Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Saskia C.
#824217
[quote="Karin.K"]
Euh.... dus eerst bakje in warm water zetten en dan kokend water eroverheen??
Ja sorry maar ik moet het nog leren allemaal  ;)
[/quote]

Nee, het voer in het voerbakje doen en dan het bakje met het voer in de gootsteen zetten in warm/heet water. De warmte wordt door het bakje naar het voer geleid en dan komt de kou van het voer af, zonder dat je er kokend of warm water over heen doet. Want als je water bij het voer doet, dan wordt het zo'n soepje  ;).
Door Femke
#824261
[quote="Saskia C."]
Nee, het voer in het voerbakje doen en dan het bakje met het voer in de gootsteen zetten in warm/heet water. De warmte wordt door het bakje naar het voer geleid en dan komt de kou van het voer af, zonder dat je er kokend of warm water over heen doet. Want als je water bij het voer doet, dan wordt het zo'n soepje  ;).
[/quote]

Saskia, ze wil graag kokend water over de CB doen om het wat minder rauw te maken  ;) Jouw tip is inderdaad ideaal om het sneller op kamertemperatuur te krijgen.

@ Karin: ik zou de CB in de voerbak doen (dat mag bij stap 1 nog wel direct uit de koelkast), dan kokend water erop, dat een kwartiertje laten staan en dan afgieten en aan je hond geven.
Dit houd je een paar dagen vol tot de diarree over is.

Daarna doet je de truuk met het kokend water met driekwart van het voer, de andere kwart (op kamertemp, dus óf een tijdje van tevoren uit de koelkast, óf Saskia's tip) en dat roer je na het kwartier door het voer waar het water bij zat nadat je dat hebt afgegoten.
Dat hou je een paar dagen vol, en dan doe je half om half, dus half rauw en half met kokend water. En tot slot driekwart rauw, één kwart gekookt water en zo moet je binnen een week of 2 op volledig rauw kunnen staan.

Die brokken, sja daar zou ik de buurhonden blij mee maken ofzo. Als je hond gevoelig is, maakt het volgens mij niet uit of je die brok er nou wel of niet bij geeft, het risico van aan de slinger raken is er toch.

Ik geef mij honden vaak een zakje Volcolon als ze wat langer aan de diarree zijn. Dat zijn psylliumvezels in een zakje. Helpt als een trein bij verstopping maar ook bij diarree. Je kunt het gewoon bij de apotheek halen, neem wel de ongezoete versie (je hebt ook met sinaasappelsmaak).

Succes hoor!!
Door K@rin
#824309
je hebt al heel wat adviezen gehad en nu krijg je van mij nog wéér een totaal andere  ;)

er zijn meer honden, die problemen hebben met de overgang naar CB, omdat het misschien iets vetter is en er volgens mij minder pens in zit dan bij andere merken ....
PERSOONLIJK zou ik de brokken helemaal niet meer geven.
Ik zou naar Albert Hein gaan en daar een paar pakjes Rodi PENSKOMPLEET gaan kopen.
Je geeft je hond eerst een paar maaltijden Rodi, totdat de ontlasting weer goed is.
Daarna ga je heel geleidelijk aan de Carnibest toevoegen en blijf je op de ontlasting letten.
Zolang de ontlasting goed blijft kun je de CB opvoeren .............
Je kunt het gedurende een langere periode gemixt geven (CB+Rodi)
Wanneer je denkt, dat je hond er aantoe is, kun je verder opvoeren, totdat je hond voor 100% op de CB zit.


