Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door sylvia
#5575
Hoi Jessica, ik heb hier ook een teef gehad wiens kinderen en ouders nooit geen schildklier probleem hebben gehad maar zij zelf had een te traag werkende schildklier. Inderdaad was zij ook met een minimum aan eten te dik,dus even een T4 laten doen.
Door Hutsje
#5576
Hoi Jessica, tja, ik ben natuurlijk geen dierenarts, maar volgens mij is een verminderde schildklierfunctie niet persee erfelijk. En, volgens mij hoeft het niet gepaard te gaan met allerlei klachten. Te dik blijven zonder dat de hond veel eet kAn al voldoende aanwijzing zijn...

Het kan natuurlijk ook een ander stofwisselingsprobleempje of hormonaal probleempje zijn.

Maar goed, wat je zou kunnen proberen is om jouw hond een beetje extra zeewier te geven (bevat jodium). En, je zou 1 of 2 maaltijden per week kunnen vervangen door bijv. 1 maaltijd met rauwe magere vis met gepureerde of licht gekookte groente en 1 maaltijd met bijv. kip of kalkoen en gepureerde groente (AHV bevat vrij veel graan volgens mij). In plaats van brokjes en brood zou ik proberen om tussendoortjes te geven in de vorm van een stukje komkommer ofzo. Dat bevat toch aanmerkelijk minder calorieen!

Groetjes, Lizzy
Dat brood geef ik haar niet, maar dat jat ze  ;D . Dat is niet altijd te voorkomen, maar vaak gebeurt het niet. En komkommer lust ze niet  :) De rest van je tips kan ik eens uitproberen dank je wel weer! En misschien toch maar eens een bloedonderzoekje.
Door Hutsje
#5577
Hoi Jessica, ik heb hier ook een teef gehad wiens kinderen en ouders nooit geen schildklier probleem hebben gehad maar zij zelf had een te traag werkende schildklier. Inderdaad was zij ook met een minimum aan eten te dik,dus even een T4 laten doen.
Ja, het kan natuurlijk wel, het is erfelijk maar het kan ook zomaar voorkomen natuurlijk. Ik denk niet datze het heeft maar een bloedtest zal het zo uitwijzen. Toch niet zo'n verkeerd idee.
Door Hutsje
#5578
Ik was vandaag bij de da om evt bloed te prikken, wat denk je? 1 Kilo afgevallen! Ze is nu 43, en ik wil haar nog een of 2 kilo laten afvallen. Het gaat gewoon erg langzaam, dat kan ook komen omdat ze gesteriliseerd is. Maar ze valt iig af.
Door Hutsje
#5580
Goed zo een kilo kwijt.

Maar heb je nog bloed laten testen of niet ?
Nee, nog niet,  ze is wel helemaal onderzocht, alles ok. De da we wil het nog een maandje aankijken, ook omdat ze gecastreerd is en ze dus wel afvalt. Een kilo in de 5 a 6 weken is goed volgens haar gezien de beweging die ze krijgt.
Door sylvia
#5581

Nee, nog niet,  ze is wel helemaal onderzocht, alles ok. De da we wil het nog een maandje aankijken, ook omdat ze gecastreerd is en ze dus wel afvalt. Een kilo in de 5 a 6 weken is goed volgens haar gezien de beweging die ze krijgt.
een kilo is best ook wel veel hoor voor een hond om af te vallen.Hier is het wel eens als er één te dik is dat het net een ons is in gewicht terwijl de hond dan echt veel te dik is.
Door Hutsje
#5582
Ja, eigenlijk, als je het in procenten gaat uitrekenen is het best wat. Alleen ik zie het dus niet bij haar. De da achte het niet nodig, vanwege het afvallen en ze wilde ons ook niet onnodig op kosten jagen.
Door sylvia
#5583
Nee als ze zo een kilo is afgevallen gaat het best goed.
Maar hou in de gaten of ze optisch ook wel gaat afvallen want dat is ook wat bij een te traagwerkende schildklier past ,niet veel wegen maar wel dik ogen.Zijn gewoon opgeblazen maar dat voelt ook anders dan te dik.als dat zo is snap je direkt wat ik met bovenstaande bedoel.
Door Hutsje
#5584
Ik hou het in de gaten. Wat ik ook vaak doe is haar vel tussen mijn vingers nemen en kijken of wat er tussen zit dunner wordt. Ze heeft nogal veel vel en ook onderaan haar buik vanwege het nest, misschien valt het daarom niet zo op dat ze afvalt. Ze heeft wel een taille, en ze komt van 48 kilo na het nest, maar dat is 2 jaar geleden. Voordien had ik haar altijd mooi op de 42 kilo. Ik wil eigenlijk naar 41 kilo. Maar ik sanp wat je bedoelt met optisch, dat wist ik trouwens niet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door