Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door royenmaika
#807055
hallo allemaal
om te beginnen ben ik nieuw hier en hoop dus dat ik dit op de goede plaats binnen het forum plaats zo niet dan hoop ik dat het verplaats word  ;)

Onze stafford Diesel eet sinds 3 weken niet erg best ( behalve lekker dingen , koekjes enzo)
zijn ontbijt ( brokken) laat ie staan en als wij dat ook doen begint ie er rond het middag uur aan .
Zijn avond eten word ook niet helemaal in 1x gegeten eerst een paar happen en later op de avond de rest .
We hebben hem nu een paar x als avond eten smuldier gegeven en dat vind ie zooooo lekker hij loop t3x terug om te kijken of het echt wel op was  ;D
In eerste istantie heb ik contact met de dierenarts gehad en hij vertelde me dat het waarschijnlijk komt door de loopse teven in de buurt ( en geloof me daar heeft ons dieseltje erg veel last van )
Het "vreemde"vind ik dat ie zijn brokken niet eet maar wel schooit bij ons als wij eten, wel koekjes en botten wil , en wel smuldier eet !
Wat is jullie advies aan ons ?
We zouden wel over willen stappen naar smuldier maar zit dan toch met de volgende vraagjes :
- Hoe doen jullie dat bij het ontbijt voor de hond ? moet er niet aan denken dit aan hem te geven op mijn nuchtere maag om 7 uur voor ik na me werk ga  :-X
- Mag je hem alleen smuldier geven ( wel verschillende varianten dan ) ?
- En zit daar alles in wat ie nodig heeft ?

ik hoop dat jullie mij/ ons kunnen helpen en sorry als ik de zoveelste onnozel ben   :animal_rooster: die gebruik wil maken van jullie al wetendheid

groetjes maika en diesel
Gebruikersavatar
Door Pauline
#807057
Als ontbijt krijgen mijn honden gewoon rauw vlees. Ik heb er voor gekozen honden te nemen en rauw te voeren, tja... dan moet ik ook maar wennen aan het geven ervan of mijn maag nu gevuld of leeg is.... Je kunt er ook voor kiezen om uiteindelijk over te gaan naar 1x daags voeren.

Smuldier is niet het beste KVV wat je kunt kopen, maar het blijft oneindig veel beter dan brokken. Het is wel zo dat een goed KVV datgene is waar jouw hond het goed op doet. Je zult Diesel eerst langere tijd alleen Smuldier moeten voeren om te kijken hoe hij het erop doet.

Als je de complete versie van Smuldier voert, zou er alles in moeten zitten. Anders mag het niet compleet heten. Afwisseling is altijd prima, je moet er toch ook niet aan denken dat jij iedere dag hetzelfde te eten krijgt?

Je zou Smuldier ook af kunnen wissel (op termijn) met barf-dagen en in eerste instantie met andere KVV-merken die er te krijgen zijn bij jou in de buurt (Bibi, Energique, Carnibest, AHV enz. enz.).

En wij zijn ook niet alwetend, hebben ook onze vragen en twijfels en zo zal het ook altijd blijven. ;)

Hier trouwens nog een (van de) topic over Smuldier: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 245.0.html
Laatst gewijzigd door Pauline op do 09 aug 2007, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Fido
#807063
Jouw hond geeft zeer duidelijk aan wat hij wil nl. niet meer die brok maar rauwe voeding!

Jammer dat de meeste dierenartsen daar een andere verklaring voor geven  :-\
Ga gewoon lekker veel lezen hier op barfplaats. Eet 's ochtends eerst zelf, ben je van je nuchtere maag af ;) :) en geef je hond op wisselende tijden rauw voer.
Jij blij, hond blij!
Door K@rin
#807065
gewoon 's avonds de Smuldier in de hondenbak doen
folietje er overheen
koel wegzetten
's morgens folietje eraf
direct aan je hond geven ............

jij hebt dan geen tijd om misselijk te worden, want waarschijnlijk heeft hij het binnen 5 seconden op  ;)
Door royenmaika
#807074
@ karin

:O:O:O:O:O wat voel ik me dom zeg ! dat ik daar zelf niet aangedacht heb  :doh:
ga ik inderdaad doen zo !!! helemaal super !!!
Door K@rin
#807085
[quote="royenmaika"]
@ karin

:O:O:O:O:O wat voel ik me dom zeg ! dat ik daar zelf niet aangedacht heb  :doh:
ga ik inderdaad doen zo !!! helemaal super !!!
[/quote]

;D ;D ;D
ik hoop, dat ie zo aan het eten blijft !  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door