Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Qwertu
#657889
Ik hoorde laatste iemand zeggen dat het eigenlijk geen VERS vlees is, omdat het uit de diepvries komt.
Quote: "Als jij zelf vers eten gaat kopen, ga je toch ook niet naar de vriesafdeling?"

Hoe kijken jullie daar tegenaan?
Door *wendy*
#657890
als je het uit de koeling bij de supermarkt haalt is het ook niet "vers", vind ik.
Het dier is al geslacht, het vlees verwerkt en getransporteerd.
Als je dus heel erg aan het woord vers hangt, dan moet je zorgen dat je klaar staat bij de werkbank van de slager en dat gelijk mee naar huis nemen en opeten. Bij wijze van.  :D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#657891
[quote="Qwertu"]
Ik hoorde laatste iemand zeggen dat het eigenlijk geen VERS vlees is, omdat het uit de diepvries komt.
Quote: "Als jij zelf vers eten gaat kopen, ga je toch ook niet naar de vriesafdeling?"

Hoe kijken jullie daar tegenaan?
[/quote]

Volgens de letter van "de wet" wordt vers inderdaad niet geacht uit de vriezer te komen. Verse groente haal je ook bij de groenteboer en niet uit de vriezer en zo ook met vlees. Echt vers is het als het zo van de slager afkomt, mag natuurlijk (graag zelfs) wel gekoeld zijn maar wil eigenlijk zeggen dat het geen behandelingen heeft ondergaan die smaak c.q. structuur kunnen aanpassen.

Dus eigenlijk zou het kvvv moeten zijn. Kompleet vriesvers voer ;D
Door Qwertu
#658060
[quote="Angelique"]
Dus eigenlijk zou het kvvv moeten zijn. Kompleet vriesvers voer ;D
[/quote]

;D
Ja, want dat vers houden we er wel in.  ;)


Ik zie al dat jullie er hetzelfde over denken als ik.
Ik gooi brood bij aankoop trwns ook in de vriezer en later, als ik het ontdooi en opeet denk ik altijd: "wat smaakt het toch lekker vers"  :D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#658085
[quote="Qwertu"]
;D
Ja, want dat vers houden we er wel in.  ;)


Ik zie al dat jullie er hetzelfde over denken als ik.
Ik gooi brood bij aankoop trwns ook in de vriezer en later, als ik het ontdooi en opeet denk ik altijd: "wat smaakt het toch lekker vers"  :D


[/quote]

En toch smaakt het  zo VERS van de bakker nog lekkerderder ;D. Zo ook vlees, je proeft echt wel het verschil tussen zo van het mes of zo uit de vries :-X
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door