Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door "inge"
#740712
Morgen komt er een kennisje bij mij langs. Ze heeft een volwassen Labrador die al zijn hele leven ( hij is nu 6) last heeft van gevoelige darmen. Minste of geringste en hij is aan de sjees of/en aan de kots. Nu heeft die kennis wel belangstelling om rauw te gaan voeren. Gewoon om te kijken wat er dan gebeurt en veranderd. Wat is wijze beginners informatie die ik haar kan geven? Zelf denk ik eerst maar eens op een goede KVV. Misschien Energique nr 4 of zou dat allemaal niet zoveel uitmaken. En kan ze meteen verschillende merken door elkaar gaan proberen of liever eerst eens één merk proberen. Kan ze hem "cold turkey"overzetten of toch langzaam wennen? Tips zijn welkom!
Door Truus
#740794
Ik heb ze destijds ook in een keer overgezet en een hondje van onze uitlaatgroep heeft nu eindelijk ook versvlees na veel gedokter. Ook in een keer overgezet en zonder problemen hoor, alles ging perfect. Ik zou het gewoon doen en desnoods de eerste keren met een beetje warm water overgieten. Ik zou het wel bij 1 merk houden om te zien of ze het er goed op doet. Later een ander merk geven enz. om te kijken of ze het er goed op doet.
Succes met de Labrador en laat nog eens weten hoe dit verder gaat.
Door wonkybonk
#740966
Ben met mijn labrador van toen nog maar een jaar ook in een keer overgestapt op KVV vanwege dezelfde redenen, namelijk gevoelige darmen en ook nog prblemen met zijn huid/vacht. Ik ben in een keer overgestapt op BIBI en zijn ontlasting was na anderhalve dag al volledig normaal. Ik gaf alle varieteiten van BIBI door elkaar en heb hierna nooit meer problemen gehad. Ik geef nu alle soorten KVV en vers vlees door elkaar en hiervan heeft hij nooit meer de problemen gehad als bij het voeren van brokken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door