Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Sher
#815037
Sinds gistermiddag geef ik mijn hondje kvv en dat vind ze lekker! Ik was er al helemaal aan gewend geraakt dat ze geen ontbijt hoefde, maar vanmorgen stond ze naast me te piepen. "Wanneer is die hap nou klaar baas?"  :D
Natuurlijk moet ik nog even zien hoe haar lichaampje er op reageert, maar haar keuze is duidelijk.
Voel me nu toch een beetje schuldig dat ze dit heeft moeten missen door mijn domheid.  :-X
Door Ziviaantje
#815049
[quote="Sher"]
Sinds gistermiddag geef ik mijn hondje kvv en dat vind ze lekker! Ik was er al helemaal aan gewend geraakt dat ze geen ontbijt hoefde, maar vanmorgen stond ze naast me te piepen. "Wanneer is die hap nou klaar baas?"  :D
Natuurlijk moet ik nog even zien hoe haar lichaampje er op reageert, maar haar keuze is duidelijk.
Voel me nu toch een beetje schuldig dat ze dit heeft moeten missen door mijn domheid.  :-X
[/quote]

;D ;D ;D Leuk hè ? Heerlijk te zien genieten  ;) Ik voel me wat dat betreft schuldig t.o.v. mijn oude honden die er helaas niet meer zijn. Zeker "de jongste" zou er zo van genoten hebben ! In het begin heb ik het wel geprobeerd ( let wel, dit was 15 jaar geleden hè ?  ;) ), ging ik Rodi pens koken, wist ik veel. Door de geur ben ik er snel vanaf gestapt  ;D ;D ;D Toen hadden we nog geen internet  ::)
Door nelb
#815358
[quote="Sher"]

Voel me nu toch een beetje schuldig dat ze dit heeft moeten missen door mijn domheid.  :-X
[/quote]

Heb ik ook een beetje. Maar ach ik wist niet beter en gelukkig krijgen ze nu wel goed spul.
Door tieneke
#815441
[quote="Sher"]
Sinds gistermiddag geef ik mijn hondje kvv en dat vind ze lekker! Ik was er al helemaal aan gewend geraakt dat ze geen ontbijt hoefde, maar vanmorgen stond ze naast me te piepen. "Wanneer is die hap nou klaar baas?"  :D
Natuurlijk moet ik nog even zien hoe haar lichaampje er op reageert, maar haar keuze is duidelijk.
Voel me nu toch een beetje schuldig dat ze dit heeft moeten missen door mijn domheid.  :-X
[/quote]
Fijn dat ze het zo lekker vindt  :P
Ach domheid? meer onwetendheid  ;)
Door keetje
#815443
hoi,

ik zal maar aansluiten bij dit Topic.
Gisterenavond heeft Keet dus ook haar eerste vleeservaring gehad en ik moet eerlijk zeggen, het was een lust voor het oog en het oor.
Ze vrat de bak er bijna bij op en is nog 10 minuten door blijven likken tot haar bak heeeeeeeel erg schoon was.
Ze at tot nu toe 's morgens biofood light voer en 's avonds biofood senior brok. Ook krijgt ze yomio op haar voer, zalmolie en een dosis vitamine C.
Wat we gisteren hadden was een bakje Bandit. We maken de zakken brokken etc op en gaan dan helemaal op de kvv. Ik ben om!!(omdat Keet om is! ;))

Gr/ Jolanda.
Door tieneke
#815444
[quote="keetje"]
hoi,

ik zal maar aansluiten bij dit Topic.
Gisterenavond heeft Keet dus ook haar eerste vleeservaring gehad en ik moet eerlijk zeggen, het was een lust voor het oog en het oor.
Ze vrat de bak er bijna bij op en is nog 10 minuten door blijven likken tot haar bak heeeeeeeel erg schoon was.
Ze at tot nu toe 's morgens biofood light voer en 's avonds biofood senior brok. Ook krijgt ze yomio op haar voer, zalmolie en een dosis vitamine C.
Wat we gisteren hadden was een bakje Bandit. We maken de zakken brokken etc op en gaan dan helemaal op de kvv. Ik ben om!!(omdat Keet om is! ;))

