Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door charmed
#625873
Ik ontdooi hem altijd in zijn geheel met velletje er om ;) Ik laat het eigenlijk altijd in plastic zitten, want ik heb 2 soorten, die leg ik in dezelfde bak en schep er steeds wat uit... en die 2 soorten gaan vrijwel dezelfde dag op. Ik bewaar het tussendoor in de koelkast.

Gr. jacqueline
Gebruikersavatar
Door Madera
#625947
[quote="pippy"]
Het schijnt echt te werken.
Binnen 2 uur schijnt er een rol van 1 kg helemaal ontdooit te zijn...nooit geprobeerd, maar van horen zeggen :D
[/quote]

ja zoiets idd, en das erg makkelijk! was van de week eten voor luck vergeten, binnen no-time kon ie eten nadat ik die rol in koud water had gelegd!
Door charmed
#625961
Das mij nog nooit gelukt, dat duurt hier dan toch zeker een uurtje of 4 ;)

Gr. jacqueline


[quote="*marianne*"]
ja zoiets idd, en das erg makkelijk! was van de week eten voor luck vergeten, binnen no-time kon ie eten nadat ik die rol in koud water had gelegd!
[/quote]
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#626716
Ik ontdooi het ook met het velletje er omheen en duw het vlees eruit in een bak. Gaat prima.

Ontdooien in koud water vind ik niet zo goed werken, in warm water wel. Maar ik probeer het zoveel  mogelijk te vermijden. Dus gewoon op tijd uit de vriezer halen.
Door Jolly
#626731
Heeft Bibi dan ook dezelfde sluitinkjes gekregen als Carnibest?
Want ik ken ze alleen met de gekleurde plakbandjes zeg maar.

Ik ontdooi de hele kilo's en trek dan plakbandje los, met een moeilijk plakkertje doe ik knip met de schaar, dan hops ik de kilo leeg en doe er een beetje water in, ff schudden met zakkie en dan het water met vleesen vleesvocht over de bibi heen.
2 vliegen in 1 klap, ik heb schoon zakkie, dus geen vliegen rond mijn prullenbak en alles is uit het zakkie .
Door SanBeer
#626809
En daar kwam ik ook weer eens om de hoek kijken  :D.

Ik lees dat veel mensen de rol CB eerst wat laten ontdooien daarna de benodigde plakken of hoe je het noemen wilt er af snijden en dat opnieuw invriezen. Ik was altijd in de veronderstelling dat je vlees niet zo vaak opnieuw kon invriezen.

Wij hebben nl het probleem dat je voor geen meter door die rollen komt en manlief heeft geen zin meer om het te snijden maar voor de katten ben ik veel minder nodig dan de hond.

Ergens anders las ik ook nog dat je het maar 2dg in de koelkast kan bewaren maar elders op het forum kwam ik juist weer minimaal 2 dg tegen.

Hoe zit het nu precies?
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#626909
Heeft Bibi dan ook dezelfde sluitinkjes gekregen als Carnibest?
Want ik ken ze alleen met de gekleurde plakbandjes zeg maar.
Nee hoor, bibi heeft nog steeds de plakbandjes.
Door Jojo
#627339
[quote="SanBeer"]
En daar kwam ik ook weer eens om de hoek kijken :D.

Ik lees dat veel mensen de rol CB eerst wat laten ontdooien daarna de benodigde plakken of hoe je het noemen wilt er af snijden en dat opnieuw invriezen. Ik was altijd in de veronderstelling dat je vlees niet zo vaak opnieuw kon invriezen.

Wij hebben nl het probleem dat je voor geen meter door die rollen komt en manlief heeft
[/quote]
De (kilo) rol even een uurtje of anderhalf op het aanrecht laten liggen, dan kun je er met een goed scherp mes (het lukt mij prima met de steakmessen van Xenos) zo doorhen snijden. Het is dan echt nog behoorlijk bevroren dus het kan zo de vriezer weer in (je vriest het dus niet opnieuw in, het is nog bevroren) ;)
Door SanBeer
#627455
Dan gaan we dat morgen maar proberen. Vandaag had ik de hond wat lamshart van Rodi gegeven en een kuiken maar dat laatste is geen succes tenzij onze hond een nieuwe vorm van basketbal heeft uitgevonden  ;D. Ook de katten vonden het maar zozo er is maar een geweest die behoorlijk aan de vreet ging met 2 kuikens de rest had zoiets van ' Idoot mens wat moet dit voorstellen  >:(' dus dat doen we ook maar niet weer.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door