ik weer te twijfelen of die zachte ontlasting nu echt wel door de CB komt...
A. omdat ze bijna anderhalve week op CB heeft gestaan voordat het zacht werd..
B. omdat ze vannacht ineens door heeft geslapen en vanochtend weer normale poep had...

Ik hou haar nog even op de Carnibest, om te kijken hoe het gaat...
Door Lizzy
#88117
[quote="geer"]
3 schijven Rodi is 300 gram... ;) Toch begin ik weer te twijfelen of die zachte ontlasting nu echt wel door de CB komt...
A. omdat ze bijna anderhalve week op CB heeft gestaan voordat het zacht werd..
B. omdat ze vannacht ineens door heeft geslapen en vanochtend weer normale poep had...

Ik hou haar nog even op de Carnibest, om te kijken hoe het gaat...
[/quote]
Oh jee, die schijven wegen 100 gram per stuk! Pff, ik vind 300 gram wel veel hoor.... Ik zou toch proberen om van Carnibest minder te gaan geven. En misschien moet je inderdaad anders gewoon even doorzetten! Misschien waren de darmen toch wel van iets anders van slag! Eventueel wat extra probiotica geven?
Groetjes, Lizzy
Door geer
#88122
Ik ga inderdaad minderen; vandaag 200 gram, morgen 180... kijken hoe dat gaat... Het gekke vind ik alleen dat ze absoluut niet aankomt, zou dat komen doordat ze veel beweging krijgt???
#88217
Hoi Geer,

Ik zou dit toch even heel goed in de gaten houden...
Ik wil je niet bang (onnodig) maken maar wij hebben iets vergelijkbaars meegemaakt met onze inmiddels 8 maanden oude Newfpup. Vanaf 10 weken was ze helemaal zindelijk. Ook 's nachts (in een bench). Wij dus apetrots dat dat ook weer achter de rug was, maar opeens begon ze met 5 maanden 's nachts in haar bench te poepen..... :( En dit waren geen 'normale' drollen, maar enorme bergen, zacht van structuur...
Even denk je: foutje, begin puberen, de groei..maar het bleef doorgaan. Bijna elke nacht was het raak. 's morgens zat de hele bench onder en zij ook want ze gaf het niet aan....Heel toevallig ging ik met haar naar de da om haar weer eens te wegen en toen bleek dat ze amper was aangekomen....terwijl ze dus tegen de klippen at !!!! Maar ze poepten alles er zo weer uit. We gingen het in de gaten houden en ze kon om de paar uur poepen....Afijn om een lang verhaal kort te houden, na veel onderzoeken bij de da bleek dat haar alvleesklier niet werkte. Daardoor verteerde ze het voedsel niet en kwam het er dus weer onverbruikt uit.
Ze heeft nu medicijnen en nu is ze weer droog 's nachts !!!!
Als je het idee hebt dat je hond niet overmatig veel aankomt zou ik dus zeker niet gaan minderen. Ze moet gewoon eten wat ze nodig heeft. Als ze zo veel blijft poepen en het is zacht of cementachtig van kleur, dan zou ik gewoon eens naar de da gaan en een onderzoekje laten doen naar de ontlasting. Wanneer je ontlasting opvangt en ze onderzoeken dat, weet je zo of er echt niets mis is.
Ik hoop dat het iets anders is dan bij onze hond, maar aangezien ik je verhaal zo herkenbaar vond , wilde ik je dit toch maar even laten weten.
Succes !!

