Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Angelique
#772384
[quote="Bullmastiff gek"]
We zitten hier dacht ik op een forum wat voorstander is van vers,, en niet van brok.
Maar misschien zie ik dat verkeerd.
Brokken zijn heel gezond!! :o :o
[/quote]

och och, gaan we nou ineens bijdehand lopen doen ofzo.   ;D

IK heb al jaren een mening over bepaalde zaken met betrekking tot hondenvoeding. Hier wordt al tig jaar vers gevoerd waarvan al bijna 4 jaar alleen B.A.R.F. Wat dat betreft ben ik al tien passen verder dan jij, dus leg mij geen woorden in de mond dat ik zou zeggen dat brokken gezond zijn.
Je zult mij nergens brok zien promoten, maar er zijn ook andere feiten dan diegenen die jij gelezen hebt waar we niet om heen kunnen. En dat is o.a. dat mensen jarenlang brok met vers combineren..probleemloos, dat mensen jarenlang enkel brok geven...probleemloos. En neeee, nu zeg ik niet dat brokken gezond zijn, DAT maak jij er ineens van . IK heb alleen maar aan willen geven dat honden de voedingsstoffen uit één maaltijd brok/vers heus wel opnemen, dat ze daar echt niet terstond van in elkaar pletteren. En uiteraard heb ik liever dat iedere hond een fatsoenlijke lekkere bak voer krijgt....zonder brokken, maar om watvoor reden dan ook is dat niet bij iedereen mogelijk en dan zie ik liever een combi van die twee dan dat ze moeten gaan kiezen, want dan wint het brokje meest van de tijd....en dat vind ik dan een gemiste kans.
Door Bullmastiff gek
#772404
[quote="Angelique"]
och och, gaan we nou ineens bijdehand lopen doen ofzo.   ;D

IK heb al jaren een mening over bepaalde zaken met betrekking tot hondenvoeding. Hier wordt al tig jaar vers gevoerd waarvan al bijna 4 jaar alleen B.A.R.F. Wat dat betreft ben ik al tien passen verder dan jij, dus leg mij geen woorden in de mond dat ik zou zeggen dat brokken gezond zijn.
Je zult mij nergens brok zien promoten, maar er zijn ook andere feiten dan diegenen die jij gelezen hebt waar we niet om heen kunnen. En dat is o.a. dat mensen jarenlang brok met vers combineren..probleemloos, dat mensen jarenlang enkel brok geven...probleemloos. En neeee, nu zeg ik niet dat brokken gezond zijn, DAT maak jij er ineens van . IK heb alleen maar aan willen geven dat honden de voedingsstoffen uit één maaltijd brok/vers heus wel opnemen, dat ze daar echt niet terstond van in elkaar pletteren. En uiteraard heb ik liever dat iedere hond een fatsoenlijke lekkere bak voer krijgt....zonder brokken, maar om watvoor reden dan ook is dat niet bij iedereen mogelijk en dan zie ik liever een combi van die twee dan dat ze moeten gaan kiezen, want dan wint het brokje meest van de tijd....en dat vind ik dan een gemiste kans.


[/quote]

Ik ga niet lopen jouen en jijen,,En er is trouwens niemand die zegt dat JOU hond in elkaar zal mieteren hoor, als je vers en brok combineerd. Dit zijn uw woorden.
Maar mijn mening is dat ik het zonde vind van de rauwe voeding om dit te combineren met brokken. Simpelweg omdat ik brok ongezond vind.
En ik ben nog steeds van mening dat het een heel anders verteerd als het ander.
En ter uwer info,, mijn honden krijgen ook al heel wat jaren vers hoor!!
Van huis uit kregen onze honden altijd al Smul en Hart. Zo ben ik opgegroeid.
Dus niet doen alsof ik er niks van af weet., en bijdehand zou doen, want daar ben ik niet van gediend.
Daarom zit ik niet op dit forum.
En hier laat ik het bij. 
Gebruikersavatar
Door Angelique
#772416
[quote="Bullmastiff gek"]
Ik ga niet lopen jouen en jijen,,En er is trouwens niemand die zegt dat JOU hond in elkaar zal mieteren hoor, als je vers en brok combineerd. Dit zijn uw woorden.
Maar mijn mening is dat ik het zonde vind van de rauwe voeding om dit te combineren met brokken. Simpelweg omdat ik brok ongezond vind.
En ik ben nog steeds van mening dat het een heel anders verteerd als het ander.
En ter uwer info,, mijn honden krijgen ook al heel wat jaren vers hoor!!
Van huis uit kregen onze honden altijd al Smul en Hart. Zo ben ik opgegroeid.
Dus niet doen alsof ik er niks van af weet., en bijdehand zou doen, want daar ben ik niet van gediend.
Daarom zit ik niet op dit forum.
En hier laat ik het bij. 

