Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Cindy de Wolf
#795355
[quote="Laura2004"]
Ik zet mijn vraagtekens bij dit soort voeding als het BARF genoemd wordt, want het is heel belangrijk dat BARF uit rauw vlees, orgaanvlees en gepureerde groentes bestaat, maar het is in mijn ogen net zo belangrijk dat het grote stukken vlees en botten zijn en dat het niet vermalen is, dus ik vind het vreemd dat het BARF genoemd wordt.

AB staat voor American Bulldog. ;)
[/quote]

Idd de naam barf mag het niet echt dragen wel de naam KVV. In mijn ogen is het nieuwe KVV soort wat overigens niet slecht hoeft te zijn en ze hebben een vis variant dat hebben de andere zover ik weet niet.

Zoiets vermoedde ik al maar ik wist het niet zeker.
Door Cindy de Wolf
#795382
[quote="pippy"]
Ik heb de post op het AB forum even goed doorgelezen.
Dogs and cats verkoopt het exclusief  ::)

Hier nog een quote van iemand op het ABforum.
Bij sommige delen plaats ik mijn vraagtekens, maar goed. Vooral het vetgedrukte gedeelte. Want dan kunnen we Carnibest, Bibi, Duck en alle KVV's ook gewoon BARF noemen toch? Is ook door de gehaktmolen gegaan alleen wat fijner.
Het 2de vette deel vind ik ook niet kloppen. Dit is het enige rauw forum waar KVV ook uitgebreidt besproken word. En ja de die-hards zullen zeker BARF aanraden, maar branden KVV niet af voor mensen die de makkelijke middenweg willen (zoals ik haha).

[/quote]

Hahahha idd dus een soortemet van kvv. Ach ik voer ook dagelijks KVV en ik voer ook dagelijks barf. So what. Ik kijkn naar mijn honden en wat ze leuk/lekker vinden. Dus ik heb kvv'ers en barfers. Ik vind het wel interssant om eens te proberen qua assortiment.  Ik ben nu niet meer zo tevreden over CB dan een paar jaar geleden dus eigenlijk ben ik nu zoekende naar een ander KVV. Heb al veel geprobeerd en BIBI staat nu bovenaan. Mss is dit voor mij wel een leuke optie helemaal daar de grootverbuiksprijzen grofweg hetzelfde liggen als bij CB en ze een visvariant en wild variant e.d. hebben.
Door Decibels
#795392
voor zover ik weet zit er in bijna alle KVV's toch granen en/of rijst. En als ik zo naar dit Haak's voer kijk, dan begrijp ik dat het hetzelfde is als barfen...maar dan inderdaad gemalen...
Door Lizzy
#795426
Quote van ander forum verwijderd. Dat is namelijk, zonder toestemming, niet toegestaan. Overigens, begrijp me goed: de quote niet verwijderd vanwege de negatieve uitlatingen over barfplaats.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 18 jul 2007, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#795436
[quote="Decibels"]
voor zover ik weet zit er in bijna alle KVV's toch granen en/of rijst. En als ik zo naar dit Haak's voer kijk, dan begrijp ik dat het hetzelfde is als barfen...maar dan inderdaad gemalen...
[/quote]

nou barfen heeft dus helemaal niks met gemalen voer te maken, en gemalen voer niks met barf.
Door Decibels
#795444
[quote="Femke"]
nou barfen heeft dus helemaal niks met gemalen voer te maken, en gemalen voer niks met barf.


[/quote]

leg mij dan het verschil eens uit...? het enige verschil wat ik zie is dat het één al gemalen is door de mens en dat bij barfen de honden het zelf moeten (ver)malen.
Door Lizzy
#795451
[quote="Decibels"]
leg mij dan het verschil eens uit...? het enige verschil wat ik zie is dat het één al gemalen is door de mens en dat bij barfen de honden het zelf moeten (ver)malen.
[/quote]

Nou, alleen dat verschil al maakt een wereld van verschil! Een verschil dat niet onderschat mag worden. Vlees, vleesbotten en orgaanvlees in grote stukken: dat is Biologisch Appropriate. Tis leuk hoor, gemalen voer, waarvan je de inhoud nooit echt 100% kent, maar het valt natuurlijk behoorlijk in het niet bij het zelf samenstellen, waarbij je ongemalen spullen geeft.
Door Decibels
#795454
[quote="Lizzy"]
Nou, alleen dat verschil al maakt een wereld van verschil! Een verschil dat niet onderschat mag worden. Vlees, vleesbotten en orgaanvlees in grote stukken: dat is Biologisch Appropriate. Tis leuk hoor, gemalen voer, waarvan je de inhoud nooit echt 100% kent, maar het valt natuurlijk behoorlijk in het niet bij het zelf samenstellen, waarbij je ongemalen spullen geeft.


