Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Magic
#651938
Ik heb Beauty helemaal over gezet op vervlees , 1, 5 week geleden en ik ben eerst gaan geven wat op de verpakking stond maar ze is afgevallen en je voelt de ribbetjes goed  het lijkt af en toe als of ze ontzettend honger heeft ze zit te rillen en te trillen.
Ze krijgt nu Energique nr.4 en wel 200 gram wat bedoelt is voor een hond van 10 kilo, ze weeg 6 kilo en 600 gram.
Zal ik toch meer gaan geven? Of toch even af wachten
Door fester
#651967
Als je haar ribbetjes erg voelt dan zou ik haar gewoon wat meer geven. Als je de wervels op haar rug voelt dan zou ik haar zeker meer geven. Zit ze heel de tijd te rillen of als je haar het eten geeft. Want dan kan het ook de spanning zijn dat ze lekker eten krijgt.
Door *Natasja*
#651989
Het is vrij normaal hoor, dat ze, als ze net op versvlees staan, eerst afvallen en dus meer nodig hebben. Beau, mijn reu van 28 kilo, at op een gegeven moment 1325 gram per dag, terwijl hij nu nog maar 875 gram nodig heeft. Je kunt het beste kijken naar je hond, of ze mager of juist te dik is (of precies goed natuurlijk), en aan de hand daarvan de hoeveelheid voer bepalen. Het kan heel goed zijn dat ze over een paar maanden weer minder nodig heeft.
Door fokje
#651996
hallo
ja ik heb een berner senner pup van 9maand  die voelde ik ook de ribben behoorlijk en hij kreeg 1 kilo smuldier vlees met pens samen dus 1 kilo  maar nu krijgt hij 1200 gram kijken hoe hij het nu doet ,want ik wil het toch in de gaten houden dat hij geen last van z'n poten krijgt  omdat dit ras erom bekend staat om het te  krijgen .Hij krijgt er dus ook af en toe een kippennek erbij

gr Fokje
Door tieneke
#652105
Het is normaal dat een hond wat dunner wordt in het begin maar te mager is ook weer niet goed dus geef gewoon wat meer en kijk het even aan.
Ik zou zeker niet meteen van kvv verwisselen.
Door Magic
#652110
[quote="tieneke"]
Het is normaal dat een hond wat dunner wordt in het begin maar te mager is ook weer niet goed dus geef gewoon wat meer en kijk het even aan.
Ik zou zeker niet meteen van kvv verwisselen.
[/quote]


Hoe lang kijk je zo iets aan ? Een maand?
Of 2 maand ik neem aan dat zo iets toch tijd nodig heeft?

Wat ik ook vreemd vind is dat ze zo vet haar krijgt , haar baard en poten worden vet en vies ze had een mooie hagel witte baard en nu is hij vet en geel is dat gewoon met kvv dat het haar vet word?
Door tieneke
#652113
[quote="Magic"]

Hoe lang kijk je zo iets aan ? Een maand?
Of 2 maand ik neem aan dat zo iets toch tijd nodig heeft?

Wat ik ook vreemd vind is dat ze zo vet haar krijgt , haar baard en poten worden vet en vies ze had een mooie hagel witte baard en nu is hij vet en geel is dat gewoon met kvv dat het haar vet word?



[/quote]
Als je haar  meer kvv geeft en ze blijft nog hongerig en binnen een week of 2 zie je haar niet dikker worden dan zou ik toch over gaan op een ander merk.
Zelf heb ik altijd Carnibest gegeven en was daar heel tevreden over.
Op je laatste vraag heb ik geen antwoord maar heb er wel over gelezen bij andere honden  :-\
Door fester
#652364
[quote="Magic"]

Hoe lang kijk je zo iets aan ? Een maand?
Of 2 maand ik neem aan dat zo iets toch tijd nodig heeft?

Wat ik ook vreemd vind is dat ze zo vet haar krijgt , haar baard en poten worden vet en vies ze had een mooie hagel witte baard en nu is hij vet en geel is dat gewoon met kvv dat het haar vet word?



[/quote]
Misschien komt het omdat ze nu verandering van vacht krijgt om dat je nu kvv geeft. De meeste honden krijgen juist een veel mooiere vacht. Maar dat heeft natuurlijk eventjes tijd nodig.
Door Magic
#652445
[quote="fester"]
Misschien komt het omdat ze nu verandering van vacht krijgt om dat je nu kvv geeft. De meeste honden krijgen juist een veel mooiere vacht. Maar dat heeft natuurlijk eventjes tijd nodig.
[/quote]

Ok , maar haar vacht word niet vet, maar haar baard haren en been haren ze worden vet en worden geel.
Is dit een tijdelijk iets ? B.v van het ontgiften?
Of is dit iets wat bij kvv eten gewoon is.

We hebben nog voor 11 dagen Energique nr4, ik geef af en toe ook Energique nr1. er bij dan kunnen we het nog 14 dagen aan kijken.
Ik zal in de omgeving gaan kijken of er ook Carnibest te verkrijgen is in ons dorp in iedergeval niet.
Laatst gewijzigd door Magic op wo 25 okt 2006, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#652563
[quote="Magic"]
Ok , maar haar vacht word niet vet, maar haar baard haren en been haren ze worden vet en worden geel.
Is dit een tijdelijk iets ? B.v van het ontgiften?
Of is dit iets wat bij kvv eten gewoon is.

We hebben nog voor 11 dagen Energique nr4, ik geef af en toe ook Energique nr1. er bij dan kunnen we het nog 14 dagen aan kijken.
Ik zal in de omgeving gaan kijken of er ook Carnibest te verkrijgen is in ons dorp in iedergeval niet.

[/quote]

Kvv is natuurlijk vet en als je daar je baard in hangt en daarna wellicht je poten gaat aflikken o.i.d. dan kun je een wat vet geheel krijgen. Laat je het zitten dan zal de vacht vrij vlot verkleuren. Na het eten (of een par keer per week) even een lauwwarme washand eventueel met wat droogshampoo en de bekkies blijven schoon en fris.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door