een Duitse tip, die ik gekregen heb anti-diaree:

potjes Olvarit babyvoeding WORTELTJES geven ..........
zelfs pups zijn dan snel van de diaree af ..........
Gebruikersavatar
Door pike
#824343
[quote="K@rin"]
je hebt al heel wat adviezen gehad en nu krijg je van mij nog wéér een totaal andere  ;)

er zijn meer honden, die problemen hebben met de overgang naar CB, omdat het misschien iets vetter is en er volgens mij minder pens in zit dan bij andere merken ....
PERSOONLIJK zou ik de brokken helemaal niet meer geven.
Ik zou naar Albert Hein gaan en daar een paar pakjes Rodi PENSKOMPLEET gaan kopen.
Je geeft je hond eerst een paar maaltijden Rodi, totdat de ontlasting weer goed is.
Daarna ga je heel geleidelijk aan de Carnibest toevoegen en blijf je op de ontlasting letten.
Zolang de ontlasting goed blijft kun je de CB opvoeren .............
Je kunt het gedurende een langere periode gemixt geven (CB+Rodi)
Wanneer je denkt, dat je hond er aantoe is, kun je verder opvoeren, totdat je hond voor 100% op de CB zit.


een Duitse tip, die ik gekregen heb anti-diaree:

potjes Olvarit babyvoeding WORTELTJES geven ..........
zelfs pups zijn dan snel van de diaree af ..........
[/quote]
Dit is wat ik ook zou doen, ipv Carnibest Rodi pens compleet of Smuldier pens compleet. Een kvv dus met veel pens. En helemaal geen brok erbij. En dat liever 2 weken dan een paar dagen. Zekerheid boven alles zou ik zeggen.
En nog een anti-diarree tip (van 202Spots): een paar eetlepels gekookte pompoen door het eten. Ik heb dat een keer zelf geprobeerd met perfekt resultaat.

[quote="Femke"]
@ Karin: ik zou de CB in de voerbak doen (dat mag bij stap 1 nog wel direct uit de koelkast), dan kokend water erop, dat een kwartiertje laten staan en dan afgieten en aan je hond geven.
[/quote]
Maar als je perse kokend water erop wil doen: als je het afgiet, vang het dan op, laat het afkoelen, dat vocht drinkt hij vast graag op, krijgt hij in elk geval nog wat extra vocht binnen.
Door Magic
#824466
Zoals je ziet zijn er veel adviesen, aangezien geen hond hetzelfde is en reageerd!
Mijn advies zou zijn om met jouw hond het heel rustig aan te doen geen snelle overgang en niet te snel ophouden met water
te overgieten.
Als ze het goed deed op Carnibest light zou je dat nog even een paar dagen kunnen proberen.

Mocht het dan nog niet goed gaan kun je een ander kvv proberen bv Energique of Rodie je kan als ze het daar goed opdoen altijd naar verloop van tijd weer proberen om rustig over te schakelen naar Carnibest.
Door Karin.K
#824487
Wat een reacties allemaal zeg. Tja en er is van alles wat ik kan proberen dus. Ik heb haar een keer rodi gegeven en ook daarvan ging ze aan de diaree.
Zou het kunnen dat mijn hond gewoon overgevoelig is voor vers vleesvoer? Want die indruk krijg ik.
Nu op het moment weet ik het echt niet meer. De diaree is veel erger geworden en ze is vanacht diverse keren naar buiten geweest en heeft het ook weer binnen gedaan. Het is nu donkerder en wateriger en buiten zag ik steeds hele kleine beetjes liggen.
Ik geef haar vandaag helemaal niets want ik vind het niet gezond meer, dit is al dag 6 en met alles wat ik doe lijk ik het alleen maar erger te maken.

Ik heb vanmiddag een afspraak met de dierenarts, en ik hoor wel wat zij te zeggen heeft.

Allemaal heel erg bedankt voor jullie meedenken!

groetjes Karin
Door Karin.K
#824504
Ja ik weet het, maar ik wil haar serieus voorleggen dat ik heel graag over wil gaan op vleesvoer.
Van de andere kant vind ik dat het wel te doen moet zijn. Kijk, ik begrijp helemaal dat er ontgiftingsverschijnselen komen en dat dat juist goed is.
Maar ze is nu helemaal compleet van slag. Door de vele diaree van de afgelopen dagen zit er nu ook een beetje bloed bij.
En ik weet heel zeker dat er niets anders aan de hand is, Sheila had nooit diareeklachten, alleen bij overgaan naar versvoer.

