Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door virginie
#766881
Hallo,

ik ben deze week begonnen met kvv (duck). Mijn hond vindt het heerlijk.

Nu had ik een paar vraagjes

Mag je regelmatig verander van smaak? Ik bedoel de ene week uitmundend en dan een lam en rijst

Ongeveer hoeveel procent van de honden krijgen serieuze ontgiftingsverschijnselen?

Beginnende kvv-er

Virginie
Door lightning
#766942
hoi,

je kan gaan afwisselen, enkelt iedere hond reageerd weer anders. de mijne kan om de 1 of andere reden alleen de duck uitmuntend hebben en de andere soorten niet dat ging hier niet goed.. verder heeft mijn hong geen verschijnselen gekregen ook kon ik van de 1 op andere dag zo overstappen. die van mij krijgt 500 gram per dag.
Door Danny
#766945
Ik voer een aantal smaken en merken door elkaar heen.
Kan best aan wat merken komen en ze vind het allemaal heerlijk, duck, runner, carnibest, rodi en smuldier.

Gewoon eens uitproberen hoe ze erop reageert.
Door Bullmastiff gek
#767048
Verschillende soorten geven kan prima, hou alleen wel in de gaten dat je wel de complete versies voert.

Hier krijgen ze alleen Carnibest, en Mack krijgt ongeveer 1500 gram per dag. :)
Door AanHuisDier.nl
#767731
Hoi Virginie,
Laat je hond eerst even een dag of 10 wennen aan het diepvries voer door hem die 10 dagen hetzelfde te geven.
Waarschijnlijk heeft hij eerst brokken gehad en daar zitten toch wat meer stoffen in. Na die 10 dagen kan je inderdaad prima afwisselen met de andere volledige soorten. Na 10 dagen is het andere voer uit zijn syssteem verdwenen en zijn z`n ingewanden "schoon".
je merkt snel genoeg of hij goed reageert: ontlasting goed, vacht schoon. Fris ruikend?
Als dat allemaal het geval is kan je afwisselen
Door virginie
#767865
Bedankt voor de reacties.

Ik had de reactie van hondenthuis.nl wat laat gehad en had dus al afgewisseld. Hij heeft blijkbaar geen last van gehad Maar ik ben zeer tevreden van de veranderingen die ik tot nu toe al zie. Hij is er in ieder geval stapelgek van.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door