Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Nynke
#781379
Hallo allemaal,
ik vroeg mij af of ik naast Carnibest regelmatig pens kan voeren, van Smuldier bijvoorbeeld. Want zit er niet in alle kvv-soorten al redelijk veel pens verwerkt ?? De hondjes vinden pens erg lekker ::)
Door Nynke
#781385
Hoi Nathalie, dank je wel ! Maar ik blijf gewoon bij Carnibest, dat vind ik toch het makkelijkst en er het beste uitzien, maar Smuldier compleet is inderdaad ook een optie. Is dat dan pens-compleet ? Ik heb alleen maar pens enkelvoudig gevoerd als ik het voerde. (snap je het nog ....)
Door Nynke
#781530
Nou, dat is inderdaad een idee, maar zou het Islam-center die hebben? En ik weet niet hoe groot die dingen zijn??? Ik zie mezelf niet naar een slachterij gaan :-[
Door Bullmastiff gek
#781572
[quote="Nynke F"]
Hallo allemaal,
ik vroeg mij af of ik naast Carnibest regelmatig pens kan voeren, van Smuldier bijvoorbeeld. Want zit er niet in alle kvv-soorten al redelijk veel pens verwerkt ?? De hondjes vinden pens erg lekker ::)
[/quote]

In vergelijking met de Carnibest zit er in de Smul compleet veel orgaan.
In Carnibest zit minder orgaan , en meer spiervlees vandaar dat het ook stukken duurder is.
En Pens is inderdaad orgaan. :)
Door desert_queen
#781575
[quote="Nynke F"]
Nou, dat is inderdaad een idee, maar zou het Islam-center die hebben? En ik weet niet hoe groot die dingen zijn??? Ik zie mezelf niet naar een slachterij gaan :-[
[/quote]

Nou ik schrok ervan hoe groot die zijn......heb het een paar keer gekocht, maar mijn honden willen alleen maar gedroogde pens ???
Nou vindt ik dat persoonlijk niet zo erg.....want die geur....daar wordt je niet echt vrolijk van...
Door Prince01
#781645
chico krijg van mij smuldier compleet en meestal meng ik het dna met smuldier vlees of kip, maare kan ik ook gewoon pens geven omdat er eigelijk best veel in smuldier zit, en als ik pens geef vuil dan, is dat gewoon een hele maaltijd voor de dag ,
Door Mevroi Kruim
#781672
Hoi Nynke, de geitenpensen en lamspensen van het Islamcentrum zijn ongeveer 1 tot 1,5 kilo, dat is nog goed te overzien. Gewoon een keer proberen. Runderpensen wegen wel 12 kilo, dat lijkt me minder handig voor jou  ;D
Qua verhoudingen in de voeding is pens niet het aangewezen extraatje, maar voor het knagen en kauwen, de lol en de tandjes is het prima. En zo nauw komt het allemaal niet.
Door Femke
#781787
ik moet eerlijk zeggen dat ik tegenwoordig makkelijker naar de lamspens grijp dan naar runderpens, want dat is toch wel een stuk gemakkelijker  :-[
Door anneke62
#781830
Smuldier heeft twee soorten Compleet: de Vlees-versie en de Pens-versie. Het verschil tussen die twee is goed zicht- en ruikbaar  ;D ;D.
Door Nynke
#782211
Zodra ik van vakantie terugben en wat ruimte in de vriezer heb, zal ik eens bij het IC om lamsens vragen ! Dus voordat het IC dicht is i.v.m. vakantie zal ik ze weer een bezoekje brengen !!
Door tieneke
#785803
[quote="trimsalon"]
maar is de pens van het IC niet gespoeld??
Is dus geen vuile pens bedoel ik  ???
[/quote]
Ze hebben er ook vuile pens volgens barfleden hier op het forum.
Door Mevroi Kruim
#785850
Gespoelde of uitgeschudde pens heeft ook goeie voedingswaarder hoor, er zitten nog zat enzymen en goeie bacterien in. Zonde om te voeren is pens voor menselijke consumptie, die is verhit en gebleekt en daar zit weinig meer in.
Door Nynke
#786906
Hoi, ik zit nu in Denemarken, maar als ik terug ben zal ik eens bij het IC langsgaan en vragen om vuile lamspens. Ik heb nog nooit hele pens gezien, ben erg benieuwd !! ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door