Ik vind het daarom nu welletjes. En eerlijk gezegd weet ik het nu echt niet meer, ik vind al jullie reacties harstikke fijn hoor maar ik zie nu even de bomen niet meer dus begrijp me niet verkeerd.

Ik zie niet zitten om van alles maar uit te gaan proberen en dan te zien, feit is dat Sheila een overgevoelige maag heeft.
En ik wil dat deze ellendige diaree nu stopt dus ga ik naar de dierenarts.

Ik heb hier verschillende keren gelezen dat dierenartsen blijkbaar niet altijd goed op de hoogte zijn van natuurvoeding. Maar zij hebben wel alles geleerd over het spijsverteringsstelsel en wat goed is en wat niet. Daarin mag je toch vertrouwen hebben is mijn mening.
Dus ik wil het met haar allemaal even gaan bespreken.
Het belangrijkste is nu dat Sheila`s maag en darmen tot rust komen.
Door Karin.K
#824515
Tinker ik verwacht dat de da dit ook zal zeggen, en eigenlijk is dat mijn gevoel ook. Sheila is nooit ziek geweest, heeft een stralende vacht, het ging altijd heel goed. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik een voorstander van brokken ben! Ik heb nu inmiddels veel gelezen over natuurvoer.
Het valt me gewoon heel erg tegen, had dit niet verwacht.
Maar je hebt honden en honden en dit is gewoon veel te veel geweest voor haar.

En als ze weer helemaal de oude is denk ik er zeker aan om héél langzaam te gaan opbouwen, dan weer met Light cb of zo. Ik ga me verder verdiepen in ieder geval.

Maar ik wil nog wel even zeggen dat ik het hier een heel fijn forum vind. En alle reacties Allemaal mensen hier die zo met hun dieren begaan zijn, geweldig  :)
Door *Natasja*
#824520
Ik zou een ander merk KVV proberen, het kan best dat jouw hond niet goed op Carnibest reageert, maar wel op een ander merk. Er wordt niet voor niets gezegd: Het beste merk KVV is het merk waar je hond het goed op doet.
Door Karin.K
#824676
Ik ben dus bij de dierenarts geweest en deze is juist een voorstander van natuurvoer. Zij heeft ook honden en voert ze Rodi zei ze.
Mij geadviseerd om idd terug te gaan nu naar brokken, en dan als het weer goed gaat, soms wat natuurvoer erbij geven. Kijken hoe dat het gaat.
Het is ook nog mogelijk om een paar dagen per week natuurvoer te geven en de andere dagen brokken. Zo krijgt ze toch een tekort aangevuld volgens de da.
Kijken maar hoe het nu gaat. Sheila heeft een injectie gehad en een kuurtje antibiotica omdat er bloed bij de diaree zat. Vandaag vasten, morgen beetje rijst met boillion en langzaam wat brokken erbij.

Ook zei de da dat Sheila mogelijk gevoelig is voor kip of rund. Dus heb ik de winkel gebeld en gevraagt of ik mijn lam rijst en natuurvoer kan ruilen met eend-rijst en light. Dat was goed. Dus dan ga ik dadelijk maar rustig aan kijken hoe deze bevallen. En anders kan ik nog andere merken proberen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#824727
[quote="*Natasja*"]
Ik zou een ander merk KVV proberen, het kan best dat jouw hond niet goed op Carnibest reageert, maar wel op een ander merk. Er wordt niet voor niets gezegd: Het beste merk KVV is het merk waar je hond het goed op doet.
[/quote]

Precies.
#824896
Als je da pro vers is zou ze ook moeten weten dat er geen sprake is van 'tekorten' in versvoer die met brok aangevuld zouden moeten worden.

Het klinkt voor mij eerlijk gezegd als een infectie en ik zou zelf geen brok meer voeren, maar dat ben ik. Rijst met bouillon heb ik zelf ook geen goede ervaringen mee, in mijn ervaring is vers iha het best te verteren itt gekookt spul.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door