Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ZsaZSa
#748908
[quote="Kruimel"]
Wees alsjeblieft heel voorzichting met die akelige buffelhuid dingen! Ik heb drie keer meegemaakt dat een hond daar bijna in stikte, een keer moest de hond met spoed naar de da om dat onding operatief te laten verwijderen. Ze sabbelen er vaak op waardoor het spul zacht wordt, dan slikken ze die lappen in en die verteren dus niet.

En knagen, tja, het is toch vaak een kwestie van een tikkie verwend. Als je maar zielig  en verwijtend kijkt gaat het personeel wel snel je eten in hapklare stukken snijden.
[/quote]

Ja je hebt helemaal gelijk.... Maar ZsaZsa is heel klein (6 kg, nog kleiner dan een Border Terriër) en ze krijgt die hele grote botten. Ze heeft geen Terriër-tanden, maar van die kleine muizetandjes...
En ze krijgt ze alleen onder toezicht...Ik weet hoe gevaarlijk het kan zijn.

En ja, op verwennen heb je ook gelijk  :-[ ik geef wat dat betreft snel toe.....
Maar waarschijnlijk gaat ze morgen haar eerste kippevleugeltje krijgen....
Door goos
#759515
Ik geef mijn Luuk nu twee weken kvv en twee keer in de week krijgt hij een konijnen pootje of een kippe vleugeltje. Nu is Luuk ook zo'n hap-slik-weg-hondje. Dus heb ik de eerste twee keren aan het einde van het pootje gezeten. Handschoen aan, voor het geval hij mijn vingers ook lekker vond ::) En zo zijn we door het pootje heen geworsteld, en dat ging goed want hij moest wel kauwen. Nu snapt hij(tis een slim hondje) dat hij echt moet kauwen en niet direct moet doorslikken. Dus ik ga straks meer rauw voeren, want hij snapt nu hoe het moet. 8)

Hij ziet er trouwens prima uit, en heeft tot nu toe geen aanvallen meer gehad(epilepsie) ;D
Door Nelly
#762618
Die van mij slikken de kippenekken ook heel door, nooit problemen gehad. Als ik ze eens wil laten kauwe krijgen ze  een complete kip of parelhoen. Soms een konijn, als het eraan zit. ook op grote lappen pens kauwen ze wel, hoewel Angel er een keer eentje helemaal heel heeft doorgeslikt; ze had het knap benauwd toen (en ik ook), maar blijkbaar heeft ze ervan geleerd, want daarna heeft ze het nooit meer gedaan.
Door lightning
#765539
lightning mijn border deed dat ook dat heb ik opgelost door hem de kippennekken in zijn bench te geven sinds dien kauwt hij de barfprodukten ze hebben zo meer rust met eten. je kan ze ook vast houden de nekken en net zo lang vast houden tot je ze heb horen kraken wil wel eens helpen. maar de bench was bij mij uitkomst ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door