Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Kuszco
#667345
Zita en Lotje krijgen beiden carnibest. Zita krijgt light en natuur. En Lotje krijgt de eend versie.
Omdat ze inmiddels allebei van de poep snoepen ondanks de ananas en de eierkoeken, dacht ik dat de kruidenmix van carnibest wellicht een oplossing zou kunnen zijn.
Wat zit hier eigenlijk precies in het zou goed zijn voor het maagdarmkanaal? Maar ik kan ook op de site van carnibest hier niets over terug vinden.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#667352
[quote="Kuszco"]
Zita en Lotje krijgen beiden carnibest. Zita krijgt light en natuur. En Lotje krijgt de eend versie.
Omdat ze inmiddels allebei van de poep snoepen ondanks de ananas en de eierkoeken, dacht ik dat de kruidenmix van carnibest wellicht een oplossing zou kunnen zijn.
Wat zit hier eigenlijk precies in het zou goed zijn voor het maagdarmkanaal? Maar ik kan ook op de site van carnibest hier niets over terug vinden.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
[/quote]

Nou, DAT is nou de grote vraag. Want vandaag is het inhoud van de boekmaag, morgen is het inhoud+ boekmaag, dan zou het van een rund zijn, wel biologisch gehouden natuurlijk en uitgelaten in speciaal aangelegde kruidenveldjes anders kon het geen kruidenmix heten, maar beter grasmix of kuilvoermix, want de meeste koeien vreten ook meest brokken en dat wil je je hond natuurlijk ook niet geven.
Het is ooit de wereld ingebracht als "ongeboren mest"  dat is een mooie omschrijving voor stront. Waarschijnlijk de duurste hopen stront die in Nederland verkrijgbaar zijn ;D
De enige "gezonde" eigenschap die dat spul heeft is dat honden met een slechte ontlasting baat kunnen hebben bij de vezels die erin zitten.

Maar wie zal het beter weten dan de "fabrikant" dus zou ik zeggen....vraag het daar eens aan.  Maar het blijft een vreemd verhaal dat er niet gewoon op de verpakking wordt gezet WAT erin zit.
Door Kuszco
#667453
Hoi Angelique. Of het niet op de verpakking staat durf ik niet te zeggen. Het staat op de site helemaal niet vermeld en ook niet in de folder.Het ging mij erom dat er misschien wel iets inzit waardoor ze stoppen met poepeten. De eierkoeken hebben een week geholpen,maar daarna is het weer terug bij af gegaan.
Ik hoop nog steeds dat het niet gewoon een gedragsprobleem is. Want ik heb geoefend en ik weet niet wat allemaal gedaan maar het helpt niet.
Maar ik zal morgen eens bij de leveracier van mijn vlees informeren hij weet er vast wel meer van.
Bedankt.
Groetjes Lilane,Zita en Lotje
Door tieneke
#667499
Bij Tinus had het als jonge hond geen enkel effect op het poep vreten  ;)
Ik gaf hem er zelfs vrij veel van.
Gelukkig is hij er later zonder kruidenmix overheen  ::) gegroeid.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#669490
[quote="Kuszco"]
Hoi Angelique. Of het niet op de verpakking staat durf ik niet te zeggen. Het staat op de site helemaal niet vermeld en ook niet in de folder.Het ging mij erom dat er misschien wel iets inzit waardoor ze stoppen met poepeten. De eierkoeken hebben een week geholpen,maar daarna is het weer terug bij af gegaan.
Ik hoop nog steeds dat het niet gewoon een gedragsprobleem is. Want ik heb geoefend en ik weet niet wat allemaal gedaan maar het helpt niet.
Maar ik zal morgen eens bij de leveracier van mijn vlees informeren hij weet er vast wel meer van.
Bedankt.
Groetjes Lilane,Zita en Lotje
[/quote]

Eigelijk stoppen ze helemaal niet met poep eten, je koopt het  in een zakje en noemt het kruidenmix of fytomix. Mijn honden vreten het gratis als we langs de dijken lopen  waar schapen lopen, alleen dan is de mest al geboren  ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#669545
[quote="sylvia"]
Eigelijk stoppen ze helemaal niet met poep eten, je koopt het  in een zakje en noemt het kruidenmix of fytomix. Mijn honden vreten het gratis als we langs de dijken lopen  waar schapen lopen, alleen dan is de mest al geboren  ;D
[/quote]

Ze hebben er dan eerder de buuk van vol ;D
Door Yves
#669660
Ik heb begrepen dat goed is voor de darmflora. Zoiets als Yakult voor honden. Maar of het helpt met poep-eten? Denk dat het per geval bekeken moet worden.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#669775
[quote="Yves"]
Ik heb begrepen dat goed is voor de darmflora. Zoiets als Yakult voor honden. Maar of het helpt met poep-eten? Denk dat het per geval bekeken moet worden.
[/quote]
Hoe is ongeboren mest goed voor je darmflora, ik persoonlijk geef dan liever probiotica daar zit een veel hogere concentratie goeie bacterien in dan in een kruiden of fytomix
Gebruikersavatar
Door Angelique
#669847
[quote="Yves"]
Denk je dat of weet je dat?
[/quote]

Ik wil in deze de bewijslast graag omdraaien. Als ik een pot Pro-biotica koop dan staat daar op het etiket exact hoeveel miljard beessies en welke beessies er in 1 gram zitten. Op een pak kruidenmix/fytomix staat niks, niet wat het is, niet wat erin zit, niet waar het voor is en niet eens waar het vandaan komt, hooguit een prijssticker.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#669919
[quote="Angelique"]
Ik wil in deze de bewijslast graag omdraaien. Als ik een pot Pro-biotica koop dan staat daar op het etiket exact hoeveel miljard beessies en welke beessies er in 1 gram zitten. Op een pak kruidenmix/fytomix staat niks, niet wat het is, niet wat erin zit, niet waar het voor is en niet eens waar het vandaan komt, hooguit een prijssticker.
[/quote]


Juist  ;)
Door Lizzy
#669977
[quote="Yves"]
Dus de kruidenmix is nergens goed voor? Alleen misschien als opvulling?
[/quote]

Tja, moeilijk te zeggen. Zolang we niet weten wat er in zit en hoeveel miljard beessies en welke beessies er in 1 gram zitten (om Angelique maar even te quoten), kunnen we dus niet zeggen dat het ergens of nergens goed voor is.... Sommige mensen zweren erbij. Andere mensen vinden het echt drie keer niks. Ik hoor tot de laatste categorie want ik vind het a)goor en b)stinken en c)voer ik niet graag iets aan mijn honden waarvan ik eigenlijk niet weet wat het is en d)heb ik zelf de positieve werking nooit mogen aanschouwen en e)ging mijn hond er alleen maar ongelofelijk veel van poepen.

Maar goed, als het voor jouw hond wel werkt, zou ik zeggen: lekker blijven geven.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#670012
Mijn honden hebben in de beginfase van de overgang van brokken naar vers in combinatie met bot veel baat gehad bij fytomix van Bibi. Ze konden hierdoor bot beter verteren. Zodra ik het niet gaf, verteerden zij minder goed. Na een paar maanden ben ik daarmee gestopt omdat het niet meer nodig was.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door