Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Patrica
#55212
Ik vroeg me eigenlijk het volgende af.
Toen ik meneer mee naar huis nam zat hij op brokken en dit heb ik meteen over laten lopen in CVV.
In het begin was hij super anthousiast, was zo weg alle smaken...maakte hem niets uit.

Ik ben best streng....hij krijgt zoveel minuten om het op te eten..zo niet dan wacht hij maar tot de volgende maaltijd, wat overgens hetzelfde is, en zet ik het weer voor zijn neus.
Maar meneer vertikt het om te eten, geen merk verandert ( overgins wel geprobeerd, maar moest hij ook niet ).
Het rare is geef ik half om half ( brok CVV ) dan eet hij CVV wel ???
Ik heb het echt een paar dagen geprobeerd zonder dat hij dus brok of CVV at, maar na een paar dagen CVV ( verschillende smaken/of juist niet ) dan eet hij het niet meer :o geef je hem een dag brok...eet hij weer wel CVV
Heeft dit ook met puberteit te maken ofzo ??? ::)
Snap er niets van ::) Honden......... :-X ;)

Momentheel staat hij dus nu weer op brok CVV en nu gaat het prima ::)
Laatst gewijzigd door Patrica op wo 18 feb 2004, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door chooky
#55215
Als je dat uitprobeert en hij laat het staan, hoe vaak probeer je het dan nog (en eet hij het niet) voordat je het met de brok/cvv probeert?
Dus hoeveel dagen laat hij z'n eten staan?
groetjes Eva
Door Ineke
#55227
Hé, dat ken ik ;D
Bas is precies hetzelfde: Geef ik hem alleen brokken dan wordt hij dat na een tijdje zat. Kan maanden duren overigens. Geef ik heb 's ochtends brok en 's middags vlees, dan vindt hij dat heerlijk. Voor zowel de brok als het vlees staat hij dan te springen.
Geef ik hem alleen kvv, dan wordt hij dat ook weer zat en gaat eerst kijken wat Mufasa heeft. Heeft Mufasa dan brokken, dan worden daar de brokjes gejat en blijft het vlees staan.
Het is zelfs zo dat hij met lange tanden eet als het brokjestijd is en hij krijgt kvv en andersom.

Ik heb het in het begin een paar dagen volgehouden door hem niets anders te geven, maar hij zou zich echt uithongeren.

Ik vind het nu wel prima. Bas krijgt 's ochtends RC mini (dat houdt hij het langste vol) en 's middags Bibimix (de andere smaken hoeft hij ook niet).
Ik geef hem in verhouding wel meer kvv dan brokken. Heb ik toch een beetje mijn zin.

Het zij zo. Als Bas daar gelukkig mee is, ben ik dat ook. Ik zie liever een tevreden hond die graag 's ochtends zijn brokjes eet, dan een ontevreden hond die je met tegenzin een, naar ons idee, gezonde kvv-maaltijd door zijn strot moet duwen.

Bij mijn dochter krijg ik er ook geen sla en tomaat in. Dan eet ze maar wat vaker doperwten, Toch? ;D
Laatst gewijzigd door Ineke op wo 18 feb 2004, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Patrica
#55436
[quote="chooky"]
Als je dat uitprobeert en hij laat het staan, hoe vaak probeer je het dan nog (en eet hij het niet) voordat je het met de brok/cvv probeert?
Dus hoeveel dagen laat hij z'n eten staan?
groetjes Eva
[/quote]

Nou heb het 3 dagen volgehouden, toen vond ik het wel lang genoeg ::)
Door Patrica
#55437
[quote="Ineke"]
Hé, dat ken ik ;D
Bas is precies hetzelfde: Geef ik hem alleen brokken dan wordt hij dat na een tijdje zat. Kan maanden duren overigens. Geef ik heb 's ochtends brok en 's middags vlees, dan vindt hij dat heerlijk. Voor zowel de brok als het vlees staat hij dan te springen.
Geef ik hem alleen kvv, dan wordt hij dat ook weer zat en gaat eerst kijken wat Mufasa heeft. Heeft Mufasa dan brokken, dan worden daar de brokjes gejat en blijft het vlees staan.
Het is zelfs zo dat hij met lange tanden eet als het brokjestijd is en hij krijgt kvv en andersom.

Ik heb het in het begin een paar dagen volgehouden door hem niets anders te geven, maar hij zou zich echt uithongeren.