[/quote]



Fijn. Je trekt dus al jaren een pakje kvv open....mijn excuses, dan heb ik je qua kennis dus totaal onderschat.
Door Henk en Donja
#772418
Nouja zeg, zeg ik een keer iets in een beetje overmoedige bui, krijgt iedereen ruzie ook nog :'( Honden die in elkaar pletteren :'( :'(

Maargoed, ik ga er maar vanuit dat het weer goedkomt.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#772419
[quote="Henk en Donja"]
Nouja zeg, zeg ik een keer iets in een beetje overmoedige bui, krijgt iedereen ruzie ook nog :'( Honden die in elkaar pletteren :'( :'(

Maargoed, ik ga er maar vanuit dat het weer goedkomt.
[/quote]

Ach jawel..maak je niet druk..en houd je vooral niet in ;D.
Door Bullmastiff gek
#772438
[quote="Tinker"]
En ondanks dat je er mee bent opgegroeid ben je toch ergens halverwege een hond,die je veel te vroeg bent verloren,brokken gaan geven?Waarom was dat dan als je het zo ongezond vond/vind?Kijk ik ben opgegroeid met een hond die Donatin en pens at,het vers voeren is mij pas sinds 2005 bekend.
[/quote]

Dit was op advies van de dierenarts, omdat ie overal verkeerd op reageerde, kwa voeding.
Van huis uit, kookte mijn ouders zelf voor de honden,  in kombinatie met toen al vers vlees.
Ik vond vroeger en nu nog brokken ongezond, ben er ook van overtuigd dat mijn hond nog had geleefd als ie geen brokken had gekregen . En dat is iets waar ik nu nog spijt van heb, maar wij moeten leven met dat in ons achterhoofd. Dus vandaar dat ik zo fanatiek ben in dat opzicht., dit gebeurt me niet meer. 
Mijn ouders waren een van de eerste pioniers  , zal ik maar zeggen die in overleg met onze slager zelf voeding zijn gaan samenstellen, en de slager mengde dat .
Maar in die tijd kon dat ook, nu mogen de slagers dit geen eens meer, vanwege allerlei regeltjes.
Laatst gewijzigd door Bullmastiff gek op di 05 jun 2007, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roefus
#772440
Volgens mij was er in mijn jeugd niet of nauwelijks brok.
Mensen stelden zelf samen en of dat altijd even goed was, weet ik ook niet.
Dat heb ik ook gedaan, en langzaam kwam de brokjes om de hoek kijken.
Naast diverse pakjes bevroren pens, hart, nier, lever (die tóen in mijn woonplaats te krijgen waren) begon ik te mengen met brok.
Waarom?
Omdat ik tóch het idee kreeg dat álles in brok zat (dat werd erin gepeperd).
En ik wilde niet dat ik mijn honden tekort deed.
Wilde evengoed niet 'enkel brok' geven, dat leek me zo saai.
Dus ik mengde met dat soort vleespakketjes, soms wat paardenvlees, soms wat soepvlees, met blikvis, soms gebakken vis, met tafelrestjes, brood, blikken hondenvoer, noem maar op.
Soms ook gewoon vlees met gistocal.
Al dat soort dingen, later ook Rodi, kortom waar ik zoal over struikelde en wat me goed leek.
En ik vind dat mijn honden en katten het er niet slecht op deden.
Nee, botten heb ik nooit gevoerd, en daar ben ik achteraf ook blij om, want ik denk dat dat problemen had gegeven qua vertering, zeker in combinatie met de brokken.