Gr/ Jolanda.
[/quote]
Ik zou de brokken lekker weggeven  ;)
Door keetje
#815468
[quote="tieneke"]
Ik zou de brokken lekker weggeven  ;)
[/quote]

tja, mijn idee, maar de financieen he? :-\
Gebruikersavatar
Door Sher
#815566
[quote="tieneke"]
Ik zou de brokken lekker weggeven  ;)
[/quote]
Mja, ik had net nog een hele zak RC gekocht. Die ga ik haar nu echt niet meer geven. Nog iemand op het forum belangstelling?  ::) ;D
Ze eet nog steeds in een mum van tijd haar bakje leeg, terwijl ik hiervoor helemaal wanhopig werd door haar slechte eten. Ik was zelfs al zo diep gezonken, dat ik haar bakje de hele dag vol voer liet staan.  Vanavond had ze de maaltijd in drie minuten weg gewerkt.  :wavetowel2:
Gebruikersavatar
Door Sher
#817354
[quote="marga1953"]
Het asiel is er misschien wel blij mee :)
[/quote]
Dat is een geweldig idee! Dat ik daar zelf niet aan gedacht had.
Even op google kijken waar het dichtstbijzijnde asiel is.  ;)
Door Drijver
#817377

[quote="aussie"]
Ik voel me wat dat betreft schuldig t.o.v. mijn oude honden die er helaas niet meer zijn. Zeker "de jongste" zou er zo van genoten hebben ! In het begin heb ik het wel geprobeerd ( let wel, dit was 15 jaar geleden hè ? ;) ), ging ik Rodi pens koken, wist ik veel.
[/quote]

Dit overkwam mij dus ook. Ik ging (stom stom stom) botten koken omdat ze anders zouden splinteren volgens de DA van toen, ook 15 jaar geleden. En hart, ook gekookt.
Toen iemand eens hart voor mijn honden meenam en het ze rauw voerde stond ik met argusogen toe te kijken: zou dat wel goed zijn???  ;D ;D ;D
Het vreemde was, dat toen ik in die tijd ging speuren, ik wel met rauwe vuile pens in de weer ging. Raar wezen toch, de mens....
Maar waar het op neer komt: ik vind het doodzonde dat ik mijn eerste 2 honden deze manier van voeren onthouden hebt door mijn eigen onwetendheid  :-[
Door Bianca75
#817565
Niet schuldig voelen hoor, wat geweest is is geweest. Je hebt nu toch de stap gezet om WEL over te gaan en nu lekker te kunnen genieten dat je hond zo ontzettend geniet van het eten.

Dat is hun dank je wel en die brokken zou ik ook weggeven. Als ik alles eerder had geweten dan had ik heel veel geld bespaart, want hier zijn wel 10 zakken van 10 kg. of mee de kliko's in verdwenen omdat onze ouwe teckelheer het allemaal niets moest.
Door judith1967
#818347
Ach ik sluit mij ook bij het rijte aan.
:-\
Alhouwel ik ook al wel pens gaf aan mijn honden.Maar de hart en niertjes ook kookte.
Maargoed ook wel diner en van dat vlokkenspul gegeven(moest je dan mengen met vlees)

Maar ik geef nu  al zoeits van ruim 2 jaar vers!!
De pup die ik nu heb,at bij de fokker ook brok(hills) en bij mij gelijk op vers!
En ik geniet er zo van als ik hem lekker bezig zie met een parelhoen karkas of kippevleugel.
Door Klazien
#818388
Z 'on 30 jaar geleden was ik al in de weer met vers vlees etc. Er werd wel eens gezegd, jullie hond eet gezonder dan menigeen. Maar toen onze Ierse Setter 5 jaar was kregen we continue problemen met de ontlasting. Na veel 'gedokter' naar Utrecht verwezen en daar werd ons met klem verzocht om toch vooral brokken te gaan voeren, want dat was pas goed voer. Ik stom, geloofde dat en heb dus jarenlang met tegenzin brokken gevoerd. Ik vond het te gemakkelijk.
Nu een paar honden later, twee teefjes in huis met blaasgruis. En het bleef maar aan me knagen dat van het voer moest komen. Gelukkig een half jaar geleden deze site ontdekt en sindsdien is het weer genieten om je honden eten te geven. Ook ik voel me wel eens schuldig tegenover mijn 'oude ' honden.  :-[
Gebruikersavatar
Door Sher
#818851
Zo, mijn zak met brokken is naar het asiel. Moest wel snel weer weg van mezelf, want ik heb altijd veel moeite met asielen. Bij elke hond stel ik me voor hoe het zijn om hem mee naar huis te nemen.  :-X
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door