Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door gosha
#662441
Hoi allemaal. Ik ben een fokker van zwarte russische terriers en dwergschnauzers. Ik heb altijd een volledige brok gevoerd, maar na enthousiaste verhalen van een vriendin nu sinds gister begonnen met KVV. Hoe weet ik nu hoeveel mijn hond mag eten?? is er een richtlijn?
Ik ben begonnen met mijn teef je van 9 maanden een rus, ze is 70cm groot en kreeg gister en vandaag rodi compleet. Hoe kan ik dit het beste aanvullen? klopt het dat ze niet te veel orgaanvlees mogen hebben? 1x per week een hele kip en 1 rauw ei??
sorry dat ik zoveel vragen stel, maar ik vind dit machtig interessant :)
Door Ziviaantje
#662449
Volwassen honden 2 - 3 % van het lichaamsgewicht per dag, pups / opgroeiende honden 5 %. Dit geldt voor de meeste KVV's. Ik geef Indy KVV ( op dit moment Bibi ) en geef dan meestal 1 x per dag er wat teknabbelen bij. kippennekkies, kippenbout, kippenvleugels, kippenkarkas, lamsribje, dat soort dingen. Maar omdat ze eerst moest leren kauwen ben ik eerst begonnen met platgeslagen kippennekkies en  kippenvleugels die ik ingeknipt had. Nu kan ze kauwen als de beste  ;) O ja, en 1 of 2 keer per week een lekker rauw eitje, vindt ze geweldig.
Door Red_Hunter
#662662
in principe hoef je KVV niet aan te vullen als je de complete versie geeft.
Het woordt kompleet zegt het al.

Omdat er in KVV al ruimschoots orgaanvlees zit, kan je dat het beste niet meer extra geven.

Als je naast je KVV een dag wil barfen, kan je die dag dus beter geen orgaanvlees meer geven of weinig.  Ik zelf doe op de barfdag vleesbotten (b.v kippenvleugels, eendennekken, lamsribben) en spiervlees en een groentenmix van verschillende groenten die ik door de keukenmachine heb gedaan. Soms eitje en soms een visdag.

Groetjes Trudie
Door Lizzy
#662766
Volwassen honden eten gemiddeld 2% tot 7% van het lichaamsgewicht, waarbij geldt dat 2% is voor de grote en middelgrote honden en 7% voor de kleintjes. Pups eten gemiddeld 5% tot 10% van het lichaamsgewicht, waarbij ook weer geldt dat 5% is voor pups van middelgrote rassen en 10% voor ieniemienie hondjes.

Als je het leuk vindt om op een verantwoorde wijze een keer iets extra's te geven, dan is 2 keer per week een rauw eitje, met schil, een goed idee. Verder 1 keer per week een vet, rauw, vers visje zoals bijv. een sardientje. En verder is het ook heel goed om (als je hond wat meer gewend is aan rauw vlees en vleesbotten - lees hiervoor in de bieb "honden en het eten van botten") bijv. 1 keer per week een vleesbot te geven. Goed voor de tandjes en lekker voor het kluifwerk!
Door gosha
#662985
bedankt voor de adviezen, ik hoorde van een vriendin dat je ook 1x per week een hele kip kunt geven,krijgt ze dan die dag helemaal niets anders?? en geef je die kip dan in het midden van de dag of gewoon op de normale tijd??
Door Twiz
#663146
Het ligt eraan wat je zelf wilt, geef je je hond normaal twee maal per dag eten dan kun je de kip in tweeen hakken.

Het is natuurlijk wel afhankelijk van het gewicht van de hond hoe zwaar die kip mag zijn.

Een schofthoogte van 70 cm is een behoorlijke hond, mijn hond is ook 70 cm en 35 kilo, die krijgt (bij volledig barf) 1 keer per week een halve kip (ongeveer 600 gram) maar dat is alleen de avondmaaltijd, dan heeft ze 's ochtends al wat anders gegeten.
Door 202Spots
#663150
[quote="gosha"]
bedankt voor de adviezen, ik hoorde van een vriendin dat je ook 1x per week een hele kip kunt geven,krijgt ze dan die dag helemaal niets anders?? en geef je die kip dan in het midden van de dag of gewoon op de normale tijd??
[/quote]

Voordat je aan hele kip gaat denken....je hond moet wel EERST aan botten wennen hoor!!
Door tieneke
#663344
[quote="gosha"]
bedankt voor de adviezen, ik hoorde van een vriendin dat je ook 1x per week een hele kip kunt geven,krijgt ze dan die dag helemaal niets anders?? en geef je die kip dan in het midden van de dag of gewoon op de normale tijd??
[/quote]
Eerst beginnen met kippennekken  ;)
Door gosha
#663590
zal ik doen! ik heb de kippenekken al besteld, zal de hele kip maar in de pan gooien voor onszelf :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door