Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Sanyo
#760787
Ik heb hier mijn oudje toen ze 11,5 jaar was ook ineens over gezet op kvv. Ze heeft een gevoelig spijsverteringsstelsel, maar er geen problemen mee gehad.
Ondertussen loopt ze aardig tegen de 14 jaar, en geniet nog elke dag van haar rauwe prakkie.
(Barfen heb ik opgegeven met haar, het is nu eenmaal een hond die geen moeite voor haar eten wenst te doen. Ze heeft een groot deel van haar leven lopen mutsen met brokken, dus nu ze lekker van haar kvv prakkie geniet, vind ik het prima zo!)
Door anneke62
#762791
Nou, we zijn dus vandaag begonnen met door Sam's maaltijden een klein beetje Duck te mengen. Helaas ging hij dus direct aan de dunne  :-\. Maar goed, ik hou vol en ga morgen even probiotica kopen voor hem. Het zal sowieso wel een tijdje gaan duren ben ik bang, voordat zijn maag en darmen hier aan gewend zijn!
Door Lil
#762844
Komt vast wel goed!
Sterkte met het oudje, verwen hem maar lekker (en alle andere beestjes natuurlijk ook).
Door anneke62
#763072
;D ;D ;D ;D: Herma heeft Sam net per ongeluk een hele schijf rodi in plaats van een halve plak Duck gegeven!!! Ik ben benieuwd nu! Het was de variant pens/schapenvet.... :D :D
Door henneke
#763146
Herma nu niet gaan piepen als hij aan de dunne gaat he oelewapper  ;D  oei ik hoop dat het goed gaat , maar in ieder geval heeft hij lekker gegeten toch ?
Door anneke62
#763918
Nou, het is goed gegaan, pfffff, geen diarree gehad van de Rodi!!! Dus vandaag maar twee hele schijven gegeven, aangevuld met brokken. Ik heb trouwens mijn mening over Sam zijn conditie bijgesteld vanavond, toen ik een labrador-reu van 2,5 jaar tegen kwam die wel ouder leek dan mijn Sammie van 13  :o :o. Zo'n moddervet, amechtig hijgende bulldozer die zijn baasje over de straat sleepte..., en dan zien de baasjes ons puppie Luca en dan vertellen ze dat ze er ook nog een pup bijwillen. Dan denk ik: ga eerst deze maar eens goed verzorgen!!!
Maar goed, Sam en ik liepen dus trots als twee pauwen naar huis :) :) ;)!!!!
Door henneke
#763925
zo he dat is echt super Anneke , zou Sam dan toch lekker kvv kunnen eten ?
hoeveel moet hij als hij helermaal geen brokken meer krijgt ?
Door anneke62
#763955
[quote="henneke"]
zo he dat is echt super Anneke , zou Sam dan toch lekker kvv kunnen eten ?
hoeveel moet hij als hij helermaal geen brokken meer krijgt ?
[/quote]

als ik uitga van 2% zou hij 680 per dag moeten. Maar aangezien hij best wat mag afvallen denk ik dat ik het maar bij 500 ga houden voorlopig. Hij krijgt natuurlijk tussendoor ook nog wel wat mee doordat ik met Luca nog veel beloninkjes gebruik en hij dan ook gelijk vooraan staat!! :D :D
Door henneke
#764065
ik heb Bo op 1.5 % staan kan hij tussendoor ook nog wat meehappen en die 1.5% daar zit ook groenten bij ( 1ons per keer 5 dagen )
Door anneke62
#765631
Even een update: het gaat supergoed met Sam!!! Ik dacht zelf al na een paar dagen dat hij er wat beter uit ging zien, maar weet dat aan mijn 'wishfull thinking'.... Komt mijn moeder gisteren en die zegt precies hetzelfde!!! In elk geval: Sam geniet ervan en heeft nu prachtige stevige ontlasting. Ik bouw de komende tijd de brokken verder af, totdat hij helemaal op KVV staat.
Bedankt voor al jullie reacties!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door