Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Nynke
#765136
Ik las net dat topic over een oudere hond overzetten van brokken naar kvv, maar ik heb toch net een andere vraag, daarom begin ik maar een nieuw topic.

Onze hondjes eten al een tijd Carnibest. Ik was overgestapt naar Light omdat vooral die oudste te zwaar werd, me zijn hartkwaal moet ik uitkijken voor zijn gewicht.
Nu kon ik aan een grote partij gewone CB komen en eten ze dat dus allemaal.

Alleen vraag ik me af of deze versie niet te belastend is voor Gunnar, hij is tenslotte al 11 jaar en aangezien de gemiddelde cavalier met een hartkwaal 8-9 jaar wordt, is hij dus al erg bejaard. 
Zijn er merken kvv die "speciaal" voor oudere honden iets hebben???
Door Lizzy
#765138
Nee, bij mijn weten zijn die er niet en speciale versie's voor oudere honden zijn in mijn ogen ook echt onzin. Wat je wel zou kunnen doen is hem extra supplementen geven. En dat zou je natuurlijk in overleg met een dierenarts kunnen doen. Ik denk dan aan visolie en bijv. co-enzym Q10.
Door Nynke
#765202
Okee Lizzy, ik meende alleen dat oudere honden minder behoefte aan bepaalde "groeistoffen" zouden hebben, zoals eiwitten. En omdat Gunnar niet zoveel meer beweegt, d.w.z. bij een wandeling achter ons aansjokt i.p.v. om ons heen rent en op vogels jaagt, lijkt het me dat hij dan teveel voedingsstoffen krijgt in vergelijking met de kleine drukkere hondjes.
Door Nynke
#765285
Hoi Nathalie, ik voer Gunnar, die 11 kilo weeg, 220 gram Carnibest per dag en volgens mij klopt dat precies. Voorheen kreeg hij 280 gram per dag en daar kwam hij echt van aan. Nu krijgt hij alleen wat meer als het Barf is. Groetjes !!
Door Nynke
#765566
Nou, op dit moment is Gunnar niet te zwaar, bij de dierenarts in Frankrijk woog hij, na 3 dagen diarree, 10,5 kilo terwijl hij normaal en ook al jaren 10,8 weegt. Plotseling woog hij toen 11,9 kilo en daarom had ik hem op Light gezet, Jeppe woog een pond meer dan normaal. Vandaar dus dat ik me afvroeg of er zoiets is als kvv voor een oudere hond, maar dat zal dus wel niet zo zijn. Bedankt !!
Door Lizzy
#766231
[quote="Nynke F"]
Okee Lizzy, ik meende alleen dat oudere honden minder behoefte aan bepaalde "groeistoffen" zouden hebben, zoals eiwitten. En omdat Gunnar niet zoveel meer beweegt, d.w.z. bij een wandeling achter ons aansjokt i.p.v. om ons heen rent en op vogels jaagt, lijkt het me dat hij dan teveel voedingsstoffen krijgt in vergelijking met de kleine drukkere hondjes.
[/quote]

Een hond die minder beweegt, die kun je minder voer geven. Dan krijgt hij ook minder eiwit binnen. Weet je, in de natuur lopen ook geen prooidieren die minder eiwit bevatten voor oudere wolven.... Wij gaan, als we bejaard zijn, ook niet anders eten. Hooguit minder eten. Dus als je hond op 2% van het lichaamsgewicht te zwaar wordt, dan geef je 1,5% van het lichaamsgewicht. Bijvoorbeeld.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door