Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door schelsey
#5373
ik vraag me soms af hoeveel  versvlees en eventueel bijvulling jullie je hond(en) geven per dag en wat van tussendoortjes?

ikzelf geef 400 gr en wat groenten en handjevol rijst per dag en als snoep,stukje geroostert brood,klein koekje en af en toe een halve varkensoor of buffelhuidschoentje.

raar genoeg blijft mijn hond iets te dik,is mechelaarteefje van 36 kg

sonja
Door Lizzy
#5374

ik vraag me soms af hoeveel  versvlees en eventueel bijvulling jullie je hond(en) geven per dag en wat van tussendoortjes?

ikzelf geef 400 gr en wat groenten en handjevol rijst per dag en als snoep,stukje geroostert brood,klein koekje en af en toe een halve varkensoor of buffelhuidschoentje.

raar genoeg blijft mijn hond iets te dik,is mechelaarteefje van 36 kg

sonja
Hallo Sonja, als jij 400 gram versvlees Compleet geeft, dan zou ik er zeker GEEN rijst bij geven! Rijst is koolhydraat en zet aan. Koolhydraten zitten al in een complete versvleesvoeding. Groenten kun je wel geven, behalve groentes waar ook weer veel zetmeel in zit. Ik zou toch ook de stukjes brood weglaten en vooral ook de varkensoren en buffelhuidschoentjes. Brood zet ook aan en varkensoren/buffelhuid ook. Daarnaast zijn die laatste twee ook nog eens niet bepaald gezond (ze worden onder zeer verdachte omstandigheden in landen als Korea gedroogd en bewerkt).

Ipv brood en buffelhuid/varkensoor zou je komkommer en wortel als tussendoortje kunnen geven. OK, een klein stukje geroosterd brood is niet zo erg, maar, minimaal. Om te kluiven kun je beter zachte/geschikte rauwe botten geven.

Groetjes, Lizzy
Door Eidos
#5375
Eidos krijgt 800 gram carnibest per dag ( eidos weegt +/- 40 kilo ).
Als tussendoortjes krijgt hij : af en toe wat afsnijdsel van rundvlees of kip ( RAUW ), tomaatje, rauw ei, zelfgemaakte sesam-honingkoekjes ( en als ik geen tijd heb haal ik ze bij de toko ), plakje kaas, en af en toe een lamsrib ( rauw ).

Ben het met Lizzy eens en zou de rijst, het brood, en de varkensoren en buffelhuid weglaten en vervangen door meer gezonde dingen.

Groetjes barbara
Laatst gewijzigd door Eidos op do 11 sep 2003, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ine
#5376
Mijn honden krijgen allemaal verschillend, maar ongeveer: reuen 750gr en teven 500gr. Carnibest.
Daarnaast alleen voor het slapen gaan een boterham, een restje groente of spaghetti. Dat laatste is echt maar een klein handje vol. Het zijn dan echt overblijfselen van het avond eten en de spaghetti is zonder saus!!
Ook train ik met mijn honden zonder voedingsbeloning, mijn stem en houding zijn beloning genoeg. ;)
Laatst gewijzigd door ine op do 11 sep 2003, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door qyan
#5377
qyan krijgt 1000 gr bibi per dag en 2x per week 500 gr bibi en 500 gr fytomix.
echter, nu qyan weer volop actief bezig is lijkt die 1000 gr bibi toch te weinig te worden, want hij valt erop af.
maar hou het toch maar ff op die 1000 gr
Door schelsey
#5378
ik begrijp niet dat mijn hond dan op 400 gr niet afvalt.

beweging geef ik genoeg,oke,ik doe er geen pakwerk of agilitie mee,maar toch 2.5 uur per dag dat ze wandelt,3 keer per week zwemmen en bijna elke dag met andere honden kan ravotten .

