Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lind@
#55255
Hier weer een vraagje over botten:

Ik ben bij allerlei slagerijen en slachterijen geweest voor kalfsbotten.
Vandaag bij een Islamitische slachterij geweest en weer gevraagd om kalfsbotten.
Ja, zei hij en kwam terug met 2 gigantische botten.
Ik denk poten met van die grote knollen eraan met vlees.
''Is van stier'' zei hij. ''Nee, ik moet van een kalfje, zo'n kleine''
''Deze is van stier anderhalf jaar oud'' zei hij.
Hij heeft ze toen gezaagd en ik kreeg ze gratis mee, maar ik durf ze niet te geven omdat ik hier gelezen heb dat de poten niet goed zijn, en anderhalf, is dat nog een kalf???
Ik had wel een lijstje met daarop de juiste recreatie-botten, maar leg dat maar eens uit...........
Laatst gewijzigd door Lind@ op wo 18 feb 2004, 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sharpie
#55259
Hoi,
1,5 jaar oud is idd geen kalf meer, maar je zou sunna er misschien wel even op kunnen laten kluiven om het vlees eraf te eten.
Het is denk ik meer dat zo'n bot te hard is om echt op te eten en dat de tanden kunnen slijten als ze er echt te lang en te hard op kauwen.
Ook kan je het merg eruit lepelen en aan je hond voeren.

Ik haal bij de islamietische slager wel eens kalfsribben met veel vlees eraan, die worden gewoon voor mensen verkocht, die moet je dan natuurlijk wel betalen ;D
Door Janet
#55361
Mee eens. Vraag om kalfs spareribs. Die zijn duurder dan gratis, maar die kunnen de honden wel eten en d'r zit meestal nog een aardige lap vlees aan ook.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door