Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Nelly
#712103
[quote="Anita*"]
Wij hebben hier bij de supercoop smuldier te koop, vlees, kip, en pens, maar dat is maar 35 cent per 400 gram. Waarom is het zo goedkoop? Is het geen goed spul, wie heeft hier ervaring mee met smuldier? :)
[/quote]Oh? In Roermond kost het inmiddels 59 cent per 400 gr. En dat is dan de kompleet-variant; de rest is duurder >:(
Gebruikersavatar
Door Angelique
#712112
[quote="pike"]
Ik koop hier wel eens de pens van Smuldier. Ziet er prima uit en ruikt zoals pens moet ruiken  (:ras: dus), in tegenstelling tot de pens van Rodi, die is niet alleen niet meer als pens herkenbaar maar ruikt ook totaal anders vreemd genoeg.
[/quote]

Koop eens een verse pens, dan zul je verbaasd zijn over de"lucht"die daaraan hangt, heeft in de verste verte niks te maken met de lucht die aan smuldier pens hangt.
Ik heb ooit eens voor nood een paar pakjes pens van smuldier gevoerd hier en ik heb me verbaasd over de lucht die daaraan hing, heb het nooit thuis kunnen brengen, maar naar verse pens ruikt het in ieder geval niet. (Hondjes vonden het wel lekker en leven nog ;D)
Door Lizzy
#712114
[quote="Angelique"]
Koop eens een verse pens, dan zul je verbaasd zijn over de"lucht"die daaraan hangt, heeft in de verste verte niks te maken met de lucht die aan smuldier pens hangt.
Ik heb ooit eens voor nood een paar pakjes pens van smuldier gevoerd hier en ik heb me verbaasd over de lucht die daaraan hing, heb het nooit thuis kunnen brengen, maar naar verse pens ruikt het in ieder geval niet. (Hondjes vonden het wel lekker en leven nog ;D)
[/quote]

Ik sluit me hier helemaal bij aan. Ik heb verse biologisch pens en die ruik je praktisch niet. Pens stinkt gewoon niet. Verse pens althans.
#712388
[quote="Lizzy"]
Ik sluit me hier helemaal bij aan. Ik heb verse biologisch pens en die ruik je praktisch niet. Pens stinkt gewoon niet. Verse pens althans.
[/quote]

Nu ik heb bij een slachterij gewerkt,, en in een slagerij,, en vind de lucht van verse pens ook niet echt naar rozeblaadjes ruiken hoor! Werd er soms ook wel eens akelig van. :D
Door Lizzy
#712430
[quote="Bullmastiff gek"]
Nu ik heb bij een slachterij gewerkt,, en in een slagerij,, en vind de lucht van verse pens ook niet echt naar rozeblaadjes ruiken hoor! Werd er soms ook wel eens akelig van. :D
[/quote]

Nou, rozeblaadjes is inderdaad wel weer het andere uiterste. Maar je hebt stinken en stinken.
#712556
[quote="Lizzy"]
Nou, rozeblaadjes is inderdaad wel weer het andere uiterste. Maar je hebt stinken en stinken.
[/quote]

Nu het zal dan wel aan mij liggen, maar de pens van smul ruik je wel,, maar verse vind ik ook stinken :)
Door roefus
#712683
Ik vind Smuldier-pens wel lekker penserig ruiken.
Denk dat de geur beter naar buiten komt, doordat het gemalen is.

(snij maar eens uitje in snippers, dan komt de uienlucht je ook beter tegemoet  :)).

Vind trouwens dat er veel verschil in pens is.
De hertenpens hier was redelijk goor en vol poep, zelfs maiskorrels zaten erin.
Dat wil je normaal gesproken ook niet ruiken!  :D
Door Lizzy
#712686
[quote="Bullmastiff gek"]
Nu het zal dan wel aan mij liggen, maar de pens van smul ruik je wel,, maar verse vind ik ook stinken :)
[/quote]

Ach, misschien is mijn neus wel erg gewend geraakt aan de meurlucht van pens, in de loop der jaren. Alles went, zeggen ze weleens ;D! Ik zal deze week eens een pakje Smuldier pens kopen en daar eens aan ruiken!
Door Boefke
#712696
Hier stinkt de pens soms wel en soms niet. Wat me is opgevallen is dat de stinkende pens heel erg vuil is tov de niet stinkende pens, dus misschien komt de stank dan wel vooral van de voedselresten die er nog inzitten ???
Gebruikersavatar
Door Angelique
#712715
[quote="Boefke"]
Hier stinkt de pens soms wel en soms niet. Wat me is opgevallen is dat de stinkende pens heel erg vuil is tov de niet stinkende pens, dus misschien komt de stank dan wel vooral van de voedselresten die er nog inzitten ???
[/quote]

Klopt, datgene wat er daadwerkelijk stinkt aan pens is het vuil wat er nog aan hangt en de mate waarin dat stinkt is weer afhankelijk van wat het beestje gegeten heeft. Een schoongespoeld schapenpensje van het islamcentre stinkt echt niet.
#713168
[quote="Lizzy"]
Ach, misschien is mijn neus wel erg gewend geraakt aan de meurlucht van pens, in de loop der jaren. Alles went, zeggen ze weleens ;D! Ik zal deze week eens een pakje Smuldier pens kopen en daar eens aan ruiken!
[/quote]

Hahaha,, nu we horen wel hoe je het vond meuren,, al moet ik wel zeggen dat  het ook verschilt de ene keer ruikt ie sterker als de andere keer :D :D Maar Mack vind het heerlijk,,, dus  Zodra ie het in de gaten heeft dat ik het pakkie uit de vriezer haal,, heeft ie al bellen van een pond aan ieder kant van zijn wangen hangen :rotflmao:
Door Jojo
#716067
Ik vind de smuldier pens ook vreemd ruiken en echt niet op verse penslucht lijken. Het is zo...euh...zurig van geur, die smuldier pens  :-X Ik heb me ook altijd al afgevraagd waarom daar zo'n ranzige geur aan zit ???
Door K@rin
#716201
[quote="Jojo"]
Ik vind de smuldier pens ook vreemd ruiken en echt niet op verse penslucht lijken. Het is zo...euh...zurig van geur, die smuldier pens  :-X Ik heb me ook altijd al afgevraagd waarom daar zo'n ranzige geur aan zit ???
[/quote]

dat vind ik ook .......
Ik neem af en toe ook wel ees een doos Smuldier pens mee, als ik de complete versie voor Bjuly in Winterswijk ga halen.
de ene keer ruikt het na ontdooien gewoon naar pens en de andere keer ruikt het echt zurig of weeïg, maar in ieder geval vies. Net alsof het niet vers is ingevroren.
Meestal heb ik weer de grof gemalen pens van CB of de schapenpensjes.
Dat ruikt tenminste altijd gewoon naar pens  ;)
Door oebaya
#720439
Volgens mij ruikt de pens van Smuldier naar het seizoen. Ik bedoel: als de koeien in de winter kuilgras krijgen, dan ruik je dat aan de pens, dat is die zurige lucht. 's Zomers als ze weer buiten lopen is dat veel minder.
gr.
Nicolette
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door