Ik vind het nu wel prima. Bas krijgt 's ochtends RC mini (dat houdt hij het langste vol) en 's middags Bibimix (de andere smaken hoeft hij ook niet).
Ik geef hem in verhouding wel meer kvv dan brokken. Heb ik toch een beetje mijn zin.

Het zij zo. Als Bas daar gelukkig mee is, ben ik dat ook. Ik zie liever een tevreden hond die graag 's ochtends zijn brokjes eet, dan een ontevreden hond die je met tegenzin een, naar ons idee, gezonde kvv-maaltijd door zijn strot moet duwen.

Bij mijn dochter krijg ik er ook geen sla en tomaat in. Dan eet ze maar wat vaker doperwten, Toch? ;D
[/quote]

Nou hier inderdaad exact hetzelfde ::)

Heb gister avond RC gegeven omdat hij geen CVV at en vandaag heeft hij de hele dag CVV gegeten ??? ::)
Als ik het op die manier doe, is het geen probleem ::)
heel appart ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#55603
Ik kan me hier niets bij voorstellen,bij mij is de bak al leeg voor hij goed en wel de grond raakt.
Is het niet zo dat ze gewoon kieskeurig zijn omdat ze weten dat jullie van alles uit de kast gaan trekken om ze te laten eten? ik zet de bak op de grond en ze zoeken het er maar mee uit,wie niet eet heeft pech dan eet een ander het op.Als er hier dus 1 niet eet dan is die ziek.
Door Ineke
#55617
Bas is een echte Engelsman. Hij eet netjes zijn brokjes en zijn vlees. Hij eet niet snel, maar eet wel gewoon door. Het liefst zou hij een servetje hebben om af en toe zijn mond af te doen ;D
Mufasa is wat dat betreft een echte Duitser ;D Het kan hem ook niet schelen wat er in zijn bak zit. Als het in de voerbak ligt zal het wel eetbaar zijn en gaat het ook op!

De heren eten elk aan een kant van het muurtje. Als Mufasa klaar is en om het hoekje kijkt, (hij heeft het lef niet om naar Bas te gaan, dan komt hij MIJ tegen en dat heeft hij al eens pijnlijk ondervonden)dan stopt Bas met eten en gaan ze elkaar aan staan loeren. Een vechtpartij is dan binnen bereik.
Ik kan dat niet toelaten; 10 kg tegen 60 kg. Dan vallen er doden.
Mufasa weet dat hij sterker is en Bas geeft als terrier nooit op. Als Mufasa stopt, klimt Bas er direct weer in!

Neerzetten en zoek het maar uit kan ik hier dus niet uitvoeren.
Bas heeft hiermee dus eigenlijk een streepje voor. Hij wordt beschermt tijdens het eten. Misschien dat hij dat probeert uit te buiten.

Ik heb er geen probleem mee. Ik vind het goed zo. Bas gelukkig, ik gelukkig, allemaal gelukkig ;D
Door karin2
#55620
hier schrokken ze ook alles naar binnen (brok vervlees zelf samengesteld of tafelresten het is hen allemaal gelijk als het maar eten is het eten van de poezen vinden ze ook zéér lekker en word dan ook regelmatig gepikt >:(
Gebruikersavatar
Door sylvia
#55621
hier eten er drie bijelkaar en het vecht risico eet apart,de andere drie grommen wel maar hebben wel respect voor elkaars waarschuwing.
Door Twister
#55626
HIer ook geen problemen met het niet willen eten. Heb hier twee schrokkers zitten, die schrokken zo snel dat ze later sneller weer de boel uitkotsen, die eten dus in een bench, dan eten ze rustiger. Als ik het eten ga klaar maken zitten de betreffende honden al in hun bench te wachten..... ;D
Door Ineke
#55824
Ik heb hier vanavond Bas en Mufasa aan dezelfde kant van het muurtje laten eten, een meter uit elkaar, en ben er op een voorzichtige afstand bij gebleven: Bas kan WEL snel eten ;D
Door Femke
#55860
[quote="Ineke"]
Ik heb hier vanavond Bas en Mufasa aan dezelfde kant van het muurtje laten eten, een meter uit elkaar, en ben er op een voorzichtige afstand bij gebleven: Bas kan WEL snel eten ;D
[/quote]

Wat een beetje gezonde concurrentie allemaal kan doen!! ;D ;D

Sunday (Duitse staande) liet zijn brokken makkelijk afpakken door de andere honden (beagles) maar kom niet in de buurt van zijn bak vlees! >:( >:( ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door