Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door qyan
#65738
[quote="Nitus"]
[quote="Truus"]
Tsja..die mannen ook ::) die vertrouwen het allemaal niet en willen dan naar de vertrouwde brokken ;D ;D ;D

Jouw hond zal er echt beter uit komen te zien op kvv geloof me. Hij krijgt meer spiermassa , een gezonde glanzende vacht en het is erg gezond. Je moet echt even volhouden hoor!
Aan het gewicht te zien mag hij dus 9 schijven hebben.

[/quote]

IK geloof het ook wel hoor :), en ik zou zelf ook wel meer geduld hebben als ik die hete (brokken)adem niet in m'n nek voelde >:(. Ik ga proberen Nitus minder te voeren: 10 schijven (hij mag tenslotte 50 kg. wegen) en ook maar even een paar dagen overgieten met kokend water zoals Quan zei. En als zijn poep beter wordt kan ik hem idd meer gaan voeren. Vind het wel eng hoor, stel dat ie nou hartsikkke gaat afvallen?
[/quote]

als hij verder gezond is maakt dat niet zo heel veel uit hoor, en zoveel zal je hond denk ik niet afvallen.
ik heb qyan ook nooit (alleen met overstappen van bibi naar CB) cold turkey overgezet. metalle andere keren dat ik over moest stappen dus eerst koken en steeds rauwer.
altijd eerst ene paar dagen gekookt en dan steeds een beetje meer naar rauw toe.
ook nooit de hoeveelheid gegeven de eerste dagen die hij moest hebben, maar minder, om te kunnen wennen, zijn darmen zijn nu enemaal niet zo sterk.
deed ik dat niet dan kon ik er de klok op zetten dat het fout ging met zijn darmen.
Door Truus
#65739
Ge woon door gaan Anne-Marie. Dan ziet hij vanzelf het resultaat hoor ;D

Harry zette in het begin ook zijn vraagtekens erbij, vooral toen ik de Fyto-mix erbij begon te geven wat vreselijk stinkt :-[ maar nu ziet hij het resultaat en is enorm VOOR kvv dus.....zo zie je maar.
Bovendien smikkelen en likken ze hier de bakken uit ;), wat een lust is om te zien ;D ;D ;D
Succes hoor!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#65755
[quote="Truus"]
Ge woon door gaan Anne-Marie. Dan ziet hij vanzelf het resultaat hoor ;D

Harry zette in het begin ook zijn vraagtekens erbij, vooral toen ik de Fyto-mix erbij begon te geven wat vreselijk stinkt :-[ maar nu ziet hij het resultaat en is enorm VOOR kvv dus.....zo zie je maar.
Bovendien smikkelen en likken ze hier de bakken uit ;), wat een lust is om te zien ;D ;D ;D
Succes hoor!
[/quote]
Als ik hier de bakken pak nadat ze klaar zijn met eten voelen de bakken helemaal warm aan van dat heftige gelik ;D. Dat Fyto-mix is van Bibi nietwaar? Weet iemand misschien een verkooppunt van in de buurt van deventer,zutphen of apeldoorn? Anders moet ik maar even een mailtje sturen. Heeft Carnibest niet zoiets?
Door meesmerel1
#65761
Carnibest heeft ook zoiets. Geen idee hoe het heet, maar ze hebben het wel.

groetjes,

Marije
Door Truus
#65762
[quote="meesmerel1"]
Carnibest heeft ook zoiets. Geen idee hoe het heet, maar ze hebben het wel.

groetjes,

Marije
[/quote]

