Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door moniek
#5414
Bij mij is het eigenlijk precies andersom. Drie van mijn vier honden zijn ietsje te dik (gecastreerd) en ik zou willen dat ze iets af zouden vallen. Sinds een week geef ik carnibest, iets minder dan de aanbevolen hoeveelheid, dus ik hoop dat ze er iets op afvallen. Kan er nu nog niks van zeggen eigenlijk, behalve dat ze het heeeeeeeeeeel erg lekker vinden ;D
Door conan
#5415
Bij mij is het eigenlijk precies andersom. Drie van mijn vier honden zijn ietsje te dik (gecastreerd) en ik zou willen dat ze iets af zouden vallen. Sinds een week geef ik carnibest, iets minder dan de aanbevolen hoeveelheid, dus ik hoop dat ze er iets op afvallen. Kan er nu nog niks van zeggen eigenlijk, behalve dat ze het heeeeeeeeeeel erg lekker vinden ;D
:oJe zou ook evt de variatie Licht kunnen proberen van carnibest voor de drie iets te zware :P
Door Groeni
#5417
die blikjes zijn prima hoor. Je kunt dit best 1 of 2 keer per week geven.
Oke, dan ga ik dat eens proberen, het gaat wel een beetje een 3 sterren restaurant lijken hier  ;)
Ik zou zelf nog geen lamsbotten geven. Laat eerst maar wennen aan versvlees. Over een paar weekjes zou je dit wel kunnen proberen, maar dan moet je hem wel HEEL goed in de gaten houden! Let op dat hij de botten wel netjes opeet en niet snel naar binnen schrokt.
Om eerlijk te zijn ben ik als de dood voor botten, hij verrekt het om te kauwen.
Mocht het op dit merk niet lukken, probeer dan eerst nog een ander merk of ga zelf samenstellen
Nee zelf samenstellen is geen optie voor mij, op dat vlak ben ik veel te onzeker.
Maar, het zou zo zonde zijn om dit experiment te laten mislukken terwijl er mogelijk andere manieren zijn waarbij jouw hond wel op gewicht blijft en van de jeuk af komt.....
We gaan gewoon door, alles beter als brokken!!
In welke omgeving woon je? Misschien weten wij nog wel een goeie in de buurt!
Ik zit in de buurt van Middelburg.

groetje Groeni
Door Lizzy
#5418
Hoi Groeni, oef, ik ken in Middelburg geen DA, maar misschien zijn er andere mensen!!

Maar goed, als jouw hond niet te vertrouwen is met botten, dan zou ik dat zeker NIET geven hoor!

Als jouw hond makkelijke darmen heeft, dan kun je, zeg 1 keer per week, tussendoor lekker een maaltijdje geven van (ik noem maar wat): blikje zalm, rijpe avocado (niet de schil en de pit want die zijn gifitig), bijv. een beetje gekookte rijst of gierst of beide en een dotje vol/vette yoghurt. Restje groente erbij (gekookt of gepureerd) en hij heeft een lekker tussendoortje.

Ik weet niet of hij gevoelig is voor granen, maar wat je ook zou kunnen geven (als tussendoortje, ipv satinball) is geweekte vier of vijf granenvlokken (reformwinkel) met volle yoghurt of volle kwark. Gooi hier gerust ook een dessert-lepel rauwe! honing doorheen. Je kunt hier een banaantje en ander fruit doorheen prakken en dit geven als voorgerechtje, voor zijn ontbijt (een uurtje of twee later zijn versvlees). De meeste honden worden hier ook wel steviger van.

Nou, en lamssnijdsels zal hij ook niet te versmaden vinden! En volgens mij kun je best een paar snijdsels door het versvlees heengooien. Want, volgens mij zit er in Bibi meer orgaanvlees dan spiervlees, dus dat zal hij best lekker vinden en da's niet ongezond.

Geef hem ook gerust 1 of 2 keer per week een lekker rauw eitje. Met schil en al. Da's erg leuk om te geven en erg gezond.

Zelf samenstellen is overigens helemaal niet moeilijk hoor! Maar, als je daar (nog ;D) niet achter staat, moet je dat gewoon niet doen. Geen probleem, toch!

Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door