Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door qyan
#5307
misschien niet in ieder pakje, maar ik heb de afgelopen 4 dagen 7 kilo opengemaakt en ik moet zeggen, ze verschilden weinig tot niet van elkaar, misschien net mazzel gehad, kijk vanaf donderdag wel weer ;)

inderdaad kan lever de boosdoener zijn dat hij het niet meer eet, ken meer honden die hun neus ophalen voor lever ;)
jij net mazzel, of ik net pech! kan natuurlijk ook.
maar hij eet het al ene tijdje niet lekker meer hoor, al zeker 1,5 maand niet, gene enkele soort.
maar eerst denk je nog dat het uitproberen is ofzo.
maar als ie het vervolgens helemaal niet meer eet, dat wat ie eet er ana de andere kant meteen uitgooit en helaas wel goede ontlasting heeft op brokken :-X
moet er voor qyan toch en iets in zitten wat ie niet lekker vindt, maar ook iets waar hij niet goed op reageert denk ik.
pffff, hondje als qyan houdt je wel bezig he ;D is altijd wel iets
;D >:(
Door crutz
#5308

jij net mazzel, of ik net pech! kan natuurlijk ook.
maar hij eet het al ene tijdje niet lekker meer hoor, al zeker 1,5 maand niet, gene enkele soort.
maar eerst denk je nog dat het uitproberen is ofzo.
maar als ie het vervolgens helemaal niet meer eet, dat wat ie eet er ana de andere kant meteen uitgooit en helaas wel goede ontlasting heeft op brokken :-X
moet er voor qyan toch en iets in zitten wat ie niet lekker vindt, maar ook iets waar hij niet goed op reageert denk ik.
pffff, hondje als qyan houdt je wel bezig he ;D is altijd wel iets
;D >:(
en hoe is zijn ontlasting als je het zelf samenstelt, want nu ik het een tijdje gevolgd heb denk ik haast dat dat voor Gyan misschien nog wel de enige oplossing is, dan kan je ook precies zien waar hij wel en niet tegenkan (=waar hij diarree van krijgt) en wat hij wel en niet lust en dan kan je misschien op basis daarvan een complete voeding maken

(ik zeg/schrijf nu misschien iets heel stoms waar je zelf natuurlijk allang aan gedacht hebt, maar dat kwam nu ineens in me op)
Door qyan
#5309

en hoe is zijn ontlasting als je het zelf samenstelt, want nu ik het een tijdje gevolgd heb denk ik haast dat dat voor Gyan misschien nog wel de enige oplossing is, dan kan je ook precies zien waar hij wel en niet tegenkan (=waar hij diarree van krijgt) en wat hij wel en niet lust en dan kan je misschien op basis daarvan een complete voeding maken

(ik zeg/schrijf nu misschien iets heel stoms waar je zelf natuurlijk allang aan gedacht hebt, maar dat kwam nu ineens in me op)
nee hoor, je zegt helemaal niets stoms.
in princiepe wilde ik al barfen met qyan toen ik net op doggynet kwam, hij was toen 3 of 3,5 maand ofzo.
botten kan hij zowiezo niet tegen, dus moeten we zelf samen gaan stellen zondr botten!
het is een hele moeilike eter, lust bijna niets en toen ik toendertijd met hem wilde barfen kon ik al nergens mijn spullen halen bekant.
ja kippenkarkassen, ribben en nog wat dingen kon ik krijgen, maar dat wordt ook te eenzijdig.
ik zou simpleweg niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen om stand en land af te rijden voor verse spullen. ben iedere dag om half 8 de deur uit naar school, soms om 1 uur thuis, maar meestal half 3/ 3 uur half 4.
dan ga ik natuurlijk dingen met qyan doen, dan heb ik mijn huiswerk en nog meer dingen met qyan :D, vanaf volgende week weer 2x per week trainen erbij.
met genoeg vriesruimte kan je 1x per maand ofzo groot inslaan, haha LOL, maar ben ook maar ene studentje.
verder zit je met de ruimte die je nodig hebt. mijn moeder is tot nu toe hele schappelijk geweest, heb namelijk alle vriesruimte ingepikt, etc.
ook zij leeft nog thuis. het zou wel mogen van mijn moeder, maar wel pas als eerst al het andere is geprobeerd, nu alleen nog carnibest dus.

