Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Twanneke
#5109
Hallo allemaal,

Een kennis van mij zijn hond graag overlaten schakelen op Carnibest. Het gaat om een witte herder met een zeer gevoelige maag. bv. een miniscul korstje brood of worst of kaas doet de hond al overgeven. Nou ken ik ze een beetje en weet ik dat als de hond gaat kotsen ze meteen stoppen met vers........ wat kan ik ze het beste aanraden zodat ze hun hond op een goede manier overzetten op Carnibest. Ik laat ze zo wie zo met de light variant beginnen, maar mischien hebben jullie nog handige tips.
Laatst gewijzigd door Twanneke op do 23 okt 2003, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nelly
#5111
Hoi Twanneke, over hoe ze kunnen overstappen, kan ik je persoonlijk niet zo'n goed advies geven , ik heb het met m'n beide witte herders gewoon "cold turkey" gedaan, wel eerst een paar dagen op de (in mijn geval: fytomix, bibi) gezet. Mijn oudste witte is/was ook erg gevoelig, vaak diarree en spugen, in het begin ook nog een paar keer, vooral toen ik net van de fyto was overgegaan op gewoon vlees (moest vrij snel, omdat er geen fyto meer voorhanden was), maar diarre heeft hij nu al zeker 7 maanden niet meer gehad en kotsen doet-ie af en toe nog wel als-ie te gulzig heeft gegeten, maar dan eet-ie alles weer netjes op :-X ;D Druk ze gewoon op het hart dat ze ff moeten volhouden, en dat de hond er vanzelf sterker door wordt. Misschien helpt mijn berichtje daarbij! :D
Hoop voor de hond dat 't gaat lukken!
Groetjes, Nelly :)
Door Lizzy
#5112
Tja, ik heb ook twee van deze honden gehad en toch heb ik ze "cold turkey" over gezet... Of dat verstandig was, dat weet ik niet, maar ze hebben daarna nooit meer 1 dag diarree gehad.

Misschien is het een idee om over te schakelen door de voeding eerst twee dagen licht te koken en daarna twee dagen te overgieten met gekookt water, om het vervolgens rauw te gaan geven. Ik heb daar goede resultaten van gezien bij honden die al aan de diarree gingen van een hondenkoekje.

Of, even Tannetje/Corine vragen.

Groetjes, Lizzy
Gebruikersavatar
Door Hitam
#5113
In elk geval niet meteen rauw geven. Een klein beetje geven, verhitten en mengen met het voer dat hij nu krijgt. Dat een dag of drie en dan langzaam aan meer (verhit) geven en als dat goed gaat steeds minder verhitten.

En beginnen met light.

Je kan het ook "cold turkey" doen en dan even volhouden, maar als je al aangeeft dat deze mensen bij de minste geringste braken of diarree al stoppen dan gewoon rustig aan.
Door oebaya
#5114
Misschien helpt het deze mensen ook als ze wat essentiële olie van pepermunt verdampen bij de hond. Dat werkt kalmerend op de maag. Het mag bij een volwassen hond ook inwendig gebruikt worden op een emulgator van b.v. honing, wat yoghurt, biologische plantaardige olie, maar gezien hun angst voor overgeven is verdampen denk ik een beter idee.
gr.
Nicolette
Laatst gewijzigd door oebaya op za 25 okt 2003, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ElinevKa
#18887
Mijn heidewachtel heeft de ziekte van crohn en die hebben we cold turkey overgezet ; eerst op bibi
en nu bibi of carnibest (hangt er vanaf hoe ver we willen rijden ;D)..en hij heeft sindsdien (afkloppen)
-2 jaar- geen terugval meer gehad.
Ben dus zeer tevreden; ook met de hoeveelheid fyto die ik in het begin heb gegeven..

ik heb goede hoop voor de witte herder!!
maar misschien kan je wel kijken dat ie eerst rustig met eend of lam begint bij carnibest (en bibi kip en lam)
dat is toch minder heftig
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door