Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Helen
#711195
Nou nou niet overdrijven zeg. Ik snoep ook en ik geloof dat fruitmentosjes en winegums ook voornamelijk troep bevatten. Maar lekker dat ze af en toe zijn!!!! Mmmmmmmmm!!
Ook honden vallen er niet dood van neer als ze af en toe lekker snoepen. Zelf geef ik geen Rodiworst omdat ik het teveel vind kruimelen. Ik heb ook gradaties in beloningen. Kaas, stukjes appel, gedroogd vlees, rauw vlees. De jackpot zit 'm in de hoeveelheid beloningen. Maar eelijk gezegd is de jackpot in de training spel of bal. Dat is een grotere beloning dan voer.
Door roefus
#711197
Ik gebruik nooit beloningen.
Maar als tussendoortje/snack  krijgen ze ooit best een happie Rodi-worst (naast ander spul).
Geen last van de houdbaarheid, ligt in de koelkast en na een weekje is-ie allang op.
Door Lil
#711206
Nu weet ik dus weer, waarom ik bij het speuren altijd alle worst gebruik (niet de hele, maar alles wat ik meeneem). Het laatste is dan als jackpot of voor nog een klein rondje appel of zo.... Dank je Lizzy je helpt me eraan herinneren dat je zoiets niet in je zak moet laten zitten  :-X ;D ;D

Tja, dat probleem van het gedroogde vlees kan ik, het is bij appel niet handig dat je hond een half uur staat te kauwen op een stukje van een halve centimeter, maar die muts van mij doet dat dus ook  ::)
Gebruikersavatar
Door Dian
#711218
Ik ga vanaf volgende week weer met Rakker naar een cursus en was van plan om maar hele kleine stukjes gedroogd vlees mee te nemen als beloning. Als ik jullie zo lees, is dat dus geen strak plan :-\  Kaas is ie ook dol op, maar ik ben bang dat hij daar al snel te veel van krijgt (hij is maar klein en kaas is stuiter vet, althans de Goudse jong 48+ die ik zelf ook altijd eet).
Laatst gewijzigd door Dian op zo 18 feb 2007, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#711454
Ik zou in ieder geval proberen of het goed lukt met gedroogde stukjes vlees, de meeste honden slikken dat zo af, tenminste mijn formaat wel, alleen ik heb een muts...
Gebruikersavatar
Door pike
#711633
Hier werken de gedroogde ieniemieniestukjes vlees hééél goed bij de training. En weet je niet of het wel zal werken? dan probeer je het toch eerst even uit. Thuis een paar minuutjes oefenen met verschillende soorten beloninkjes en je weet wat je hond weghapt en wat niet.
Door "inge"
#713929
Ik moet nog even uit proberen wat ik mee zal nemen naar de show,ter beloning. Een droogmachine heb ik niet.Misschien wat kipfilet en dan even koken? Ik ga toch geen rauwe kip in mijn zak stoppen,dan winnen we zeker niet.  :-\
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#713934
[quote=""inge""]
Ik moet nog even uit proberen wat ik mee zal nemen naar de show,ter beloning. Een droogmachine heb ik niet.Misschien wat kipfilet en dan even koken? Ik ga toch geen rauwe kip in mijn zak stoppen,dan winnen we zeker niet.  :-\
[/quote]

Als je een gewone oven hebt, kun je ook vlees drogen hoor. Bij een graad of 80. OP bakpapier. Kipfilet vind ik nog het minst succesvol. Er zit zoveel water in dat je het bijna niet in hele kleine stukjes krijgt. Je kunt ook runderspiervlees of hart of lever of stukjes koolvisfilet in de oven drogen. Vinden ze heerlijk...
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#713943
Gekookte lever in kleine stukjes is voor Rox de superjackpot. :D
Wij moesten bij training ook vaak voedsel in de mond hebben en daar vandaan toveren (obedience).  :buck2:
Ik moet je zeggen dat gekookte lever dan nog het minst smerig is in vergelijking met frolicjes (in mijn brokkentijd) en Rodiworst. :yucky:

groetjes Sylvia
Door "inge"
#713946
[quote="Judith van Sam"]
Als je een gewone oven hebt, kun je ook vlees drogen hoor. Bij een graad of 80. OP bakpapier. Kipfilet vind ik nog het minst succesvol. Er zit zoveel water in dat je het bijna niet in hele kleine stukjes krijgt. Je kunt ook runderspiervlees of hart of lever of stukjes koolvisfilet in de oven drogen. Vinden ze heerlijk...
[/quote]Ik heb nog een runderlapje liggen, hoelang moet dat ongeveer in de oven.En snij ik het dan eerst klein of droog ik het eerst en dan snijden?
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#713952
[quote=""inge""]
Ik heb nog een runderlapje liggen, hoelang moet dat ongeveer in de oven.En snij ik het dan eerst klein of droog ik het eerst en dan snijden?
[/quote]

Ik snijd het vlees altijd eerst klein, en dan droog ik het pas. Hoe dikker het vleesje, hoe langer het duurt voor het droog is. Als er vetrandjes aan het vlees zitten: haal ze er af, want dat wordt alleen maar ranzig en niet droog. Kleine blokjes (0,5 x 0,5 cm ongeveer) moeten ongeveer 6 à 7 uur in de oven. Je kunt zelf bekijken hoe hard je de blokjes wilt laten worden (ik doe ze zelf vrij hard, maar niet door-en-door droog). Als ze zijn afgekoeld, kun je ze ook invriezen en als je ze dan wilt gebruiken, haal je er een handje uit. Succes!
Door *Natasja*
#714108
[quote="Judith van Sam"]
Als je een gewone oven hebt, kun je ook vlees drogen hoor. Bij een graad of 80. OP bakpapier. Kipfilet vind ik nog het minst succesvol. Er zit zoveel water in dat je het bijna niet in hele kleine stukjes krijgt. Je kunt ook runderspiervlees of hart of lever of stukjes koolvisfilet in de oven drogen. Vinden ze heerlijk...
[/quote]

Ik heb nog een pakje koolvisfilet in de vriezer liggen: Benthe lust het niet en Beau gaat ervan aan de schieterie. Ik vind het wel een goede tip om het te drogen in de oven. Hoe gaat dat: eerst laten ontdooien en dan in kleine stukjes in de oven? Of moet ik het eerst droog deppen?
Door Mevroi Kruim
#714142
[quote="*Natasja*"]
Ik heb nog een pakje koolvisfilet in de vriezer liggen: Benthe lust het niet en Beau gaat ervan aan de schieterie. Ik vind het wel een goede tip om het te drogen in de oven. Hoe gaat dat: eerst laten ontdooien en dan in kleine stukjes in de oven? Of moet ik het eerst droog deppen?
[/quote]

Ontdooien, klein snijden en in de oven. Wil je de voedingswaarde behouden dan op 50º. En zeker goed droogdeppen en zelfs met bv keukenpapier uitwringen. Scheelt echt!
Ik heb wel eens zalm gedroogd en dat werd erg kruimelig, maar dat is ook echt vet. Misschien dat koolvis beter gaat.
Door Danny
#714166
Zou je het ook niet in de magnetron kunnen drogen....
Daar kun je toch ook kruidens in drogen, volgens mij zou dat ook sneller gaan....
Ik weet het niet zeker hoor, nooit geprobeerd...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door