Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Helen
#74720
Ik heb dus geen verstand van katten, dus ik vraag me af waarom katten met overgewicht niet mogen vasten?

groetjes Helen
Door Mayka
#74727
Uitleg van Sylvia, gekopieerd uit een ander onderwerp: (of zat er copyright op ;))

Als je een kat zou laten vasten gaat hij het lichaamsvet aanspreken deze vetten zweven door het lichaam in het bloed en slaan neer in de lever waardoor deze vervet,dit is een conditie waar de kat aan kan overlijden.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#75194
[quote="Mayka"]
Uitleg van Sylvia, gekopieerd uit een ander onderwerp: (of zat er copyright op ;))

Als je een kat zou laten vasten gaat hij het lichaamsvet aanspreken deze vetten zweven door het lichaam in het bloed en slaan neer in de lever waardoor deze vervet,dit is een conditie waar de kat aan kan overlijden.
[/quote]

;D ;D ;D ;D
Door Sander
#75240
Taurine zit voldoende in vlees. Taurine is vrij gevoelig voor verhitting. Maar bij rauw vlees hoef je dus nergens bang voor te zijn. Taurine is vooral van belang voor katten en niet zoveer voor honden. Honden kunnen het zelf aanmaken, maar katten niet. Daarom moet in kattenbrokken altijd taurine worden toegevoegd (omdat ze zijn verhit en omdat katten het nodig hebben). Het ontbreken van taurine zou volgens mij een goede verklaring kunnen zijn voor het Pottenger-experiment.
Door Anna Penta
#75288
Om deze reden vertrouw ik dus NOOIT boeken die door dierenartsen of hondentrainers zijn geschreven! Zie ik zo'n boek liggen, dan ga ik gelijk zoeken naar missers op dit of andere gebieden (in plaats van er onzeker van te worden ;))

Zo zag ik laatst een boek van de 'hondenfluisteraar' (ahem) liggen, ofwel Klaas Wijnberg. Ik gelijk gluren wat ie te zeggen had. Ja hoor, een stukje als dit over voer: mensen ga alsjeblief niet zelf aan de slag maar koop kant-en-klaar voer.

Weet je wat het probleem is? De meeste mensen denken niet zelf na maar kopieren anderen. En dat is nou net de reden dat ik een hondenboek wilde schrijven (een andere reden heb ik niet). Niet dat ik mezelf wil ophemelen maar ik wil wel onderwerpen van alle kanten belichten in plaats van het geijkte neer te pennen. Dat laatste is wel een stuk makkelijker maar ik word er niet goed van. Vooral als het ook nog zo pertinente onzin is (zo las ik laatst in een hondenboek van een gerenommeerde Engelse dierenarts: 'gesteriliseerde teven luisteren beter.' Geen commentaar :-X)

En zo'n Henk Lommers, die kunnen ze van mij ook met het oud papier meegeven. ;D
Door Yorick
#75552
[quote="Anna Penta"]
Om deze reden vertrouw ik dus NOOIT boeken die door dierenartsen of hondentrainers zijn geschreven! Zie ik zo'n boek liggen, dan ga ik gelijk zoeken naar missers op dit of andere gebieden (in plaats van er onzeker van te worden ;))

Zo zag ik laatst een boek van de 'hondenfluisteraar' (ahem) liggen, ofwel Klaas Wijnberg. Ik gelijk gluren wat ie te zeggen had. Ja hoor, een stukje als dit over voer: mensen ga alsjeblief niet zelf aan de slag maar koop kant-en-klaar voer.

Weet je wat het probleem is? De meeste mensen denken niet zelf na maar kopieren anderen. En dat is nou net de reden dat ik een hondenboek wilde schrijven (een andere reden heb ik niet). Niet dat ik mezelf wil ophemelen maar ik wil wel onderwerpen van alle kanten belichten in plaats van het geijkte neer te pennen. Dat laatste is wel een stuk makkelijker maar ik word er niet goed van. Vooral als het ook nog zo pertinente onzin is (zo las ik laatst in een hondenboek van een gerenommeerde Engelse dierenarts: 'gesteriliseerde teven luisteren beter.' Geen commentaar :-X)

En zo'n Henk Lommers, die kunnen ze van mij ook met het oud papier meegeven. ;D
[/quote]

Ik ben misschien wat traag maar heb jij dat boek al uitgegeven?? Zo ja, is dat nog verkrijgbaar en waar kan ik het bestellen? zo nee, begin er dan maar snel aan hoor ;D ;D ;D ;D ik bestel meteen een exemplaar hoor!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door