Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Janet
#72563
Is dat niet zo omdat lam behoorlijk vet vlees is? Misschien dat wat meer vet de hond wat rustiger houdt? (Is maar een theorie hoor, en nergens op gestaafd ;D)
Door Paul_Barte
#72585
Lamsvlees is inderdaad vetter...en waar haalt een hond zijn energie uit......juist vet LOL.
Nu kun je 2 kanten uit:
- hij gaat die extra energie direct gebruiken
- hij gaat lekker liggen uitbuiken omdat ie zo'n vol gevoel heeft

M.a.w. .............................. ???
Door Paul_Barte
#73005
[quote="balupa"]
Paul wat is jouw advies? inplaats van dit.
[/quote]

Ben bang dat ik eigenlijk niet kan adviseren, het is meer iets van ........... ???

Als ik het zo lees is je hond een beetje hyper (of ADHD) en dit soort honden blijven vaak ook erg mager omdat ze ontzettend veel energie verbruiken.
Een lamversie is dan aan te bevelen omdat lam wat vetter is en dus wat meer energie levert dan standaard voer.
Bij CB zou ik zeggen probeer de 'Aktief' eens.

Dat een lamvariant zou helpen bij dit soort honden om ze wat 'rustiger' te krijgen kan ik helaas niet beamen.

Vaak is het bij dit soort honden zo dat de regel hoe aktiever je bent met je hond, hoe aktiever hij wordt opgaat.
Dit lijkt heel krom maar is vaak het geval. Indien men de hond gaat 'drukken' door minder lang te lopen, fietsen enz. enz. worden ze vaak vanzelf rustiger. De kreet 'hij moet zijn energie kwijt' werkt dan ook averechts.
Door ~anna~
#73010
Daar heb je helemaal gelijk in ik ken zat mensen die stoppen met trainene.tc.Het is ook voor een groot deel iets wat vaak bij dit ras voorkomt.Gewoon in het dagelijks leven valt het wel mee dan is het een huis tuin en keuken hond.Was hij op de training maar ook zo. Daarom o.a. heb ik vorig jaar een pup genomen van een ander ras maar wat blijkt nu ze doet niet onder voor een Hollander ??? wel leuk en ze is in ieder geval wel minder impulsief en explosief.
Voorlopig laat ik hem op de lams/rijst en anders gaat hij maar weer terug naar de gewone.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Door Helen
#73017
Je kan ook proberen het drukke gedrag, gedragsmatig aan te pakken. Dus, als hij zo stuitert op het veld negeren totdat hij normaal doet en dan pas aan de slag gaan. Stuitert hij weer, hoppa, stoppen met alles en pas weer doorgaan als hij zich gedraagt. Waarschijnlijk heeft hij het razendsnel door. Verder vind ik zelf dat kvv en barf ( onderling dus) heel veel uitmaken. Sinds ik barf heeft Balou duidelijk meer tijd nodig voor de vertering. Na een bak energique of carnibest bleef ze altijd actief. Nu doet ze langer over haar eten en als ze gegeten heeft, heeft ze duidelijk tijd nodig om uit te buiken en te rusten. Dit kan een uitkomst zijn voor een hyper hond. Ze poept trouwens op dezelfde hoeveelheid barf ongerveer de helft minder dan op kvv.

groetjes Helen
Door ~anna~
#73020
Ik ben ook altijd met hem bezig en als ik daar geen zin in heb dan leg ik hem ergens zonder lijn af.En als ik hem nodig heb omdat we mogen dan roep ik hem.
Maar dat kan niet altijd en ik start nooit met hem als hij blaft dan loop ik weg.En aan zelf samen stellen heb ik ook gedacht want dat kvv licht verteerbaar is dat idee had ik al.Ze moeten altijd op tijd eten anders gaan ze gal spugen en de pup zat op een geven moment op 900 gram kvv en waar laat ze het.
En het is dus rasgebonden en zijn individuele karakter/temperament,gedrag en voeding.En alle drie kan je sturen en voeding is een belangrijke schakel dus ik ga nu dit proberen lams/rijst en hij zit straks bijna een jaar op kvv en ik raak steeds beter in gelezen dus het moet lukken.
Helen jij ook bedankt voor het meedenken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door