Kruidenmix.
Door oebaya
#65851
Paul Barte weet het allemaal vast beter dan ik, want die kan volgens mij zo een proefschrift over voeding schrijven en promoveren (boven een bepaalde leeftijd kan dat Paul, hebben we eindelijk een voedingsdeskundige die er wat van weet op hoog geschoold niveau), maar kan het zijn dat je hond problemen heeft met eiwit-vertering. Als het eiwit niet of onvoldoende wordt opgenomen door het lichaam, dan geeft dat nl. ook dunne ontlasting.
Het uitscheiden van eiwit hoeft niet per sé aan het voer te liggen, maar kan in het gestel van de hond zelf zitten. Is hij al eens lichamelijk onderzocht? Ook het niet dikker willen worden kan op iets wijzen.
gr.
Nicolette
Gebruikersavatar
Door Nitus
#65931
[quote="oebaya"]
Paul Barte weet het allemaal vast beter dan ik, want die kan volgens mij zo een proefschrift over voeding schrijven en promoveren (boven een bepaalde leeftijd kan dat Paul, hebben we eindelijk een voedingsdeskundige die er wat van weet op hoog geschoold niveau), maar kan het zijn dat je hond problemen heeft met eiwit-vertering. Als het eiwit niet of onvoldoende wordt opgenomen door het lichaam, dan geeft dat nl. ook dunne ontlasting.
Het uitscheiden van eiwit hoeft niet per sé aan het voer te liggen, maar kan in het gestel van de hond zelf zitten. Is hij al eens lichamelijk onderzocht? Ook het niet dikker willen worden kan op iets wijzen.
gr.
Nicolette
[/quote]
Nitus is een hele onzekere hond, erg onrustig, slaapt weinig, wil alsmaar bij je zijn en je in de gaten houden, een stressig beestje dus, ik vermoed dat het daar wat mee te maken heeft. Ik eens ergens gelezen dat adrenaline de darmflora kan aantasten?
Hij is ruim een jaar geleden helemaal onderzocht door Atjo Westerhuis, bloed op : spochtem?, leucocyten, haematocriet, ammoniak en tli-waarde. Ontlasting op wormen en is kerngezond verklaard. We waren zelf toen nl bang dat zijn alvleesklier niet goed werkte (daar hebben we al een hond aan verloren). Toen was er ong. hetzelfde aan de hand, we hebben hem toen 6 weken lang 1600 gr. AHV per dag gegeven verdeeld over 3 maaltijden, maar zijn daarna weer aan de brok (Cavom) gegaan :-[. Dat doen we nu dus niet meer, hij blijft op kvv. Het verschil met toen is dat nu zijn ontlasting veel slechter is. We kunnen hem wel weer laten onderzoeken, maar daar wacht ik nog even mee, heb nu zijn vlees even gekookt en kijken hoe hij daar op reageert. Bedankt voor het meedenken :), trouwens welk onderzoek moet er gedaan worden om te zien of je hond problemen heeft met de eiwit-vertering?
Laatst gewijzigd door Nitus op zo 14 mar 2004, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door qyan
#65946
[quote="Nitus"]
[quote="oebaya"]
Paul Barte weet het allemaal vast beter dan ik, want die kan volgens mij zo een proefschrift over voeding schrijven en promoveren (boven een bepaalde leeftijd kan dat Paul, hebben we eindelijk een voedingsdeskundige die er wat van weet op hoog geschoold niveau), maar kan het zijn dat je hond problemen heeft met eiwit-vertering. Als het eiwit niet of onvoldoende wordt opgenomen door het lichaam, dan geeft dat nl. ook dunne ontlasting.
Het uitscheiden van eiwit hoeft niet per sé aan het voer te liggen, maar kan in het gestel van de hond zelf zitten. Is hij al eens lichamelijk onderzocht? Ook het niet dikker willen worden kan op iets wijzen.
gr.
Nicolette
[/quote]
Nitus is een hele onzekere hond, erg onrustig, slaapt weinig, wil alsmaar bij je zijn en je in de gaten houden, een stressig beestje dus, ik vermoed dat het daar wat mee te maken heeft. Ik eens ergens gelezen dat adrenaline de darmflora kan aantasten?
Hij is ruim een jaar geleden helemaal onderzocht door Atjo Westerhuis, bloed op : spochtem?, leucocyten, haematocriet, ammoniak en tli-waarde. Ontlasting op wormen en is kerngezond verklaard. We waren zelf toen nl bang dat zijn alvleesklier niet goed werkte (daar hebben we al een hond aan verloren). Toen was er ong. hetzelfde aan de hand, we hebben hem toen 6 weken lang 1600 gr. AHV per dag gegeven verdeeld over 3 maaltijden, maar zijn daarna weer aan de brok (Cavom) gegaan :-[. Dat doen we nu dus niet meer, hij blijft op kvv. Het verschil met toen is dat nu zijn ontlasting veel slechter is. We kunnen hem wel weer laten onderzoeken, maar daar wacht ik nog even mee, heb nu zijn vlees even gekookt en kijken hoe hij daar op reageert. Bedankt voor het meedenken :), trouwens welk onderzoek moet er gedaan worden om te zien of je hond problemen heeft met de eiwit-vertering?
[/quote]