verder ben ik heel bang (en dat is eigenlijk de grootste reden om het niet te doen) dat als ik zelf samen zou moeten gaan stellen voor qyan (als het met de carnibest ook niet gaat lukken)
dat van bijvoorbeeld 1 ding te weinig of net iets te veel het ook compleet fout gaat, omdat hij al zo gevoelig is.
of dat het zelf toch niet helemaal goed gaat en ik mijn hond zelf een ernstig vitaminetekort laat oplopen.

de keren dat ik op een dag zelf wat samenstelde was zijn ontlasting ook niet goed, maar in die tijd had hij natuurlijk nergens goede ontlasting op. niet zo gek ook met al die antibioticakuurtjes >:( 8 of 9 stuks in totaal en de rest van de medicijnen.
dus daar kan ik ook moeilijk iets over zeggen.

kort gezegd:
met qyan moet je eigenlijk in zijn voeding op zoveel dingen letten (1 hondenkoekje gaat ie bij wijze van al aan de diaree en heeft ene paar dagen buikpijn)
dat zelf samenstellen op het moment in ieder geval nog gene optie is.
dus hoop dat het met de carnibest weer gaat lukken en dat daar ook niet opeens vreemde verandringen in komen.
want eerlijk is eerlijk, dankzij de 3 maanden bibi is hij de laatste tijd onwijs opgeknapt.
daarom ook heel jammer dat de samenstelling zo schommelt, want het ging op zich uitstekend, ook met de ontlasting. alleen de laatste 1,5 maand niet meer zo.
nou ja, we zien het wel.
Door crutz
#5310
heeeeeellll misschien heb ik een vriezertje voor je
je moet dan wel wachten tot na 9 october (dan wordt mn bus eindelijk RDW gekeurd ;D) en dan kan ik hem waarschijnlijk wel bij vrienden ophalen
ik bel ze morgen ff, je hoort het donderdag wel
Door Nelly
#5311
Ben sinds gisteren ook aan een nieuwe voorraad bibi begonnen, er zitten idd. wat veel havervlokken in. Veel kimmels ben ik nog niet tegengekomen. Gelukkig hebben mijn honden geen glutenallergie en kunnen ze die paar extra granenvlokken wel verwerken, maar het moet natuurlijk niet te gek worden!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#5313
Havervlokken???
Wat doet dat in hondenvoer?
Ik dacht dat er uitsluitend rijst in zat als koolhydraatbron.
Door roger
#5314
<<[quote]Havervlokken???
Wat doet dat in hondenvoer?
Ik dacht dat er uitsluitend rijst in zat als koolhydraatbron.<<


Tannetje, ik voer mijn honden een dag per week vleesloos, de dag na die vleesloze dag is een vastendag.

Dus die vleesloze dag bestaat uit een mengeling van vlokken, oa, spelt , haver, rogge en gerst, geweekt in water en dan gemengd met wat yoghurt of kwark of een ei of wat dan ook.
Das niet veel, hoogstens drie of vier volle geweekte soeplepels per hond per week.

Verder doe ik ongeweekte rauw havermoutvlokken of zemelen, een heel klein beetje maar, over het vlees elke dag, ter vervanging van de ruwvezels en ter stimulatie van de darmperalistiek die zo de huid en haar van het prooidier vervangt.

Ik heb het zo uit de boeken van J.de Bairacli Levy en mijn honden lustten er "pap " van zeg maar.

