Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door senadance
#5236
Hallo lieve mensen,

Ben met mijn Lab gedeeltelijk aan het Barfen :P
De dagen dat ik het niet doe krijgt hij BIBI. :P
Nu mijn vraag, hij vindt groenteprut maar niets! >:(
Mag er even de kook over  ???want dan vindt hij het prim :P, vooral wortels en bonen. :P :P


Sena
Laatst gewijzigd door senadance op di 14 okt 2003, 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#5237
Hoi Sena, ja, alles mag hier :D! Maar goed, rauwe groente bevat wel iets meer vitamines en vetzuren als gekookte groente...

Heb je al geprobeerd om de groentepuree met lekkere dingen te mengen als: magere yoghurt, mager vlees, blikje zalm, blikje sardientjes, huttekase? Thee lepeltje lijnzaadolie?

Groetjes, Lizzy
Door senadance
#5238
Jaaaaaa, zo lust ik het ook wel :P :P :P :P
oke Lizzy, ga het proberen
Hoi Sena, ja, alles mag hier :D! Maar goed, rauwe groente bevat wel iets meer vitamines en vetzuren als gekookte groente...

Heb je al geprobeerd om de groentepuree met lekkere dingen te mengen als: magere yoghurt, mager vlees, blikje zalm, blikje sardientjes, huttekase? Thee lepeltje lijnzaadolie?

Groetjes, Lizzy
Door Lizzy
#5239
Whahahaha! OK, ik snap de hint :D! Je kunt ook afwisselen: de ene keer gekookte groente (restjes van jouw eigen maaltijd bijv) de andere keer rauw met wat lekkers erdoor?!
Door senadance
#5240
Oke , zo ga ik het doen, mischien geef ik iets meer groente dan tot nog toe, want hij mot echt nog wat affallen >:( >:( >:( >:(Hij schud op het moment met zijn koppie neeeeeeeeeeeeee ech nie :-/ :-/ :-/ :-/ :-/en hij trekt ook zijn buikkie in nu ;) ;) ;) ;) ;)
Whahahaha! OK, ik snap de hint :D! Je kunt ook afwisselen: de ene keer gekookte groente (restjes van jouw eigen maaltijd bijv) de andere keer rauw met wat lekkers erdoor?!
Door avalon
#5241
Onze hondjes hebben gisteren boerenkoolstamp gegeten (we hadden zoveel over) en dat vonden ze lekker, alleen hebben ze nu groene str**t ;D
Door ine
#5243
Renate, wees voorzichtig met veel aardappelen! De honden kunnen er jeuk van krijgen en ook van gaan stinken!
Dit komt door de aardappelzetmeel, zit soms ook in brokken! Mijn eerste hond lab. was daar héél allergisch voor!

Senadance, boontjes moet je zelfs heel even koken, voor je het mag geven!
Door ElinevKa
#5244
Huh? ik gooi boontjes gewoon altijd rauw in de mix
met de andere groente die op het programma staan..

tot nu toe heb ik geen klachten gehad van de mannen..
;D
Door Anna
#5245
Heb je al geprobeerd om de groentepuree met lekkere dingen te mengen als: magere yoghurt, mager vlees, blikje zalm, blikje sardientjes, huttekase?
Hallo Sena,

Als je yoghurt wil geven, raad ik je aan yoghurt met rechtsdraaiend melkzuur te kopen in de reformwinkel.  Schijnt veel gezonder te zijn dan gewone yoghurt!

Lizzy, waarom magere yoghurt?  Is dat beter dan volle yoghurt??

Groetjes,

Anna.
Door Lizzy
#5246
Hoi Anna, nee, ik geef zelf volle (zo vet mogelijke) yoghurt. Maar deze Lab heeft wat overgewicht, volgens mij. Vandaar dat ik dacht aan magere yoghurt.
Door senadance
#5247
Ja Lizzy, je hebt gelijk mijn Lab heeft iets overgewicht al trekt hij iedere keer heel bewust zijn buikie in als ik het er over hebt, dus voor hem alleen magere  :-[yogurt en magere kwark :P(o % vet)
Hoi Anna, nee, ik geef zelf volle (zo vet mogelijke) yoghurt. Maar deze Lab heeft wat overgewicht, volgens mij. Vandaar dat ik dacht aan magere yoghurt.
Door oebaya
#5248
Even over koken: als je groenten in niet te veel vocht even kookt, dan kan je met het vocht in de blender gooien. In het vocht zitten nl. voedzame stoffen die bij het koken daarin terecht zijn gekomen.
En als je groente stoomt i.p.v. kookt, dan behoudt je veel meer van de voedingswaarde, dan bij koken. Stomen kan je makkelijk doen in een rijststomer en als je die niet hebt met een metalen vergiet op een pan met kokend water.
gr.
Nicolette
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door