Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Nandé
#791584
Onze Boerboel van 4 krijgt al een aantal jaren KVV van Bibi en doet het daar heel erg goed op. Over een aantal weekjes wordt ons gezinnetje uitgebreid met de komst van een Franse Bulldogpup. Nu willen wij uiteraard de pup ook Kvv geven alleen ons werd in de winkel waar we Bibi halen geadviseerd om daarnaast  toch ook nog puppybrokken te geven!!!!?? en dan wanneer we het versvlees geven dan zoveel mogelijk natuurmix te geven.
Mijn vraag is dan ook ,kunnen we niet net zoveel afwisselen met de pup als we ook met de volwassen hond doen? Dus de ene dag lam, dan kip dan natuurmix en dan weer bibi-mix?
En wat betreft de puppiebrokjes dat is toch niet nodig?
Door amiwoods
#791602
welk verkooppunt heeft je dat nou wijs gemaakt ::)
van Bibi kan je alle 4 de varrianten gerust aan je pup geven.
maar omdat een pup een hogere energiebehoefte heeft wordt de natuurmix het meeste gegeven omdat die een hogere calorische waarde heeft.
Door Bullmastiff gek
#791607
Gewoon alle soorten geven, en lekker afwisselen met de merken, als ze straks goed gewend zijn!! Alle compleet varianten zijn geschikt voor pups. ;)
Door judith1967
#791765
Ga volgende week mijn pup halen,en ik heb nu Carnibest natuur en ook Smuldier compleet in de vriezer liggen.
Als dat op is ga ik ook afwisselen met de Bibi,en ik ga er echt geen brok bij geven hoor is helemaal niet nodig.Bij de fokker krijgt ie wel puppybrok ,maar hier gaat ie gelijk over op Kvv.
Door Fabiola
#795609
Ik heb sinds een paar weken een odh pupje rondhuppelen en die is vanaf de fokker al gelijk omgezet op kvv. In ons geval krijgt zij minimaal 5 dagen in de week compleet van Smuldier (vlees of pens).

Onze fokker heeft ons aangeraden om per kilo lichaamsgewicht 60 of 65 gram vlees te geven, in eerste instantie verdeeld over 4 maaltijden. Dit wil dus zeggen: 7 kilo (als voorbeeld) x 65 gram = 455 gram : door 4 (maaltijden) = 113 gram per maaltijd.

De andere maaltijden krijgt ze ook runder/schapenhart, lever, kopvlees, penslap, botten, kippennekken, drumsticks etc etc. Ze geniet elke maaltijd weer.

Nu weeg ik onze pup elke week bij de DA, dit omdat ze het dan ten eerste geen ramp vinden om bij de DA binnen te komen en ten tweede zo kan ik haar gewicht in de gaten houden en het vlees per maaltijd verhogen.

Volgens onze fokker is het evenwicht van eiwitten in kvv beter dan in welke brok dan ook!

Succes met de pup!

groetjes Fabiola
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door