Ik kan daar niet aan uit,als ze nu een hond was die heel de dag stil zat of in een hok verbleef,maar dat is dus niet,misschien schildklierproblemen?

sommige geven dus van 700 tot 1000 gr,als ik dit moest doen kon ik haar rollen.

sonja
Door sylvia
#5379
dat is dus per hond verschillend,de één verbrand anders dan de ander.zo is dat toch ook bij mensen,de 1 eet wat die wil en komt geen gram aan en de ander wordt dik van een hap lucht.
Door schelsey
#5380
ja, dat is waar,maar vind het toch spijtig dat ik haar niet kan verwennen met allerlei lekkere dingen zoals veel versvlees geven.

ik heb haar al eens een maand op lichtvoeding van hills gezet op aanraden van de DA en daar viel ze mee af,maar haar haar werd erg dof en viel uit en ze poepte zeker 7 keer per dag een grote hoop dus ik ben daar mee gestopt.

nu ik versvlees geef is haar haar erg glanzend en dik en ze ruift nog amper,poept erg weinig,dus ik wil geen brok meer geven,af en toe als we heel de dag weggaan,alleen dan krijgt ze nog een brok,smolke.
maar dat gebeurt misschien 1 keer per week.

sonja
Door Lizzy
#5381
Hoi Sonja,
Wat bedoel je precies met deze zin:"
ja, dat is waar,maar vind het toch spijtig dat ik haar niet kan verwennen met allerlei lekkere dingen zoals veel versvlees geven.
Groetjes, Lizzy
Door sylvia
#5382
Hoi Sonja,
je kan ipv een brokje bv ook een stukje gedroogde pens geven,of zelf koekjes bakken die je aan de light kant houd.
Door crutz
#5383
ik voer Ace 1000 gram vers (mechelaar van inmiddels bijna 34 kilo ;D), dit 4 dagen per week en 3 dagen brokken, dan krijgt hij ruim 500 gram
en Damien krijgt maar 750 gram (x-mechel van rond de 30 kilo), ook Damien krijgt 3 dagen brokken en die zit dan rond de 350 gram

verder krijgen ze sochtends GF mix en dus savonds vlees
Door conan
#5384
ik voer Ace 1000 gram vers (mechelaar van inmiddels bijna 34 kilo ;D), dit 4 dagen per week en 3 dagen brokken, dan krijgt hij ruim 500 gram
en Damien krijgt maar 750 gram (x-mechel van rond de 30 kilo), ook Damien krijgt 3 dagen brokken en die zit dan rond de 350 gram

verder krijgen ze sochtends GF mix en dus savonds vlees
Ik geef een pup carnibest 500a600 garam en mijn duisedog ......... 750 a800 gram nounou
Door sylvia
#5385
Ik geef een pup carnibest 500a600 garam en mijn duisedog ......... 750 a800 gram nounou
lekker duidelijk  ??? ;D
Door sylvia
#5386
twee die onder de 10 kg wegen krijgen 200 gr carnibest,
en één die 11 kg weegt krijgt 300 gr.s' Morgens krijgen ze de korstjes van 1 boterham (die kleintje niet opeet)
En heel af en toe een gedroogd pensstaafje als ik dat in huis heb en dat is niet vaak.
Door oebaya
#5387
Jemig, ik weeg nooit wat. Kijk en voel aan mijn honden en daarop wordt het eten afgestemd. Als ik vers vlees voer krijgt de grootste (28 kg) 3 schijven Energique, maar die is gecastreerd om ongewenste dekkingen te voorkomen en krijgt dus sowieso nog maar 2/3 van wat hij voor zijn castratie kreeg. De 2 anderen van rond de 10 kg krijgen 1,5 schijf Energique en de lichtste 1 schijf. Op dagen dat er pens wordt gegeven of kopvlees is het ca. 750 gram voor de grote, 400 gram voor de 2 anderen en 250 gram voor de lichtste. Maar het is allemaal circa, want ik verdeel het op het oog en zonder weegschaal. De andere dagen krijgen ze brokken en dat gaat met bodempjes. Tot nu toe is er geen een die op dieet moest en ze zijn resp. 7, 5,4 en 1 jaar oud.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door