Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door sifra
#5284
hallo,
wij zijn in het bezit van een cavelier van 6 jaar oud een reutje
al jaren zijn wij met hem aan het tobben zijn alvleesklier werkt niet goed, heb chronische maagontsteking en heb altijd gele ontlasting
zijn met hem naar homeophaat geweest die het ook niet kan vinden .
nu zijn we sinds kort (5 dagen ) overgestapt naar versvlees (bibi)
hij is veel te mager weegt nu 5,4 kilootjes.
wij zijn beetje radeloos hij eet het bibi wel al zijn klachten komen terug zoals vreselijk stinken uit bek, veel slapen ontlasting is nu wel beter .
wie weet raad of wij nu goed bezig zijn ???? :-[ :-[ :-[
Door Lizzy
#5285
Hoi Sifra, allereerst welkom op barfplaats! Mag ik vragen wat jouw hondje aan de alvleesklier mankeert?

Ik vind het moeilijk om te bepalen of je goed bezig bent gezien de problemen met jouw hondje. Ik ben natuurlijk geen dierenarts. Maar goed, ik ben een groot voorstander van versvlees en bovendien kUnnen de klachten die jij beschrijft duiden op ontgifting. Aan de andere kant: alvleesklier-problemen zijn natuurlijk serieuze problemen. Ik geloof dat je vooral uit moet kijken met te vet voedsel.

Als ik jou een tip mag geven.....

Neem eens contact op met de maker van Carnibest. Zij heeft sowieso een voeding speciaal voor magere honden, maar bovendien heeft zij zeer veel kennis van de Cavelier. De URL is www.carnibest.nl

Groetjes, Lizzy
Door sifra
#5286
hallo lizzy dank je wel voor het reageren .
wij zijn erg onzeker over ons caveliertje omdat niks helpt nu hopen wij dat versvlees wel gaat helpen .
denk jij dat bibi goed is voor hem ?????
en klopt het dat alle oude kwalen weer ff terug komen ????
Door Lizzy
#5287
hallo lizzy dank je wel voor het reageren .
wij zijn erg onzeker over ons caveliertje omdat niks helpt nu hopen wij dat versvlees wel gaat helpen .
denk jij dat bibi goed is voor hem ?????
en klopt het dat alle oude kwalen weer ff terug komen ????
Hoi Sifra, ik kan me voorstellen dat je erg onzeker bent... Het is ook moeilijk, zeker wanneer jouw hondje wat mankeert. Ik denk dat het, gezien zijn alvleesklierproblemen, geen gek idee is om even een dierenarts te raadplegen die OOK heel erg veel verstand heeft van voeding. Bijv. Tannetje de Koning. Zij heeft erg veel verstand van verse/rauwe voeding. Zij is overigens ook lid van barfplaats (onder de naam Hitam), dus misschien kun jij een apart bericht voor Tannetje plaatsen in de categorie medisch (want je hebt best kans dat ze dit bericht net mist omdat ze het erg druk heeft). Ik denk persoonlijk dat voor iedere hond versvlees (en dus ook Bibi) goed is. Maar, mogelijk moet jij rekening houden met bijv. de alvleesklier en mogelijk zou je dus rustig over moeten schakelen en bijv. geen lam-versie moeten geven (Ik weet dit niet zeker, vandaar dat je dit het beste aan Tannetje kunt vragen).

Het is overigens niet zo dat de hond alle oude klachten weer terug zal krijgen met versvlees, maar het kan zeker wel zijn dat jouw hondje lijdt aan ontgiftingsverschijnselen! Uit de bek ruiken en veel slapen zou daarmee te maken kUnnen hebben.

Groetjes, Lizzy
Door Lizzy
#5288
OH! Ik zag net dat je jouw vraag al onder medisch hebt gezet! Ik hoop dat Tannetje daar ook op reageert!
Groetjes, Lizzy
Door Jolly
#5289
hallo,
wij zijn in het bezit van een cavelier van 6 jaar oud een reutje
al jaren zijn wij met hem aan het tobben zijn alvleesklier werkt niet goed, heb chronische maagontsteking en heb altijd gele ontlasting
zijn met hem naar homeophaat geweest die het ook niet kan vinden .
nu zijn we sinds kort (5 dagen ) overgestapt naar versvlees (bibi)
hij is veel te mager weegt nu 5,4 kilootjes.
wij zijn beetje radeloos hij eet het bibi wel al zijn klachten komen terug zoals vreselijk stinken uit bek, veel slapen ontlasting is nu wel beter .
wie weet raad of wij nu goed bezig zijn ???? :-[ :-[ :-[
he hallo Sifra,

Hier Jolanda, ik zie dat je al heel wat informatie hebt gekregen. Die Da die wordt genoemd Tannetje Koning, die bedoelde ik dus ook aan de telefoon.
Ik hoop zo dat het beter gaat met macho(zo heete die toch?)

veel suc6
Door ElinevKa
#5290
hallo,
wij zijn in het bezit van een cavelier van 6 jaar oud een reutje
al jaren zijn wij met hem aan het tobben zijn alvleesklier werkt niet goed, heb chronische maagontsteking en heb altijd gele ontlasting
zijn met hem naar homeophaat geweest die het ook niet kan vinden .
nu zijn we sinds kort (5 dagen ) overgestapt naar versvlees (bibi)
hij is veel te mager weegt nu 5,4 kilootjes.
wij zijn beetje radeloos hij eet het bibi wel al zijn klachten komen terug zoals vreselijk stinken uit bek, veel slapen ontlasting is nu wel beter .
wie weet raad of wij nu goed bezig zijn ???? :-[ :-[ :-[

Wij hebben een hond met de ziekte van Crohn. Dus ik begrijp je maagproblemen wel zeg maar.. Sinds we op bibi zijn overgestapt gaat het stukken beter met hem! maar misschien moet je het wel tijd geven.
Daarbij kan onze hond sinds een paar maanden inderdaad veel minder goed tegen de natuurmix (de bibimix kon hij al helemaal niet tegen,want hij reageert slecht op pens).
We wisselen nu carnibest en bibi af met kip/rijst en lam/rijst en dat  gaat perfect.
Zeker in combinatie met de fytomix van bibi.
Misschien kunnen jullie daar ook wat van proberen?

ik heb iniedergeval wel gemerkt sinds het versvleesvoer dat hun huid prachtig wordt, ze goed poepen en niet meer uit hun bekkie rieken.

Inmiddels zijn wij zover dat we semi-barfen; dus 's ochtends complete versvleesvoeding en 's avonds barf..maar dat heeft wel ca 2 jaar geduurd voordat we dat durfden hoor!

kortom;2 dingen

1. gezien het oorspronkelijke bericht van deze topic;
ook wij hebben wat problemen ondervonden met de natuurmix en gebruiken dat  dus niet meer; gewoon overgegaan op lam en kip
2. Onze zieke hond is enorm opgeknapt met compleet versvlees dus ik hoop van harte dat het bij de kleine cavalier ook slaat!!

succes!
Laatst gewijzigd door ElinevKa op do 09 okt 2003, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
#5291
helaas heeft het voor het cavaliertje niet meer mogen baten. bij mediche kan je het verhaal lezen  :'(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door