Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door moniek
#5258
Mijn 4 honden krijgen carnibest. Omdat 3 van de 4 eigenlijk best ietsje af zouden mogen vallen geef ik ze iets minder dan de aanbevolen hoeveelheid (ipv 20 gram per kg lichaamsgewicht krijgen ze 15 gram per kilo lichaamsgewicht). Ik geef de ene dag light en de andere dag een van de andere varianten. Ze krijgen dus in principe te weinig calorien binnen maar dat is ff de bedoeling omdat ik graag wil dat ze iets vermageren. Rest nu mijn vraag: logisch beredeneerd krijgen ze nu dus ook te weinig vitaminen, mineralen, kalk etc binnen. Is het nodig dat ik een supplement toevoeg om die eventuele tekorten op te vangen?? (En zo ja, wat zou ik dan toe kunnen voegen?)

En dan nog een vraag. De hond die juist niet af hoeft te vallen is een moeilijke eter. Was ie al met brokken maar blijkt nu ook met versvoer niet alles op te eten. Ik mag blij zijn als ie een ons per dag opeet, terwijl hij 8 kilo weegt. Is er iets (calorie-rijks) wat ik toe kan voegen zonder dat ik de voeding helemaal in onbalans breng? Ik doe al af en toe een eitje erdoor of een beetje geraspte kaas, maar dit kan toch volgens mij niet helemaal de bedoeling zijn van een complete voeding.

Hopelijk hebben jullie antwoorden en/of tips voor mij. Alvast bedankt maar weer.
Door moniek
#5259
Weet er nou echt niemand een antwoord op mijn vraag, of stel ik een domme vraag misschien. Domme vragen waren er toch niet ??? ???
Door Paul_Barte
#5260
Moniek,
Door minder voeding te geven lopen je honden geen tekorten op. Het zou automatisch betekenen dat als ze te veel voer eten ze een overdosering zouden krijgen van alles en zo werkt het niet helemaal.

De ENIGSTE manier om honden af te laten vallen is minder eten en meer bewegen. Zo werkt het dus ook bij mensen LOL.
Wat wel belangrijk is WAT ze eten. Geen koolhydraten maar wel voldoende eiwitten en vetten.
Het is praktisch onmogelijk dat honden van vleesvoer te dik zijn.

Ik weet niet of gesmokkeld wordt met etenswaar via kinderen, buren, opa en oma enz. maar laat hondenkoekjes, brood, pasta's enz enz. staan.

Eigenlijk moet het dan vanzelf goedkomen.
Door roger
#5261
<<[quote]Weet er nou echt niemand een antwoord op mijn vraag, of stel ik een domme vraag misschien. Domme vragen waren er toch niet ??? ???<<

Moniek, ik heb eigenlijk weinig of geen ervaring met diepvries voer kant en klaar.

Maar ik zou me om geen zorgen maken , omdat je ze minder voert dat ze dan te weinig vit. binnen krijgen.

Gr.
Roger.

<<
Door moniek
#5262
Bedankt Paul, je antwoord maakt me al iets geruster wat betreft de iets te dikke honden. Ze zijn overigens niet veelste dik en zijn ook niet dik geworden van het vleesvoer maar van de brokken en alle andere tussendoortjes die ik tot voor kort gaf en daarbij zijn ze alledrie gecastreerd, dus hebben een beetje de neiging om sneller aan te komen.

Nu alleen nog de vraag over de moeilijke eter. Heb je daar misschien ook een goeie tip voor?? Meer voeding geven zal niet gaan lukken want hij verrekt het gewoon om meer te eten.
Door Paul_Barte
#5263
Bedankt Paul, je antwoord maakt me al iets geruster wat betreft de iets te dikke honden. Ze zijn overigens niet veelste dik en zijn ook niet dik geworden van het vleesvoer maar van de brokken en alle andere tussendoortjes die ik tot voor kort gaf en daarbij zijn ze alledrie gecastreerd, dus hebben een beetje de neiging om sneller aan te komen.

Nu alleen nog de vraag over de moeilijke eter. Heb je daar misschien ook een goeie tip voor?? Meer voeding geven zal niet gaan lukken want hij verrekt het gewoon om meer te eten.
Ik neem aan dat de moeilijke eter te mager is en niet te dik anders lost het probleem zichzelf op  ;)
Eventeel geef je de hond een hapje tussendoor zoals was Biogarde met daarin een eetlepel honing of Ahornsiroop. Geklutst eitje kan ook of wat  fruit wat zoet is.
Eventueel een paar keer per week het Satin Bal recept wat te vinden is in de files.
Door oebaya
#5264
[quote]Ze zijn overigens niet veelste dik en zijn ook niet dik geworden van het vleesvoer maar van de brokken en alle andere tussendoortjes die ik tot voor kort gaf en daarbij zijn ze alledrie gecastreerd, dus hebben een beetje de neiging om sneller aan te komen.

Hoi Moniek,

Even nog een adviesje m.b.t gecastreerde honden: zet die maar gerus top 2/3 van de hoeveelheid voer die normaal wordt aangegeven. Dat is, als je je honden weer op gewicht hebt, de beste garantie dat ze ook op gewicht blijven. Eigen ervaring. Ik heb 1 gecastreerde reu in huis. Meteen na de castratie voer met 1/3 verminderd. De dierenarts was verbaasd dat de hond geen gram was aangekomen.

       
Door sylvia
#5265
of je gooit een lekker eigen gemaakt boullonnetje over zijn eten,van soepgroenten bv,of van rundvlees.
je gooit het in ijsblok bakjes en je hebt voorlopig kant en klare smaakmakers
Door moniek
#5266
Allemaal bedankt voor de tips, ik ga het zeker proberen. De moeilijke eter (de tibetaanse spaniel) is inderdaad een beetje aan de magere kant. Het is niet dat hij het versvlees niet lekker vindt, echt wel, hij eet het stukken beter dan de brokken, maar hij eet niet genoeg naar mijn zin. Hij zou minimaal 160 gram moeten eten maar eet dus met moeite een onsje. Ik heb soms het idee dat hij gewoon niet meer op kan en voldaan is. Ik probeer ook wel meerdere keren per dag voer aan te bieden maar meestal eet hij alleen 's-avonds. Ik zou gewoon zo graag zien dat hij wat meer vlees op zijn ribben zou krijgen.
Door Janet
#5267
Is je hond echt té mager? Of gewoon mager? Ik denk niet dat je het eten op moet gaan dringen als ie er geen zin in heeft. Dat werkt vaak averechts. Als ie voor de rest goed gezond is, zou ik me er niet al te veel zorgen over maken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door