Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#724154
[quote="Celien"]
We zetten onze bouvier inderdaad niet meer op vers vlees, gezien zijn leeftijd van 11 jaar. Ik weet dat het nog kan, dat overzetten, maar het is ook zo een gewoonte geworden, de ene verse vlees en de andere al vele jaren Cavom.
Soms denk ik inderdaad wel eens, ook dat ouwetje nog op vers vlees te zetten, maar ze doet het goed op brokken en laat dr maar met haar 11 jaar.
Groeten
Carla
[/quote]
Mijn ouwetje is op 13 jarige leeftijd nog overgegaan op barf en ik had geen betere keuze kunnen maken ;)
#724219
Ik heb Robbie zo'n 7 jaar geleden overgezet op Bibi. Daarna ben ik overgeschakeld op Carnibest en nu eet hij sinds een jaar BARF.
Robbie is nu 9 jaartjes jong. Ik schrijf bewust jong omdat hij regelmatig voor een hond van 2 jaar wordt versleten.
Pas als ze zijn witte wenkbrauwen zien dan komt het besef dat hij ietsje ouder is.  ::)

Ik ben overtuigd dat een hond op Carnibest veel gezonder ouder wordt.
Het enige gevolg van Carnibest op langere termijn is mijn inziens dat je hond vitaler blijft tot op hoge leeftijd.
#724267
Ik heb Jory op 11,5 jaar overgezet op Carnibest.
Ze is nu ruim 13,5 jaar, smult nu van haar eten, terwijl het met brokken altijd een strijd was om haar te laten eten.
Ze doet het er super op!
#725826
Ik heb mijn oude (14 jaar) Siamees ook overgezet op Carnibest, en ik ben er van overtuigd, dat dat haar heel veel goed doet.
Ze ziet er mooier uit dan ooit, glanzende vacht en heel zacht.  :)
De twee naaktlopertjes hebben (gelukkig) al vers gekregen vanaf hun geboorte, zeg maar. ;)

Panth.


*edit* oh help, zit ik op de hondenafdeling. :D sorry ! ::) ;)
Laatst gewijzigd door panthera op vr 16 mar 2007, 01:51, 1 keer totaal gewijzigd.
#727472
Ik voer bijna 4 jaar Carnibest aan mijn hond. Hij doet het er goed op, heeft een mooie volle vacht gekregen en kijkt helder uit zijn ogen. Hij is nu 7,5 jaar. Ik moet wel zijn gewicht in de gaten houden.
En ik zou dat oude boefje lekker een bakkie vlees gunnen hoor.
Door axy
#727664
[quote="Celien"]
We zetten onze bouvier inderdaad niet meer op vers vlees, gezien zijn leeftijd van 11 jaar. Ik weet dat het nog kan, dat overzetten, maar het is ook zo een gewoonte geworden, de ene verse vlees en de andere al vele jaren Cavom.
Soms denk ik inderdaad wel eens, ook dat ouwetje nog op vers vlees te zetten, maar ze doet het goed op brokken en laat dr maar met haar 11 jaar.
Groeten
Carla
[/quote]

Enige tijd geleden heb ik Casey(sheltie bijna 12) ook op KVV gezet, en daar heb ik geen spijt van gehad, het was even zoeken welk merk het beste voor haar was maar nu dat gevonden is gaat het prima. Mw is aan haar tweede jeugd begonnen  ::) en loopt zelfs de Axy van 1 jaar uit te dagen. Een grote mond krijgt ze ook weer die geniet weer volop van haar leventje.
#727923
Mijn oudste Staby staat nu driekwart jaar op Carnibest en hij wordt in april 12 jaar en ik heb hem zonder moeite overgezet op CB. Ik ben begonnen met mijn jongste vanwege darmproblemen en nadat zij zo ongeveer 3 maanden op CB stond heb ik mijn andere drie honden ook overgezet. Ze waren hun hele leventje brokken gewend maar ik weet zeker dat ze daar nu hun neus voor ophalen  ;D Bij mij komen er geen brokken meer in en als we ooit weer een pupje nemen zetten we haar/hem gelijk weer op CB, hoewel... het komt best in opmars, een heleboel fokkers die ik ken voeren al vers aan hun puppen.
#744029
Ga mijn oudje van 13 jaar toch ook maar overzetten op de KVV als ik hier zo de verhalen lees. Mijn Duitse Herder van 6 jaar is nu bijna een week over op de KVV. Heeft er tot nu toe absoluut geen last van (qua ontgiften enz.) wat ik wel merk is dat hij een kwartier langer doet over zijn eten dan daarvoor. Hij blijft zijn bak maar aflikken  ;D

Het oudje van 13 heeft ook veel problemen met eten en eet dus absoluut niet graag. Ben benieuwd of het zal veranderen.

Ik ben wel blij dat ik deze site heb gevonden het is erg informatief en er gaat een wereld voor je open!  ::)
#745834
Hallo Maurice, het klinkt goed !! ;) Ik hoop dat je beide honden het heel goed doen en blijven doen op de kvv.
Zelf heb ik de ervaring dat sinds mijn oudste, 11 jaar, ook barf krijgt naast kvv, hij zich nog beter voelt ! Hij is wat baldadiger, etterbakkeriger, snap je ? ;) en dat dan vooral naar de jongste toe, die is 3 jaar.
#746860
Nou mijn duitse herder doet het er nu echt prima op. Hij heeft ongeveer 2 dagen last gehad van ontgiften, zijn ontlasting was niet heel erg goed toen. Maar nu is het weer prima, ontlasting is wel een stuk minder maar dat duidt volgens mij op een betere vertering.
Hopelijk is zijn probleem nu ook verholpen maar die komen vaak na 2 maanden pas terug. Dat is dus even afwachten.

Het oudje van 13 die at het de eerste keer niet echt van harte. Hoe het daarna is verlopen weet ik nog niet. Maar ik houd jullie op de hoogte.
#746871
[quote="MauriceF"]
Nou mijn duitse herder doet het er nu echt prima op. Hij heeft ongeveer 2 dagen last gehad van ontgiften, zijn ontlasting was niet heel erg goed toen. Maar nu is het weer prima, ontlasting is wel een stuk minder maar dat duidt volgens mij op een betere vertering.
[/quote]
Fijn dat het zo goed gaat en hij het zo lekker vindt!
2 dagen ontgiften is wel heel erg kort,bij sommige honden duurt het soms een half jaar of langer maar is bij iedere hond weer anders en ligt ook aan de klachten.
Dat de ontlasting een stuk minder is komt doordat er geen overtollige ballast in de kvv zit dus voortaan lekker weinig poep  ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door