Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Nathalie&Mexx
#776905
Ik geef onze Mexx nu 7 dagen per week KVV ik wissel af tussen de merken Duck, Rodi en soms Carnibest.

Nu willen wij 5 dagen Kvv blijven voeren en in het weekend 2 dagen Barf geven.
Waar moet ik op letten op de dagen dat we barf geven kwa hoeveel heden en percentages moet ik me die dag ook aan de bijvoorbeeld 50% vleesbot, 25% spiervlees, 20% orgaan vlees en 15% groeten mix houden ?

Ik wil wel ieder weekend zoveel mogelijk afwisselen in diersoorten enz. En ook regelmatig vis te geven.
Door Lizzy
#776914
Als je maar 2 dagen zelf samenstelt, dan hoef je niet op de percentages te letten. Qua hoeveelheden kun je ongeveer geven wat je altijd geeft. Het beste voer je juist die dingentjes die niet in versvlees zitten. Vleesbotten zoals bijv. eendennek (om te beginnen) en parelhoenkarkas, eendkarkas, konijn, etc. en als je hond bot gewend is: ook geitenribben enzo. En verder vooral spiervlees met bijv. een rauw eitje of vis.
Door Nathalie&Mexx
#779146
Oké dat is fijn om te weten, Mexx weegt 15 kilo en krijgt 300 tot 350 gram KVV per dag.

Dit weekend willen we al beginnen als ik dus 150 gram kippen nekken in de ochtend geef en 's avonds 175 gram lamsvlees met 1 zalmkop zou dit genoeg moeten zijn?

Zondag krijgt ze 100 gram zalmkop met 50 gram sardientjes en 's avonds weer 175 gram lamsvlees met een eitje.

Is dat goed of kan het beter. (Beter kan natuurlijk altijd  ;))
Gebruikersavatar
Door Angelique
#779749
Uhh...een beetje zalmkop kan al snel een 600 gram wegen. Genoeg zal het dus zeker wel zijn.

De spullen die je geeft zijn een prima aanvulling op de kvv, ik denk alleen dat je samenstelling van de zondag een goed recept is voor erg zachte ontlasting naar misschien wel wat diarree toe. Miisschien kun je wat nekken naar de zondag verplaatsen in plaatst van de zalm die hij zaterdag toch ook al krijgt.
Door Noes
#779906
Ja en ik zelf geef liever geen zalm voor het slapen gaan ;D :P
Zo'n maal wil nog wel eens zachte ontlasting geven bij 1 van de honden hier en omdat ik graag goed slaap geef ik het liever eerder op de dag  ::)
maar oké andere honden hebben er geen last van hoor!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door