Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door rovianne
#782182
Onze hond krijgt nu carnibest en doet het daar heel goed op. Vanuit de fokker altijd gekregen.
Maar nu is mijn vraag.. in carnibest zit alleen rund en kip (en groenten).
Wat zou ik daarnaast (wat makkelijk verkrijgbaar is hier in het zuiden) kunnen geven? Dus carni als hoofdvoer en dan bv. 1 dag in de week barf.
Hij krijgt nu om te knauwen een buffelhuidstaafje/botje en van die witte knoopbotten.
Kippennekken vindt hij heerlijk maar die moet ik vast houden omdat hij ze anders geheel doorslikt.
Door Mevroi Kruim
#782187
Hoe groot is je hond? Voor een grote hond is er niks te knagen aan een kippennek, dat gaat idd zo naar binnen (kan ook geen kwaad trouwens).
Visje is een goede aanvulling. Zalmkop is wel ff wennen voor een beginnende barfer maar wel heel gezond.
Goed om te knagen zijn lams- of geitenribben, maar daar zou ik niet mee beginnen. Het beste ga je over op steviger kip-onderdelen, standaard is eerst een vleugeltje, dan rug of karkas, en als dat goed gaat poot. Is hij dan een beetje gewend aan het verteren van botten dan kun je kijken of je ribben kunt scoren, bij de Islamiet bv, liefst lekker zachte en aan een stuk met vlees ertussen, dus geen losse ribben.
Door rovianne
#782212
Het is een engelse cocker van 6 maanden.
Onze vorige cocker vond niks aan ribben, die waren niet lekker en te hard.
kippenvleugeltjes en karkas mag ik van niet voeren van mijn man, dat vindt ie te eng met die uitstekende botjes  :D

Bedankt voor de suggesties tot zover.
Door Nynke
#782221
Hoi Rovianne, mijn hondjes krijgen ook kippenvleugeltje en hele kibkarbonades en ze vinden het heerlijk !! Ik zou het toch maar eens proberen, een cocker van 6 maanden vind het vast heerlijk om daarop te moeten kauwen, zeker in de tandenwisselperiode, lijkt mij ::) ::)
Door rovianne
#782346
nou gelukkig is ie al helemaal klaar met wisselen. Dus daar hebben we geen last meer van.
Door anneke62
#782358
Mijn 5 maanden oude pup eet ook met gemak een kippevleugeltje weg hoor! Het is echt niet eng, hij kraakt eerst keurig alle botjes en eet ze dan op. Soms heeft hij op het laatst nog een klein stukje kaal bot over, dat haal ik dan weg.
Door Nelly
#783259
Als je het niet vertrouwt kun je het vleugeltje en/of karkasje ook en beetje platslaan. Later kun je het dan gewoon geven.
Door roefus
#783260
En anders dan knip je de vleugel in het gewricht even in, met een snoeischaar.
Door roefus
#783267
[quote="rovianne"]
Onze hond krijgt nu carnibest en doet het daar heel goed op. Vanuit de fokker altijd gekregen.
Maar nu is mijn vraag.. in carnibest zit alleen rund en kip (en groenten).
Wat zou ik daarnaast (wat makkelijk verkrijgbaar is hier in het zuiden) kunnen geven? Dus carni als hoofdvoer en dan bv. 1 dag in de week barf.
Hij krijgt nu om te knauwen een buffelhuidstaafje/botje en van die witte knoopbotten.
Kippennekken vindt hij heerlijk maar die moet ik vast houden omdat hij ze anders geheel doorslikt.
[/quote]

Nou ja, ik neem feitelijk aan dat je bedoelt dat je iets toe wilt voegen wat niet in de Carnibest Natuur voorkomt (rund en kip).
En dat betekent dat je qua spiervlees uit moet kijken naar een ander soort voedingsbron.
En dat kan elk soort spiervlees zijn (geen varken), behalve dan kip en rund (want dat zit al in de carnibest).
Liefst dan niet fijn-gemalen, maar in wat grotere stukken, zodat de tandjes 'geflosst'worden  ;)
En voor het kluifwerk (en de tanden) zijn botjes geschikt.
Ook voor de calcium-behoefte, alhoewel het slechts om één dag gaat dat je wilt barfen, dus dat zal niet zo nauw luisteren.
Kippennekjes/vleugeltjes zijn goed om te beginnen.
Maar daarna zou ik ook wat dit betreft uitkijken naar een ander diersoort.
Dat zorgt i.i.g. voor afwisseling en dat is altijd beter.
Laatst gewijzigd door roefus op za 23 jun 2007, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door