Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door uniteddogs
#614567
Wie weet de oorzaak? Mijn honden eten nu 3/4 jaar Kivo en ze doen het er qua gewicht,onlasting,vacht goed op.
Alleen stinken ze nu uit hun bek en worden de tanden vies :(. Terwijl ze 2 x per week botten krijgen.
Hebben ze met andere merken nog nooit gehad en zelf een jonge hond van een vriendin heeft al last ervan.
Nu zat ik te denken om ze meer afwisseling te geven en het af te wisselen met Smuldier, Runner of Prins en dan in het weekend Barf.
ZOu dit helpen of zeggen jullie niet meer geven?
Moet het helaas bij de "goedkoper"merken gaan houden want met 9 honden zijn Cb,Bibi en Duck niet leuk meer.
AL kunnen ze hier toch niet tegen CB en Duck dus dat scheelt ;)
Door Lizzy
#614573
Ik heb geen idee of het door het merk voer komt.

Ik denk alleen wel dat gemalen voer per definitie niet ideaal is voor het gebit dus ik denk dat je zoveel mogelijk zelf samen zou moeten stellen met vleesbotten, karkassen, hele prooidieren, lappen (kop)vlees, lappen pens. En naar mijn overtuiging is het heel goed mogelijk om behoorlijk goedkoop te barfen. Hangt natuurlijk af van je adresjes maar zalmkoppen: perfect voer voor vuile tandjes en vaak gratis af te halen bij de visboer. Een keer per week een zalmkop is prima. Verder kunnen de meeste mensen behoorlijk goedkoop aan kopvlees en pens komen, redelijk goedkoop aan hele kippen en nou, dan ben je al een heel end!

Barfplaats wordt gesponsord door