Dit alles maakt mij NU geen voorstander van brokken.  ;)
Maar als ik mensen tegenkom die altijd brok voeren en die zeggen dan: 'zou ik er ook eens wat smul of rodi, of een kipfieletje doorheen kunnen doen, zo af en toe?'
Dan zeg ik 'ja'.
Doodgewoon omdat ik het zelf jarenlang deed (zonder probleem) en omdat ik dat de betreffende hondjes graag gun.
Niets meer en niets minder.
Liever had ik dat iedereen de brok de deur uitwees (uiteindelijk), maar dat gebeurt tóch niet.
En mensen moeten dat ook maar zelf weten.
Ik gun gewoon de honden graag de stukjes vlees, de gezonde tafelrestjes erBIJ.
En ik denk dat dat zeker niet slechter zal zijn dan 'enkel brok', maar dat ze er nog iets goeds uit halen.

En dan peins ik er zelf niet over om mijn honden ooit nog brok te voeren.
Dus het maakt mij ook geen voorstander van brokken.
Want ik merk wel degelijk verschil door de manier van voeren, zoals ik het nu doe.
En of dat nu barf heet, zelf samenstellen, nrv of wat danook.
Ik kies zelf hoeveel vleesbot en vlees ik geef (zodat mijn honden een prima ontlasting hebben), wat ik aan groente en eventuele andere dingen toevoeg. En ik kies voor voldoende afwisseling qua prooidieren.
Daar voel ik me goed bij en ik zie dat de beestjes het goed doen. :D
Door sonia
#772543
Ik gooi de brok niet buiten omdat ik ertegen ben, er bestaan wel goede brokken denk ik, maar wil dit doen omdat ze het gewoon niet echt graag eten, al moet ik toegeven dat het soms gemakkelijk is even hun pot vlug te vullen met brok.

vind het gewoon leuker als ze iets eten met smaak, moesten ze op hun brok vliegen alsof het biefstuk was had ik waarschijnlijk gewoon dit blijven geven

daarom denk ik ook dat er altijd wel hier een zakje van 2 kilo in huis zal liggen uit gemakzucht, maar diegene die ik nu geef waren zakken van 15 kilo, zijn al 2 maanden open en deze moeten echt stilletjess opgeraken, weggooien wil ik niet doen, ze kosten wat te veel daarvoor(hills)

sonja
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#772566
Ze vallen hier de brokjes net zo aan als dat ze vers vlees krijgen.

Ze hebben vanaf maart geen brok meer gehad ,en van de week gaf ik ze tussendoor een handje vol brokken nou ze vlogen er ook op af.

Ik geef altijd iets van spiervlees en bot en ze doen er wel langer over dan met brokken.
Door Henk en Donja
#772573
Onze hond kreeg toen ik klein was sochtends oud brood met warme melk en savonds een flinke bak etensresten. Nou die moest echt helemaal niets weten van vlees enzo, ook botten of pens was walgelijk. Nee hoor, wat wij aten dat was goed spul en dat moest ie ook hebben. Later toen we wat ouder waren met veel geweld en discussie in huis die hond sochtends Doko gaan geven. Nouja, misschien scheelde het nog iets, maar die hond is niet oud geworden.

Maargoed, zo was het nu eenmaal, nu heb ik het zelf in de hand. Ik denk eigenlijk dat ik er eerder op moet letten dat ik het niet in het extreme door laat slaan en cadavers in de tuin ga slingeren. Gelukkig heb ik mn vrouw nog die me een beetje afremt ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#772593
Hier tuffen ze een geboden brokje beleefd terug. ;D
De oudsten omdat die zoiets hebben van "die meuk die mag je houden" en de jongsten staan er naar te loeren van "was da?"
Door judith1967
#772675
Ik ben op vers overgegaan omdat Cairo last kreeg van de brokken van de da,wat dus nu achteraf blijk dat hij die nooit had hoeven krijgen,hij had het niet aan zijn nieren.
Daarvoor zat ie op Cavom,hij deed het er goed op.
Maar nu dat ie op vers zit,verhaart ie minder,de kleuren zijn mooier en dieper en zijn ontlasting is gewoon veel minder.

Mijn vorige hondje die zat al; vanaf zijn 7de jaar op nierbrokken(zelfde da,zelfde advies,ja wist ik toen,ik geloofde de d.a.)
maargoed die is wel 15 jaar geworden.

En met mijn a.s pup ga ik ook vers voeren,ben nu wel helemaal pro vers.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door