[/quote]

maar die grote stukken/botten geeft ook wel eens problemen, van wat ik hier regelmatig lees.
Door Lizzy
#795457
[quote="Decibels"]
maar die grote stukken/botten geeft ook wel eens problemen, van wat ik hier regelmatig lees.
[/quote]

Volgens mij lees je niet goed. Problemen met grote vleesbotten komen niet regelmatig voor. Die komen zelden voor. En de eventuele risico's wegen bepaald niet op tegen de voordelen. De risico's die verrotte gebitten met zich mee brengen zijn van een veel ernstigere ordegrootte.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 18 jul 2007, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#795466
Ik heb overigens niks tegen op het voer wat deze slager maakt. Het is een versvleesvoer waar, in mijn ogen, echt niks mis mee is. Ik vind het sowieso erg prettig dat ze gewoon openlijk vertellen welke percentages er in het voer zitten. OK, dit kun je niet controleren, maar dat is een nadeel van ieder versvlees, ongeacht het merk. Het aantal verschillende diersoorten is ook hartstikke mooi te noemen. Dus wat mij betreft is dit voer dus een perfecte uitbreiding op het assortiment versvleesvoedingen/merken!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#795485
[quote="Decibels"]
leg mij dan het verschil eens uit...? het enige verschil wat ik zie is dat het één al gemalen is door de mens en dat bij barfen de honden het zelf moeten (ver)malen.
[/quote]

Ander verschil is dat BARF een ZELF samengesteld dieet is wat afgestemd is op de behoefte van jouw hond. En een kvv blijft een standaardprak die uitgaat van standaardpercentages en is gemaakt voor de standaardhond.
Het is in mijn opinie allemaal beter dan brok, maar gezien de standaardsamenstelling hoef je er wat mij betreft ook geen hoge verwachtingen van te hebben.
Door Decibels
#795526
[quote="Lizzy"]
Volgens mij lees je niet goed. Problemen met grote vleesbotten komen niet regelmatig voor. Die komen zelden voor. En de eventuele risico's wegen bepaald niet op tegen de voordelen. De risico's die verrotte gebitten met zich mee brengen zijn van een veel ernstigere ordegrootte.

[/quote]

eh...sorry dat ik ertegenin ga...maar jij leest ook niet goed. Ik schreef:

die grote stukken/botten geeft ook wel eens problemen, van wat ik hier regelmatig lees, maar ik had  dat laatste beter weg kunnen laten...
Door Eef+Stippels
#795532
[quote="Decibels"]
eh...sorry dat ik ertegenin ga...maar jij leest ook niet goed. Ik schreef:

die grote stukken/botten geeft ook wel eens problemen, van wat ik hier regelmatig lees, maar ik had  dat laatste beter weg kunnen laten...
[/quote]

Jouw tekst is een beetje tegenstrijdig  ;)

Grote (harde) botten kunnen problemen geven, maar dat gebeurd volgens mij maar zelden. En wanneer je je hond niet alleen laat met een bot (zoals hier ook wordt aangeraden) zal er niet gauw iets vreselijk mis gaan.

In die afgelopen jaren dat ik mijn honden botten heb gegeven, is er nog nooit wat gebeurd. En dat terwijl ze ook een tijdje harde runderbotten hebben gehad, ook wel eens zonder toezicht.
Door Decibels
#795533
[quote="Angelique"]
Ander verschil is dat BARF een ZELF samengesteld dieet is wat afgestemd is op de behoefte van jouw hond. En een kvv blijft een standaardprak die uitgaat van standaardpercentages en is gemaakt voor de standaardhond.
Het is in mijn opinie allemaal beter dan brok, maar gezien de standaardsamenstelling hoef je er wat mij betreft ook geen hoge verwachtingen van te hebben.
[/quote]

OK..je stelt het zelf samen...maar ik neem aan dat je ook niet uit jezelf weet wat de percentages van een goed voer moeten zijn. Dat moet je leren en dat staat in de boeken en ja....die gaan ook weer uit van een standaard, of zo je wilt van een gemiddelde...toch?

Als je kvv afwisseld met verschillende merken/smaken heb je toch een ander 'standaard-menu' dan als je altijd maar hetzelfde merk geeft.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door