Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Teckellovery
#672398
Helloo..
Sinds ons teckel Diva op carnibest staat met af en toe kippennekjes enzovoorts..is ze een beetje afgevallen.. ze is 7 kilo..en zou 140gr. per dag moeten hebben.. ze krijgt 160gr. 140 leek me zo weinig, maar het lijkt wel of ze afgevallen is..je kunt best wel duidelijk haar ribben voelen,en aan de achterkant wat dunnetjes,niet heel erg,maar wel zo dat het me opvalt..
ook hoor ik haar vandaag af en toe piepen, ze heeft vanmorgen gewoon gepoept, en ze heeft maandag voor het laatst kippennekjes gehad.. verder gewoon kant en klaar..
maak me een beetje zorgen :(.. heb haar net maar wat tonijn gegeven met beetje zonnebloemolie, als er al wat dwars zit, helpt dat misschien?
Maarja ik hou die kippennekjes altijd goed vast, zodat ik ook kan kijken dat ze het goed fijnkauwt! ik snap dus niet waarom ze nu piept.. ik heb het zelf maar 1 keer gezien, mijn vriend vanmiddag.. toen ik het zag keek ze wel wat naar haar achterkant, toen ging ze zitten en nu is er niks aan de hand?!
Wat kan dit zijn (geweest)?
Door tieneke
#672421
Zijn de kippennekken tot nu toe het enige dat ze heeft gehad aan vlees/bot?
Las nl dat je ook lamsribben wilt gaan geven,wacht daar nog even mee en begin eerst eens met een kipkarsje want lamsribben is voor de meer gevorderde bot eter.
Het zou ook een virusje kunnen zijn want dat heerst momenteel.
Zou geen zonnebloemolie meer geven maar olijfolie of visolie,dit is gezonder voor een hond.
Kijk het even aan,zolang de ontlasting niet keihard en wit is= teveel bot of eruit spuit zou ik mij niet teveel zorgen maken  ;)
Door evds
#672446
Als haar ontlasting nietknalhard is(en wit) wat normaliter niet zo zal zijn met kvv en een nekkie af en toe dan zou ik het piepen niet direct met de vertering van bot (of problemen daarmee) in verband brengen.

Je zegt dat ze ook is afgevallen?
Is ze ineens afgevallen zonder dat haar voeding of dagritme etc. is verandert dan zou ik naar een DA gaan.

Is ze afgevallen nadat je vers bent gaan voeren en maakt ze een gezonde indruk? Dan zou ik haar gewoon meer eten geven.

Maar ik zou het wel heel goed in de gaten houden want een hond piept niet zomaar! En bij twijfel naar de DA gaan.
Door conleeuw
#672450
zeker bij twijfel naar de da gaan, maar jij zeg dat ze piepten en toen ging zitten? als ik het goed begrijpt, hoe is haar anaal klieren, hier ook een hond die goede harde ontlasting heeft, maar af en toe last heb van volle anaalklieren, dan gaat ze ook zitten...... of zelfs sleetje rijden, gelukkig lost het meestal goed zelf op omdat haar ontlasting vrij hard is, maar dat kan ook ongemak veroorzaken bij honden. :-\
Door evds
#672451
Ik had je bericht niet helemaal goed gelezen. Je hond is dus afgevallen nadat je bent overgeschakeld op kvv met af en toe kip. 

Nou dan zou ik meer geen geven  ;)

Het piepen weet ik zo niet. In de gaten houden  ;)
Door tieneke
#672452
[quote="evds"]
Ik had je bericht niet helemaal goed gelezen. Je hond is dus afgevallen nadat je bent overgeschakeld op kvv met af en toe kip. 

Nou dan zou ik meer geen geven  ;)

[/quote]
Ja want de meeste honden vallen af als ze van de koolhydraten af zijn,mensen ook dus  ;D ;D
Door Lizzy
#672596
Op zich is het heel normaal dat honden afvallen wanneer je ze overschakelt op verse, rauwe voeding. Maar ja, waar dat piepen vandaan komt...? Moeilijk te zeggen. Heeft ze buikpijn? Mag je aan haar buik komen? Is haar buik hard?
Door Teckellovery
#673397
Ja ze is inderdaad afgevallen sinds ze vers krijgt.. ik geef haar nu wat meer, en wacht even af hoe ze het daarop doet, heb zelfs het idee dat er na 3 dagen al verschil is.. ze is verder gewoon gezond en vrolijk, dus dan zal ze wel wat te weinig gekregen hebben.
Piepen doet ze gelukkig niet meer, ik mocht die avond wel aan haar buikje komen, maar dat maakte haar niet uit.
Kippennekjes krijgt ze nu ong 2 a 3 keer per week, lamsribben heb ik wel liggen maar die geef ik inderdaad nog niet :).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door