Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#62854
[quote="Lupa"]
als je energique kijkt staat dat een pup van 10 kilo ongveer 4 plakken moet hebben, maar ja dat is pupvoer.
[/quote]

Het voedingsadvies dat achter op het pak staat is 1 schijf van 100 gr per 5 kg gewicht, dus dan kom ik echt uit op 3. Er staat niets op het pak over pups van 10m maanden, maar ik zal weer even op de site kijken van Energique.
Door Lupa
#62866
ik heb op de site gekijken,
en energique geeft aan 3 plakken voor jou hond.
Maar nogx ik zou naar 4 gaan.
heb ook met mijn hond gehad normaal had ze 500 gr nodig maar ze zat(van een bepalde voer) al op 900 gr.
ik geef nu andere voer en daar heeft ze aan 500gr meer dan genoeg.
Dus mischin is het voor jou hond energique toch niet zo geschikt om hij zo mager is(volgens jou) maar kijk maar een poosje aan hoe hij erop reageerd als je 4 plakken geeft.
#62878
[quote="Lupa"]
ik heb op de site gekijken,
en energique geeft aan 3 plakken voor jou hond.
Maar nogx ik zou naar 4 gaan.
heb ook met mijn hond gehad normaal had ze 500 gr nodig maar ze zat(van een bepalde voer) al op 900 gr.
ik geef nu andere voer en daar heeft ze aan 500gr meer dan genoeg.
Dus mischin is het voor jou hond energique toch niet zo geschikt om hij zo mager is(volgens jou) maar kijk maar een poosje aan hoe hij erop reageerd als je 4 plakken geeft.
[/quote]

Ik kijk het zoiezo nog even aan en in de toekomst denk ik toch dat het verstandiger is om op Carnibest over te gaan als ik het hier zo lees!!
#62888
ik zou het momenteel alleen even houden op energique om te kijken hoe je hond erop reageerd en dan kan je later over stappen op carnibest.

je hond moet er natuurlijk ook even wennen, en als je gelijk weer op iets anders overgaat kan hij bv weer problemen krijgen.
#62889
[quote="voetje75"]
[quote="Lupa"]
ik heb op de site gekijken,
en energique geeft aan 3 plakken voor jou hond.
Maar nogx ik zou naar 4 gaan.
heb ook met mijn hond gehad normaal had ze 500 gr nodig maar ze zat(van een bepalde voer) al op 900 gr.
ik geef nu andere voer en daar heeft ze aan 500gr meer dan genoeg.
Dus mischin is het voor jou hond energique toch niet zo geschikt om hij zo mager is(volgens jou) maar kijk maar een poosje aan hoe hij erop reageerd als je 4 plakken geeft.
[/quote]

Ik kijk het zoiezo nog even aan en in de toekomst denk ik toch dat het verstandiger is om op Carnibest over te gaan als ik het hier zo lees!!
[/quote]

Je geeft toch nu Energique? Daar is toch ook niks mis mee? Of doet je hond het er niet goed op?
Groetjes, Lizzy
#62893
[quote="Lizzy"]
[quote="voetje75"]
[quote="Lupa"]
ik heb op de site gekijken,
en energique geeft aan 3 plakken voor jou hond.
Maar nogx ik zou naar 4 gaan.
heb ook met mijn hond gehad normaal had ze 500 gr nodig maar ze zat(van een bepalde voer) al op 900 gr.
ik geef nu andere voer en daar heeft ze aan 500gr meer dan genoeg.
Dus mischin is het voor jou hond energique toch niet zo geschikt om hij zo mager is(volgens jou) maar kijk maar een poosje aan hoe hij erop reageerd als je 4 plakken geeft.
[/quote]

Ik kijk het zoiezo nog even aan en in de toekomst denk ik toch dat het verstandiger is om op Carnibest over te gaan als ik het hier zo lees!!
[/quote]

Je geeft toch nu Energique? Daar is toch ook niks mis mee? Of doet je hond het er niet goed op?
Groetjes, Lizzy
[/quote]

Jawel hoor, hij doet het er prima op, maar ik geloof dat nogal wat mensen vinden dat er teveel granen in zitten, en aangezien Bullet Demodex had/heeft lijken me die granen niet zo verstandig!!
#62900
Het percentage graan is erg laag hoor. Je kunt dit overigens zelf erg makkelijk uit rekenen (voorbeeld = Energique voor volwassen honden):

Je telt de percentages bij elkaar op.

ruw eiwit 14,8 %
ruw vet 14,1 %
ruw as 2,95 %
ruwe celstof 0,70 %
vocht 61,5 %
-------------------
totaal 94.05%

Maar voeding = 100%. Dus, om het 100% te maken blijft er 5.95% over. Dat is de hoeveelheid koolhydraat.

Dat is dus niet veel, 6%!

Groetjes, Lizzy
#62903
Hier een foto van hoe hij er nu uitziet, als hij zit zie je eigenlijk vrij weinig van zijn ribben helaas :-[

Afbeelding

Hier nog een foto, maar ook hier zitten zijn oren weer net voor zijn ribbenkast :-[ , hij ziet er ook weer niet ondervoed uit hoor, maar hij is gewoon erg ingevallen.

Afbeelding
#62908
ik vind dat hij er best goed uitziet, als hij gewoon 3 a 4 schijven per dag krijgt gaat het straks veel beter

hij kan beter wat te slank zijn dan te dik want dat is heel moeilijk om eraf te krijgen.
#62909
Wat een lekker schatje!!!

Maar goed, ik begrijp dus dat hij een tikkie te slank is? Heb je hem nog maar pas overgezet op versvlees?

Zo ja: het is heel normaal dat honden wat gewicht verliezen wanneer je ze over zet op versvlees. Dat komt omdat ze van een koolhydraat rijke voeding (brokken - dat bevat ongeveer 60% koolhydraat!) naar koolhydraat arme voeding. En nu moet het lijf van de hond zijn energie gaan halen uit eiwit en vet en dát is het lijffie niet gewend.

Als hij te slank is, dan geef je hem gewoon wat meer. Voer met je ogen! Te dun = meer voeding. En je zult dan zien dat hij dan langzaam aan gaat komen. En waarschijnlijk kun je hem over een aantal weken of maanden weer iets minder gaan voeren.

Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door