groetjes
marit
Door SHIVA
#88394
Hoi Geer
Als ik zo lees hoeveel en hoelang jij met tedje aan de wandel bent
kan je wel spreken over actief zijn
En hoe zit het met de wormen kan ze daar geen last van hebben
Ik weet van mijn hond als hij last van wormen heeft dat hij ook zoveel poept en tegen de klippen opvreet maar niet aankomt
Sinds ik versvlees voer heeft hij geen last meer
Het is maar een optie
gr shiva
Door geer
#88403
'T zou natuurlijk allemaal kunnen, ware het niet dat ze onlangs (toen we haar hoektanden hebben laten trekken) is ontwormd... Mijn kat heeft ook een alvleesklier afwijking en ik vind Ted's symptomen daar niet op lijken. Mijn kat had 24 uur per dag last van zachte ontlasting die ze niet op kon houden, Ted heeft het alleen 's nachts...
Voorlopig hou ik het er op dat we haar teveel hebben gegeven (of dat we haar voedingstijden verkeerd hebben ingeschat)...volgens mij hoef je daar op zo'n korte termijn nog niet eens zoveel van te merken qua gewicht...ik heb geen weegschaal, dus het kan natuurlijk zo zijn dat ze wel is gekomen, maar dat wij het gewoon niet zien omdat wij haar iedere dag zien :)...
Wat ook nog zo kan zijn, is dat ze gewoon even van slag is door alles wat ze van straat oppikt...Ted is echt een 'allesmonster' dus wie weet dat ze iets heeft opgegeten dat haar niet lekker zit...
Vannacht is alles goed gegaan, ik ben weer 'als vanouds' om half 7 haar uit gaan laten en tot die tijd heeft ze alles opgehouden.. haar ontlasting was vandaag ook weer vaster...
Enne, Ine, deja-vu kan heeeel goed kloppen, want met Saar hebben we ook iets dergelijks gehad.. die werd plots ook vaker onzindelijk en kon het 's nachts niet meer zo goed ophouden (dat heb ik toen ook gepost ;))... Bij Saar bleek later de vermoedelijke oorzaak :(, maar Ted moet nog even mee!!! :D
Door oebaya
#88540
Zoals je het verloop beschrijft Geer, denk ik dat Ted gewoon even een onschuldig virusje had of inderdaad iets had gegeten wat niet helemaal goed viel. En je schrijft dat Ted niet aankomt, moet dat dan? Heb Ted op de hondenwandeling gezien en vond haar niet te mager.
Maar als ze inmiddels is afgevallen en ze komt op haar eten niet aan, dan zou ik liever een tijdje iets minder actief met haar zijn.
En heb je wel eens aan stress gedacht? Al zie je het misschien niet meteen, Ted kan best wat last van stress hebben. Er is nogal wat in één klap veranderd in haar leventje. Nieuw huis, nieuwe baasjes, nieuwe, drukke omgeving, gehoorzaamheidscursus.
Tot slot zijn er gewoon nog honden die niet aan willen komen. Er loopt hier een reu van 10 kg. Mag hij volgens de norm 200 gram vlees per dag. Hij krijgt 300 gram en ik kan er ook 500 instoppen, maar hij wordt er niet dikker van.
gr.
Nicolette
Door ine
#88590
Fijn, dat Ted het nu 2 nachten droog heeft gehouden, maar 1 vraag is nog niet beantwoord! ;)
Sinds wanneer heeft ze het?
Natuurlijk heeft ze niet hetzelfde als Saar, maar het klopte dus wel, dat ik het verhaal al gelezen had! En dan mopperen ze hier, dat ik zo vergeetachtig ben! ;) ;D ;D ;D
Ik hoop, dat alles nu goed gaat komen met Tedje, want ik vind het een scheet van een Teckel! :-*
Door geer
#88615
Nicolette, ze is inderdaad niet te dik of te dun hoor!! Ze is precies goed zo en hoeft dus ook absoluut niet aan te komen... Alleen iedereen zegt dat ik haar te veel eten geef en dan vind ik het toch gek dat ze niet aan lijkt te komen...
Enne Ine, ze had het sinds een paar dagen voor de wandeling... vandaag was nacht 3 die ik heb kunnen volslapen, dus het gaat goed! ;) :D
Door ine
#88616
[quote="geer"]
Nicolette, ze is inderdaad niet te dik of te dun hoor!! Ze is precies goed zo en hoeft dus ook absoluut niet aan te komen... Alleen iedereen zegt dat ik haar te veel eten geef en dan vind ik het toch gek dat ze niet aan lijkt te komen...
Enne Ine, ze had het sinds een paar dagen voor de wandeling... vandaag was nacht 3 die ik heb kunnen volslapen, dus het gaat goed! ;) :D
[/quote]
Ooohw, ok, ik zeg niets meer, stel je voor, dat ik deze goede lijn zou doorbreken! ;) :-X :-X :-X :-*
Door alies2
#89844
Bij de zindelijkheidstraining van een pup kun je er rekening mee houden dat ongeveer acht uur na het eten er gepoept moet worden. Misschien is de etenstijd van Ted van invloed?
Alies
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door