Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Anna Penta
#64422
okay, ik kan dus niet wachten op BANDIT ;)

Kom vanmiddag toch in de buurt van de Groene Weg en zou wat vers vlees willen kopen, voorlopig naast de (eko)brokken.

Wat zou ik het best kunnen kopen? Ik heb al zelf geprobeerd dit uit te vinden maar kan er zogauw niet achterkomen.
Door Lizzy
#64425
[quote="Anna Penta"]
okay, ik kan dus niet wachten op BANDIT ;)

Kom vanmiddag toch in de buurt van de Groene Weg en zou wat vers vlees willen kopen, voorlopig naast de (eko)brokken.

Wat zou ik het best kunnen kopen? Ik heb al zelf geprobeerd dit uit te vinden maar kan er zogauw niet achterkomen.
[/quote]

Rotterdam <--> Amsterdam is nog geen uur rijden ;D (57 minuten om precies te zijn).

Jouw hond eet nu brokken he? Ik zou beslist wat voorzichtig aan doen met rauw vlees. Eigenlijk zou het niet verkeerd zijn om runder of schapenpens te geven. Gewoon een beetje, om te beginnen. En kijken hoe hij daar op reageert. Want pens bevat veel gunstige bacteriën en dat is weer goed om de darmflora een zetje de goeie kant op te geven.
Door Anna Penta
#64428
[quote="Lizzy"]
[quote="Anna Penta"]
okay, ik kan dus niet wachten op BANDIT ;)

Kom vanmiddag toch in de buurt van de Groene Weg en zou wat vers vlees willen kopen, voorlopig naast de (eko)brokken.

Wat zou ik het best kunnen kopen? Ik heb al zelf geprobeerd dit uit te vinden maar kan er zogauw niet achterkomen.
[/quote]

Rotterdam <--> Amsterdam is nog geen uur rijden ;D (57 minuten om precies te zijn).

Jouw hond eet nu brokken he? Ik zou beslist wat voorzichtig aan doen met rauw vlees. Eigenlijk zou het niet verkeerd zijn om runder of schapenpens te geven. Gewoon een beetje, om te beginnen. En kijken hoe hij daar op reageert. Want pens bevat veel gunstige bacteriën en dat is weer goed om de darmflora een zetje de goeie kant op te geven.
[/quote]

Af en toe krijgen ze al een rodiburger. Verder reageren ze eigenlijk altijd goed op ander voer, wat dan ook. Ze hebben geen tere maagjes. Ik denk dat ik wel een klein beetje rauw vlees zal kunnen geven, trouwens, om ze te verwennen krijgen ze dat al wel eens (niet vaak maar ze verdragen het goed).

Wat ik me verder afvraag: het is dus beter om kip en brokken gescheiden te houden. Maar geldt dit ook voor ander rauw vlees en brokken?

Misschien kan ik wat hart kopen? Kan ik dat dan beter apart geven?

Ja, haha, rotterdam-amsterdam is niet zo ver. Maar ik heb maar een kleine diepvries. Dan zal ik voor 3 hondjes toch wel wekelijks heen en weer moeten...
Door Ollie
#64585
Ik moet zeggen dat die bullen van ons eingelijk altijd brokken kregen! Ik ben in een snel tempo overgestapt naar carnibest, ik geloof in 2 dagen ofzo! Dat ging heel erg goed! Wij voeren het nu 3 maanden en het is sindsdien hier elke maaltijd feest! ;D Ik zie ze nu dan toch eindelijk opknappen! Ze beginnen te glanzen, en ze kijken nu echt helder uit hun ogen! ;DJa ik ben zeer tevreden over versvlees! ;D
Door Lizzy
#64942
Hoi Anna, ik zou geen enkel vlees in combinatie geven met brokken.

Je zou wel bijv. 's morgens brokken kunnen geven en 's avonds compleet versvlees of een keer zelf iets knutselen.

Met orgaanvlees (hart enzo) moet je altijd een beetje zuinig aan doen. Maar, een keer een beetje vlees (lam of rund of iets) met een beetje hart en bijv. gepureerde groente: kan geen kwaad! Je kunt ook iets met vis doen. Blikkie vis of vers sardientje met wat groente en een scheppie huttekase, vinden ze vaak ook niet vies.

Dit soort dingen (zelf wat maken) moet je dus niet te vaak doen. Want, hoe vaker je zelf iets maakt, hoe beter "het moet kloppen". Je moet je dan echt aan de percentages gaan houden. Maar 1 a 2 keer in de week knutselen met vlees/orgaanvlees/vis en groente: moet kunnen. Geef ook niet teveel orgaanvlees in 1 keer want het laxeert.
Door Anna Penta
#64944
[quote="Lizzy"]
Hoi Anna, ik zou geen enkel vlees in combinatie geven met brokken.

Je zou wel bijv. 's morgens brokken kunnen geven en 's avonds compleet versvlees of een keer zelf iets knutselen.

Met orgaanvlees (hart enzo) moet je altijd een beetje zuinig aan doen. Maar, een keer een beetje vlees (lam of rund of iets) met een beetje hart en bijv. gepureerde groente: kan geen kwaad! Je kunt ook iets met vis doen. Blikkie vis of vers sardientje met wat groente en een scheppie huttekase, vinden ze vaak ook niet vies.

Dit soort dingen (zelf wat maken) moet je dus niet te vaak doen. Want, hoe vaker je zelf iets maakt, hoe beter "het moet kloppen". Je moet je dan echt aan de percentages gaan houden. Maar 1 a 2 keer in de week knutselen met vlees/orgaanvlees/vis en groente: moet kunnen. Geef ook niet teveel orgaanvlees in 1 keer want het laxeert.
[/quote]

Dankjewel voor je reactie Lizzy. Ik zal hier rekening mee houden. Zit er idd aan te denken om niet meer dan 1 of 2 keer per week zelf een maaltijd te bereiden. En verder kant-en-klaar vers vlees.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door