eigenlijk zou je voor de gein zijn cortisolwaarde (=stresshormoon) moeten laten testen.
qyan heeft een te lage cortisolwaarde, wat bij te veel stress gewoon zwaar aan de diaree gaan betekend ;)

qyan heeft ook een verteringsonderzoek gehad.
dat onderzoeken ze in de ontlasting en een bloedonderzoek van de alvleesklier en lever dacht ik.
bloedonderzoeken weet ik niet meer zeker welke dat waren, maar dus wel ontlasting.
als daar niets uitkomt ligt de ooorzaak dus ergens andrs en hoef je je niet om te laten praten om je hond op hypoallergene brokken te zetten.
komt daar wel iets uit moet je hond eerst 6 tot 8 weken op hypoallergeen voer. of brokken en anders heb je de optie carnibest eend en rijst nog.
Door oebaya
#66002
[quote="Nitus"]
[quote="oebaya"]
Paul Barte weet het allemaal vast beter dan ik, want die kan volgens mij zo een proefschrift over voeding schrijven en promoveren (boven een bepaalde leeftijd kan dat Paul, hebben we eindelijk een voedingsdeskundige die er wat van weet op hoog geschoold niveau), maar kan het zijn dat je hond problemen heeft met eiwit-vertering. Als het eiwit niet of onvoldoende wordt opgenomen door het lichaam, dan geeft dat nl. ook dunne ontlasting.
Het uitscheiden van eiwit hoeft niet per sé aan het voer te liggen, maar kan in het gestel van de hond zelf zitten. Is hij al eens lichamelijk onderzocht? Ook het niet dikker willen worden kan op iets wijzen.
gr.
Nicolette
[/quote]
Nitus is een hele onzekere hond, erg onrustig, slaapt weinig, wil alsmaar bij je zijn en je in de gaten houden, een stressig beestje dus, ik vermoed dat het daar wat mee te maken heeft. Ik eens ergens gelezen dat adrenaline de darmflora kan aantasten?
Hij is ruim een jaar geleden helemaal onderzocht door Atjo Westerhuis, bloed op : spochtem?, leucocyten, haematocriet, ammoniak en tli-waarde. Ontlasting op wormen en is kerngezond verklaard. We waren zelf toen nl bang dat zijn alvleesklier niet goed werkte (daar hebben we al een hond aan verloren). Toen was er ong. hetzelfde aan de hand, we hebben hem toen 6 weken lang 1600 gr. AHV per dag gegeven verdeeld over 3 maaltijden, maar zijn daarna weer aan de brok (Cavom) gegaan :-[. Dat doen we nu dus niet meer, hij blijft op kvv. Het verschil met toen is dat nu zijn ontlasting veel slechter is. We kunnen hem wel weer laten onderzoeken, maar daar wacht ik nog even mee, heb nu zijn vlees even gekookt en kijken hoe hij daar op reageert. Bedankt voor het meedenken :), trouwens welk onderzoek moet er gedaan worden om te zien of je hond problemen heeft met de eiwit-vertering?
[/quote]
Stress geeft inderdaad ook diarree. Wat je beschrijft van je hond is overigens een gedragsprobleem. Zou dus eens een goede gedragstherapeut raadplegen. Goede kan je mee in contact komen via Tinley http://www.tinley.nl), Kynotrain (http://www.kynotrain.nl, O&O (http://www.hondenopvoeding.nl) en via Alpha, de vereniging van erkende gedragstherapeuten. Daar weet ik echter de website niet van.
gr.
Nicolette
Gebruikersavatar
Door Nitus
#66023
[quote="oebaya"]
Stress geeft inderdaad ook diarree. Wat je beschrijft van je hond is overigens een gedragsprobleem. Zou dus eens een goede gedragstherapeut raadplegen. Goede kan je mee in contact komen via Tinley http://www.tinley.nl), Kynotrain (http://www.kynotrain.nl, O&O (http://www.hondenopvoeding.nl) en via Alpha, de vereniging van erkende gedragstherapeuten. Daar weet ik echter de website niet van.
gr.
Nicolette
[/quote]
Dank je wel Nicolette, maar dat is allemaal al gebeurd (ik ben zelf ook gelijk maar een cursussen gaan volgen bij O&O), en hij is ook een stuk vooruit gegaan, maar helemaal jofel wordt hij nooit meer.
Voor de liefhebbers, website Alpha: http://www.honden-gedragstherapie.nl/index2.html
Door Janet
#66167
Nou, als ik die foto's zo zie, is Nitus in ieder geval niet te mager. Wat hij zou mógen wegen volgens welk rekensommetje dan ook en wat hij zou mogen wegen volgens zijn eigen lijf zijn twee verschillende dingen.

