Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door wenche
#812983
Welk merk KVV kan ik het beste aan mijn hond geven??
Qua prijskwaliteitsverhouding...
Ik heb een mechelaar van bijna 30 kg.. dus het moet niet zo zijn dat ik merk a neem, dat ie zoveel moet en dat merk b een eind goedkoper blijkt omdat ie daar minder van krijgt of weet ik veel...
Nu weet ik dat bv prince voor mij erg duur uit zal vallen... Maar hoe zit het met duck, carnibest, smuldier (als deze hier onder valt), rodi...

Ik wil wel het beste voor mn hond, maar ik wil niet duurder uit zijn dan nodig, aangezien ik zelf ook nog graag iets eet ;)
Door Lizzy
#813000
Helaas is dit, in mijn ogen, niet te zeggen. Het hangt helemaal af van je hond. Er zijn honden die van merk A heel veel nodig hebben, terwijl het toch zo'n duur merk is waarvan beweert wordt dat je er maar 20 gram per kg lichaamsgewicht van hoeft te voeren. En er zijn honden die van merk A nog minder dan 20 gram per kg lichaamsgewicht nodig hebben. Dan zijn er honden die het op merk A helemaal niet goed doen en op goedkoop merk Z wel. En er zijn honden die het op merk A fantastisch doen en op goedkoop merk Z totaal niet.

Jij moet dus kijken naar waar jouw hond het goed op doet.
Door wenche
#813001
Bedankt voor het antwoord ;)

En het is zo (neem ik aan) dat als je van bv een carnibest leverancier koopt, dat je dan in verhouding minder betaald als je meer besteld? of geld dit niet voor KVV...
Door wenche
#813242
Volgens de diverse merken moet mijn hond 600 gram per dag hebben, dat is dus 3 kg per week (5 dagen) dan zou ik dus 5 weken doen met 15 kg...
Welk merk voer jij en wat kost jou 15 kg (als ik zo brutaal mag zijn om dat te vragen ;)
Door Ziviaantje
#813336
Zelf vind ik Bibi een goed en betaalbaar merk. Je betaald iets van 2.17 per kilo als je boven de 100 kilo besteld ( normaal iets van 2,40 per kilo ) en ze hebben 4 smaken, alle 4 dezelfde prijs dus je kunt lekker afwisselen. Makkelijk in bevroren vorm uit de verpakking te krijgen en Indy eet het goed en doet het er goed op ! Ik geef ook af en toe carnibest.
Door Decibels
#813376
ik voer het grootste gedeelte AHV (= er in 2 smaken: vlees compleet en pens comleet) dat kost mij per doos (15 kilo) 24,95. Als ik meer dan 3 dozen neem is het 3 euro per doos goedkoper...ik kan geen 3 dozen kwijt, want dat zouden 90 zakje zijn..is namelijk per pond verpakt. Ter afwisseling doe ik er regelmatig CB, energique, of duck erbij geven.
Door wenche
#813478
AHV is volgens mij hier in de buurt niet te krijgen... :S maar zou wel ideaal zijn, want ik heb uitgerekent dat mijn hond daar een pond per dag van zou moeten hebben ;) dus das niks nadenken, maar graaien ;)
Door Femke
#813494
[quote="wenche"]
AHV is volgens mij hier in de buurt niet te krijgen... :S maar zou wel ideaal zijn, want ik heb uitgerekent dat mijn hond daar een pond per dag van zou moeten hebben ;) dus das niks nadenken, maar graaien ;)
[/quote]


hoe heb je dat uitgerekend dan? Het valt met de beste wil van de wereld niet uit te rekenen hoeveel voer jouw hond van merkje x of y nodig heeft.
Door wenche
#813498
Ik heb het uitgerekend voor een hond van zijn grootte en gewicht aan de hand van de diverse tabellen op de diverse sites... Nu weet ik ook wel dat mijn hond meer of minder nodig kan hebben (afhankelijk van de energiebehoefte en blabla) maar als ik alleen uitga van grootte en gewicht kom ik op 500 a 600 gram
Door ~anna~
#813501
Ik heb 2 honden van ongeveer 30 kg en als ze alleen kvv kregen hadden ze aan 600 gram per dag ongeacht wat voor merk genoeg.
Soms op hele actieve dagen kan je meer voeren.
Door Femke
#813508
[quote="wenche"]
Ik heb het uitgerekend voor een hond van zijn grootte en gewicht aan de hand van de diverse tabellen op de diverse sites... Nu weet ik ook wel dat mijn hond meer of minder nodig kan hebben (afhankelijk van de energiebehoefte en blabla) maar als ik alleen uitga van grootte en gewicht kom ik op 500 a 600 gram
[/quote]

nou in praktijk kan dat nog wel eens heeeeeeeeeeel anders uitpakken  ::)
Door wenche
#813520
Haha, ja, maar mijn hond is qua andere digen ook heel standaard ;)
En als ik hem de hoeveelheid brokken geef als wat op de verpakking staat, dan klopt dat ook (straks dus geen botten meer, maar om aan te geven dat ie qua eten bij de groep standaard honden hoort)
Door Decibels
#813704
[quote="wenche"]
AHV is volgens mij hier in de buurt niet te krijgen... :S maar zou wel ideaal zijn, want ik heb uitgerekent dat mijn hond daar een pond per dag van zou moeten hebben ;) dus das niks nadenken, maar graaien ;)
[/quote]

even zoeken op de dealer-lijst?

http://www.ahv-breda.nl/html/dealers_op_postcode.html
Door Ziviaantje
#813875
[quote="Tinker"]
IK heb Bibi nog nooit gevoerd,maar is dat wel compleet?Ik dacht eens gehoord/gelezen te hebben,dat er geen supplementen/vitamines aan toegevoegd zijn,klopt dit?
[/quote]

Ja hoor, Bibi is een compleet voer. Op de Bibisite kun je o.a. de analyse lezen als je het interesant vindt  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door