Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door simplythedogs
#741223
Hallo iedereen,
omdat mijn Sheltie van het eten van rundsvlees heel erg aan de diarrhee gaat, heb ik een tijdje geleden beslist, hem op een lam&rijst variant over te schakelen. Nu had ik op dit forum reeds eens de vraag gesteld, wat er precies in de Duck Lam & Rijst zit en toen had mij iemand geantwoord, dat die uit 73% lamsvlees en 20% rijstvlokken bestaat (plus dan de andere ingrediënten).
Vroeger (toen ik nog brok en van alle mogelijke andere troep gaf) had Arran eigenlijk bijna altijd diarrhee en dan nog geen klein beetje. Sinds ik op de Duck overgeschakeld ben, zie ik wel een heeeeel duidelijke verbetering. Wat mij wel opvalt, is dus, dat hij toch nog zo een keer in de week van die heel pap-achtige, platte uitwerpsels heeft. Niets te maken met die diarrhee van vroger, maar toch. Verder is mij al een paar keer opgevallen, dat hij precies die uitwerpsels dan ook nog op eet  :o
Dus vraag ik mij af, of ik niet toch beter nog een ander merk, die ook Lam & Rijst variaties in hun assortiment hebben, zou proberen. Ik heb gezien, dat Bibi en Rodi ook Lam & Rijst hebben. Maar hoe kan ik zeker zijn, dat daar ook alleen lamsvlees in zit ? Bij Rodi beweren ze dat alvast op hun website en volgens hun uitleg zit daar zelfs 80% lam in.
Heeft iemand een idee, welk merk ik zonder probleem kan gebruiken ?

Groetjes
Marion

P.S. Prins, CB en Energique zou ik (wegens TE prijzig) eigenlijk liever willen vermijden !
Gebruikersavatar
Door Angelique
#741235
[quote="simplythedogs"]
Hallo iedereen,
omdat mijn Sheltie van het eten van rundsvlees heel erg aan de diarrhee gaat, heb ik een tijdje geleden beslist, hem op een lam&rijst variant over te schakelen. Nu had ik op dit forum reeds eens de vraag gesteld, wat er precies in de Duck Lam & Rijst zit en toen had mij iemand geantwoord, dat die uit 73% lamsvlees en 20% rijstvlokken bestaat (plus dan de andere ingrediënten).
Vroeger (toen ik nog brok en van alle mogelijke andere troep gaf) had Arran eigenlijk bijna altijd diarrhee en dan nog geen klein beetje. Sinds ik op de Duck overgeschakeld ben, zie ik wel een heeeeel duidelijke verbetering. Wat mij wel opvalt, is dus, dat hij toch nog zo een keer in de week van die heel pap-achtige, platte uitwerpsels heeft. Niets te maken met die diarrhee van vroger, maar toch. Verder is mij al een paar keer opgevallen, dat hij precies die uitwerpsels dan ook nog op eet  :o
Dus vraag ik mij af, of ik niet toch beter nog een ander merk, die ook Lam & Rijst variaties in hun assortiment hebben, zou proberen. Ik heb gezien, dat Bibi en Rodi ook Lam & Rijst hebben. Maar hoe kan ik zeker zijn, dat daar ook alleen lamsvlees in zit ? Bij Rodi beweren ze dat alvast op hun website en volgens hun uitleg zit daar zelfs 80% lam in.
Heeft iemand een idee, welk merk ik zonder probleem kan gebruiken ?

Groetjes
Marion

P.S. Prins, CB en Energique zou ik (wegens TE prijzig) eigenlijk liever willen vermijden !
[/quote]

In zowieso de kvv's die gemalen bot als calcuimbron hebben (dus P, en E en C en B) bevat de lam/rijst dus ook kipbot. Rodi bevat dan 80% lam, de rest zal rijst zijn, maar die lam is dan wel enkel lamshart en het geheel is gecompleteert met een premix.
Of een merk voor problemen gaat zorgen daar kom je helaas alleen achter door het uit te proberen.
Is zelf maken geen optie?
Door simplythedogs
#741238
Wel, het feit, dat er lamshart in zit, lijkt mij op zich nog niet zo een probleem, want dat zal allicht ook in de Duck zitten, vermoed ik.
Zelfs maken is zeker een optie, hoewel ik zo een beetje het idee heb, dat ik daar ook niet echt veel kan variëren, want ik zal dan ook alleen kip, misschien eend, kalkoen, paard, of weet ik veel wat van vlees kunnen gebruiken.
Ik had trouwens aan hem ook de AHV Pens/Vlees kompleet gegeven, maar dat was ivm zijn diarrhee ook een complete ramp  :'(
En dan nog zien, welk soort groenten er zonder problemen door kunnen  ::)

Groetjes
Marion
Gebruikersavatar
Door Angelique
#741288
[quote="simplythedogs"]
Wel, het feit, dat er lamshart in zit, lijkt mij op zich nog niet zo een probleem, want dat zal allicht ook in de Duck zitten, vermoed ik.
Zelfs maken is zeker een optie, hoewel ik zo een beetje het idee heb, dat ik daar ook niet echt veel kan variëren, want ik zal dan ook alleen kip, misschien eend, kalkoen, paard, of weet ik veel wat van vlees kunnen gebruiken.
Ik had trouwens aan hem ook de AHV Pens/Vlees kompleet gegeven, maar dat was ivm zijn diarrhee ook een complete ramp  :'(
En dan nog zien, welk soort groenten er zonder problemen door kunnen  ::)

Groetjes
Marion
[/quote]

Tis alleen maar lamshart. Bij de andere merken heb je dan toch een variëteit van spiervlees, en meerdere orgaansoorten.

Maar ik mis denk ik wat, ik dacht even dat je hond alleen lam kon verdragen. Als kip ook kan dan zou ik zeker b.v. de bibi lam/rijst proberen.
Door simplythedogs
#741296
[quote="Angelique"]
Maar ik mis denk ik wat, ik dacht even dat je hond alleen lam kon verdragen. Als kip ook kan dan zou ik zeker b.v. de bibi lam/rijst proberen.[/quote]
Nee, nee, het probleem is dat die absoluut NIETS kan verdragen, waar rund in verwerkt is. Als ik b.v. tomaat en rundergehakt kook om er achteraf voor ons spaghettisaus van te maken en hij likt alleen al de kom waar de tomaat/rund mengeling (zonder keukenkruiden e.d.m.) uit, gaat die de dag nadien aan de race (echt waar, en zelfs meegemaakt  :'(). Ik wist niet eens, dat zoiets bestond, maar na een heel aantal pogingen, waaronder dus de AHV heb ik het opgegeven hem nog iets met rund te geven. Met al de rest heb ik tot hiertoe nog geen echte problemen ondervonden. En, zoals gezegd, de Duck heeft ook al een hele verbetering gegeven, maar ik ben toch nog niet voor de volle 100% overtuigd. Als ergens "alleen" kip in de bereiding verwerkt is, mag dat normaal geen probleem geven. 'k ben ondertussen alleen als de dood voor rund.
Dus toch eens voor de Bibi gaan  ;)
Heel erg bedankt !!!!
Marion
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door