Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door lina
#634377
Hallo

Over enige tijd wil ik gaan barfen, maar aangezien ik voor een grote verbouwing sta is dat nu even niet aan de orde.
Ik geef mijn hond van 56 kilo nu 700 gram Prins brok op een dag.
Nu lijkt het me wel wat om 's morgens brok en 's avonds kvv te gaan geven.
Doet iemand dat?
Geef ik dan gewoon 's morgens 350 gr Prins en 's avonds ongeveer 800 gr KVV?
:-\
Door lina
#634491
Kivo lustte ze echt niet, en aangezien ik veel negetiefs over smuldier las hier op het forum (niet volledig geven aan honden in de groei bv) dacht ik dat het beter was haar de helft brokken en de helft smuldier te geven.
Vandaar.
Ik wil graag gaan barfen maar ben op dit moment in een verbouwing (door scheiding) dus veel te doen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#634560
[quote="lina"]
Kivo lustte ze echt niet, en aangezien ik veel negetiefs over smuldier las hier op het forum (niet volledig geven aan honden in de groei bv) dacht ik dat het beter was haar de helft brokken en de helft smuldier te geven.
Vandaar.
Ik wil graag gaan barfen maar ben op dit moment in een verbouwing (door scheiding) dus veel te doen.
[/quote]

Die smuldier compleet is net zo compleet als een zak brokken. Als men ergens op dit board een uitspraak heeft gedaan over dat men liever de hond niet enkel op dit merk laat opgroeien dan is die uitspraak gedaan door een fervent barfer of een fan van een ander merk.
Ik zou mijn honden ook niet groot willen brengen op enkel smuldier, ik stel het liever zelf samen. Maar als ik moest kiezen tussen een Smuldier en brok, dan gingen ze bij mij op de smuldier.
Door Lizzy
#634564
Ja, ik heb die uitspraak wel gedaan maar toch in een iets andere context. Ik zou namelijk op geen enkel merk versvlees mijn pup op laten groeien (1 merk dus he, dus al helemaaaaal niet 1 smaak). Maar, ik ben inderdaad een fervent barfer, zoals Angelique al schrijft. Als ik moest kiezen tussen brokken en Smuldier: dan nam ik Smuldier (en gooide ik er af en toe een eitje en visje bij ;D).
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 18 sep 2006, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#634575
[quote="Lizzy"]
Ja, ik heb die uitspraak wel gedaan maar toch in een iets andere context. Ik zou namelijk op geen enkel merk versvlees mijn pup op laten groeien (1 merk dus he, dus al helemaaaaal niet 1 smaak). Maar, ik ben inderdaad een fervent barfer, zoals Angelique al schrijft. Als ik moest kiezen tussen brokken en Smuldier: dan nam ik Smuldier (en gooide ik er af en toe een eitje en visje bij ;D).
[/quote]


En die andere was een fervent fan van een ander merk ;D ;D ;D (kwist um nog ;D)
Door Antonia
#634711
[quote="lina"]
Hallo

Over enige tijd wil ik gaan barfen, maar aangezien ik voor een grote verbouwing sta is dat nu even niet aan de orde.
Ik geef mijn hond van 56 kilo nu 700 gram Prins brok op een dag.
Nu lijkt het me wel wat om 's morgens brok en 's avonds kvv te gaan geven.
Doet iemand dat?
Geef ik dan gewoon 's morgens 350 gr Prins en 's avonds ongeveer 800 gr KVV?
:-\
[/quote]

Nee, dat doe ik niet. En natuurlijk, zoveel hoofden zoveel meningen, maar naar mijn mening is dat geen goede combinatie. De basis voor een goede gezondheid leg je in de eerste jaren van het leven van een hond. Een wezenlijk onderdeel van die basis is goede voeding. Brokken vallen bij mij niet onder de definitie van goede voeding. Voor geen enkele hond, zeker niet voor een jonge hond en al helemaal niet aan een snelgroeiend ras als een Ierse Wolfshond.

Als je om wat voor reden ook dan ook toch brokken wilt blijven geven naast kvv, dan zou ik niet en brokken en kvv op één dag geven. Ik zou dan eerder kiezen voor een paar dagen alleen brokken en een paar dagen alleen kvv. Brokken hebben een ander effect op de spijsvertering (zuurtegraad) dan vers rauw vlees. Continue wisselen geeft onrust en geeft geen optimale spijsvertering. Daar zit ik zeker bij zo'n grote hond niet op te wachten.

AHV en Smuldier zijn niet mijn meest favoriete kvv-merken, zeker niet om alleen te geven. Maar het is zeker geen slecht voer. Dan liever een minder favoriet merk kvv dan brokken.

Je schrijft dat je in een verbouwing zit een daardoor veel te doen hebt. Daarmee wek je bij mij de indruk dat je het tijdelijk makkelijker vindt om brokken te voeren. Het geven van kvv is echt niet meer werk dan het geven van brokken, je kiepert zo een zakje of een pakje leeg in de bak en klaar.
Door lina
#634796
Als het beter is om alleen smuldier te geven ga ik dat doen.
Ik wil inderdaad gaan Barfen als ik verhuisd ben.
Ik gaf brokken erbij omdat ik bang was dat Smuldier te weinig zou bevatten van allerlei stoffen en ze zo een tekort zou krijgen.
Ik weet dat de meesten hier erg tegen brokken zijn en na een aantal dagen lezen hier kan ik het daar alleen maar mee eens zijn, vandaar dat ik wil gaan barfen.
Maar goed, ik begrijp dat ze het best even aan aantal weken met Smuldier kan doen met af en toe een eitje...rauw met schil??.....en een visje erbij.
Heb ik het nu goed begrepen??
???
Door Antonia
#634809
[quote="lina"]
Als het beter is om alleen smuldier te geven ga ik dat doen.
Ik wil inderdaad gaan Barfen als ik verhuisd ben.
Ik gaf brokken erbij omdat ik bang was dat Smuldier te weinig zou bevatten van allerlei stoffen en ze zo een tekort zou krijgen.
Ik weet dat de meesten hier erg tegen brokken zijn en na een aantal dagen lezen hier kan ik het daar alleen maar mee eens zijn, vandaar dat ik wil gaan barfen.
Maar goed, ik begrijp dat ze het best even aan aantal weken met Smuldier kan doen met af en toe een eitje...rauw met schil??.....en een visje erbij.
Heb ik het nu goed begrepen??
???
[/quote]

Ja, je hebt het bijna goed begrepen. Alleen Smuldier is beter dan alleen brokken, en alleen Smuldier is beter dan brokken afgewisseld met Smulder. Nog iets beter is om niet alleen Smuldier te geven maar zo af en toe ook een ander merk te geven. Bij een aantal supermarkten verkopen ze ook wel eens Rodi en bij dierenspeciaalzaken zie je ook wel Rodi of Energique of Duck of AHV. De merken onderling afwisselen is prima. En af en toe een rauw eitje (ja met bast) of een makkelijk sardientje of een lekker lappie pens. Dat gaat vast wat worden.
Laatst gewijzigd door Antonia op ma 18 sep 2006, 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door