Gr.
Roger.
Laatst gewijzigd door roger op do 02 okt 2003, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#5315
Voor een gezonde hond zonder problemen kan een keertje granen geen kwaad. Maar granen zijn absoluut niet natuurlijk, een wolf eet geen granen.
En voor honden met klachten echt af te raden.
Door roger
#5316
<<[quote] Maar granen zijn absoluut niet natuurlijk, een wolf eet geen granen.<<


Mee eens  Tannetje , maar een wolf eet ook geen pensinhoud.
En toch zijn heel veel honden dol op pensinhoud, pensiNhoud die er overigens bij mijn honden voor het overgrote deel terug uikomt net zo goed herkenbaar als ie er is in gegaan.

Vandaar mijn stelling vorige keer dat de pensinhoud misschien gegeten word door honden ter compensatie van de vezels die de wolven dan weer vinden in de huid en haar van de prooidieren.

Ik heb hier al drie weken , nu bijna vier weken een kruiwagen met de inhoud van een runderpens en de inhoud van twee lammerenmagen achter in de tuin staan , netjes verstopt onder de vlierstruiken.

Heel af en toe nemen ze daar kleine hapjes van, heel af en toe , dus echt niet met een halve kilo of een kilo per dag, volgens mij heeft die pensinhoud een functie van ruwvezel en voelen ze aan wanneer ze er behoefte aan hebben, kan dit of denk ik verkeerd?


Gr.
Roger
Door qyan
#5317
Havervlokken???
Wat doet dat in hondenvoer?
Ik dacht dat er uitsluitend rijst in zat als koolhydraatbron.
ja, havervlokken ;) in bibi en worden er steeds meer, althans ik vindt het gewoon te veel.
nu heeft qyan voor zover ik weet geen probleem met graan, maar de bibi op zich vindt ie gewoon niet meer te kanen.
maar goed, vannochtend voor het eerst carnibest gehad en geen havervlok kunnen ontdekken.
na 1,5 maand gezeur heb ik mijn hond eindelijk weer een keer met smaak zien eten.
bak was in 2 seconden leeg, en dat voor een langzame eter.
nu nog goede ontlasting van de carnibest en we zijn weer goed op weg.
Door conan
#5318

ja, havervlokken ;) in bibi en worden er steeds meer, althans ik vindt het gewoon te veel.
nu heeft qyan voor zover ik weet geen probleem met graan, maar de bibi op zich vindt ie gewoon niet meer te kanen.
maar goed, vannochtend voor het eerst carnibest gehad en geen havervlok kunnen ontdekken.
na 1,5 maand gezeur heb ik mijn hond eindelijk weer een keer met smaak zien eten.
bak was in 2 seconden leeg, en dat voor een langzame eter.
nu nog goede ontlasting van de carnibest en we zijn weer goed op weg.
;Dik ben heeeeel gelukkig voor je niet omdat ik het geeft of asl verkooppunt maar gewoon als mens en HONDEN VRIEND zie je wel weer groet Henk :D
Door conan
#5319

ja, havervlokken ;) in bibi en worden er steeds meer, althans ik vindt het gewoon te veel.
nu heeft qyan voor zover ik weet geen probleem met graan, maar de bibi op zich vindt ie gewoon niet meer te kanen.
maar goed, vannochtend voor het eerst carnibest gehad en geen havervlok kunnen ontdekken.
na 1,5 maand gezeur heb ik mijn hond eindelijk weer een keer met smaak zien eten.
bak was in 2 seconden leeg, en dat voor een langzame eter.
nu nog goede ontlasting van de carnibest en we zijn weer goed op weg.
halo nog even de ontlasting kan nog MISSCHIEN iets te dun zijn maar dat is de gewening van het overschakkelen
Door qyan
#5320
ik ben ook blij en qyan denk ik nog blijer!
hij heeft weer een volle maag na 2 weken.
ontlasting zal wel weer goed komen.
de laatste dagen dat ik hem ff brokken heb gegeven had ie wel goede ontlasting op.
we zien het wel.
hij eet in ieder geval!!!
gr wendy
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door