Ik zou 'm ook minder geven. Overtollige voeding wordt er toch weer uitgepoept. Zolang Nitus niet té mager wordt, maar (zeg maar) rond die 45 kg blijft hangen, zou er niets mis mee moeten zijn.

Heeft het idee dat de hond wat grover zou moeten zijn niet een beetje te maken met het eigen idee (van jou en je vriend) over hoe de rottweiler er uit zou moeten zien?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#66188
[quote="Janet"]
Nou, als ik die foto's zo zie, is Nitus in ieder geval niet te mager. Wat hij zou mógen wegen volgens welk rekensommetje dan ook en wat hij zou mogen wegen volgens zijn eigen lijf zijn twee verschillende dingen.

Ik zou 'm ook minder geven. Overtollige voeding wordt er toch weer uitgepoept. Zolang Nitus niet té mager wordt, maar (zeg maar) rond die 45 kg blijft hangen, zou er niets mis mee moeten zijn.

Heeft het idee dat de hond wat grover zou moeten zijn niet een beetje te maken met het eigen idee (van jou en je vriend) over hoe de rottweiler er uit zou moeten zien?
[/quote]
Hai Janet, de foto's vertekenen erg hoor, Nitus heeft een brede borstkas, maar je kunt zijn ribben tellen (dat is trouwens niet zó erg), maar z'n taille zeg maar, is heel dun, ingevallen zeg maar. Het heeft niet te maken met het idee dat ik naast een tankje wil lopen, want wij hebben onze Rottweilers altijd erg schraal, kregen daar op de Rottweilerver. ook altijd commentaar op. Gitte ons teefje weegt maar 35 kg. en dat willen we ook zo houden. Nitus mag gewoon niet dunner worden want dan wordt hij echt te mager. Maar we gaan idd proberen hem eerst minder (500 gr .p. maaltijd, 2xp.dg) eten te geven en het eerst een paar dagen licht te koken om te kijken hoe dat gaat. Jij hebt trouwens ook een leuke Rottweiler, hoe bevalt jou die staart? :)
Door sharpie
#66343
Hoi Nitus,
mijn reu is ook zo stressgevoelig, hij is niet druk of hyper en is rustig van aard, maar word wel snel nerveus van bepaalde dingen.
Hij heeft ook vaak dunne ontlasting en is ook bijna altijd te dun.
Als hij een tijdje goed eet komt hij wel goed op gewicht, maar hij is een moeilijke eter en eet dus vaak te weinig.

Wel heeft hij toen hij jong was een paar keer antibiotica kuren gehad omdat hij gebeten was door andere honden, nu zou ik dat dus niet meer meteen geven, maar de dierensarts vond toen dat het moest ::)

Ik geef hem ook regelmatig fytomix (probiotica) en heb ook al eens een los probiotica kuurtje gegeven, maar hij poept nog steeds vaak en het zijn bijna nooit echt perfecte drollen.

Verder is hij gewoon gezond (volgens mij), want hij is wel aktief en "lijkt" verder nergens last van te hebben.

Ik heb verder nog geen onderzoeken laten doen, maar ik denk dat het ligt aan de antibiotica die hij heeft gehad vroeger en idd ook omdat hij zo stressgevoelig is, wat ook weer misschien gedeeltelijk ligt aan het feit dat hij zo vaak aangevallen is door andere honden, vanaf dat hij pup is???

Het is geen drama, maar ik vind het toch niet ideaal en ben nog steeds bezig om het op te lossen, want er moet toch iets aan te doen zijn?
Ik ga ook maar eens zijn ontlasting laten onderzoeken denk ik.
Door Twister
#66394
Als je kruidenmix van Carnibest wilt proberen, ik heb altijd wel een x aantal pakjes in de vriezer en woon in Apeldoorn. Dus je gilt maar ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door